Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr dec 15, 2017 7:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ik wil niks
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2017 2:09 pm 

dat is nu bazinga.
ik wil niet eten 3 dagen alweer niet,ik wil geen koek niet dat je in mijn buurt komt,
wat een humeurtje weer :evil:
ze is wel wispelturig hoor,dacht dat de schijnzwangerschap alweer over was,nou blijkbaar niet,of er is iets anders ,zelf heb ik het idee dat ze teveel met haar hormonen aan het rommelen is,dus maak dat wel even bespreekbaar met de da,want zo heb ik niet echt een gezellige hond het gaat mij teveel op en af,overal gromt ze op vanmiddag wilde ze niet dat ik haar bench open maakte
doe ik toch en blijft maar grommen iemand toevallig bekend met dit gedrag ?
wonderbaarlijk kan ze van jessie nu wel veel hebben ze reageert zich maar weer op dalton af.
o ja had eigenlijk bij gedrag moeten staan sorry.

Profiel  

Berichttitel: Re: ik wil niks
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 5:29 pm 

tsk tsk Bazinga kom op joh. Het leven is te leuk om te verpruttelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 5:49 pm 

Waarom doe je de bench dicht?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 6:56 pm 

deed de bench open hoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 7:12 pm 

en ja ze moet nog in de bench als ik weg ga want anders pakt ze jessie,dus mijn man wil niet dat ze samen los zijn,nu gaat het goed hoor met jessie maar het is wel anders geweest,gevolg een bloederige hoofdwond bij jessie.
dus het is voor de veiligheid van de kleine,bazinga gaat gewoon uit zichzelf al in de bench als ik de rolluiken dichttrekt geen probleem. als ik thuis ben zijn ze gewoon los ook snachts
dan gebeurt er niks en nu spelen ze ook samen,maar bazinga wilt gewoon niks,nog steeds niet eten is verder niet ziek speelt buiten ook gewoon met andere honden,maar net wat pauline zegt ze is nog te jong om zo depressief te zijn,dalton zoekt haarzelf niet op dus dat is het niet,probeer met haar te spelen maar ze wil echt niks ook haar gevulde kong waar ze normaal zo dol op is in de bench ligt onaangeroerd ,
word hier eerlijk gezegd wel weer een beetje moe van,
misschien vind ze mij niet leuk :cry:
ze begroet me nooit als ik thuis kom of smorgens als ik beneden kom,
kijk het deze week nog af en verandert er niks gaan we naar de dierenarts.
ik denk zelf eigenlijk toch dat ze met hormonen in de knoop zit het wispelturige gedrag is na de tweede loopsheid begonnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 14, 2017 9:16 am 

Was je erbij toen de teefjes een conflict hadden? Hoe heb je gereageerd, was je erg geschrokken? Ben je daarna veel voorzichtiger geworden, b.v. Bazinga uit de buurt van Jessie gehouden. Hoe was/is de reactie van je man, misschien erg boos dat zijn hondje die wond had en vindt hij Bazinga nu niet meer zo leuk en/ of heeft hij geen vertrouwen meer in Bazinga? Lag Bazinga al eerder met het deurtje dicht in de bench of is er wel iets veranderd door dit gevecht. Misschien is het grommen omdat ze de situatie niet begrijpt en zich hierdoor onzeker (en niet gelukkig) voelt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 14, 2017 1:34 pm 

bazinga ging altijd in de bench als ik ga met deurtje dicht,maar aangezien ik de bench weg wilde hebben ,en bazinga niks kapot maakt vond ik dat ze wel samen los konden,mijn man vertrouwde het al niet :?
dus ik toch hun samen los alleen gelaten toen ik even weg was dus nee ik was niet thuis.
later had dus jessie een fikse wond op haar hoofd,dus zit bazinga gewoon in de bench als ik weg ben wel de grootste die er te krijgen is :lol: ,
vind ik niet zo leuk,maar bazinga heeft er geen problemen mee.
en mijn man heeft bazinga nooit echt leuk gevonden.
ik schrik niet zo vlug hoor maar weet wel dat bazinga dat doet ja jessie pakken,onzeker is ze altijd al geweest en erg wispelturig raar gedrag maar heb er zelf niet zon problemen mee
alleen dat ze me niet begroet en dat eetprobleem vind ik erg lastig.
vanmorgen at ze toevallig ineenkeer wel,en ook haar kong was weer leeg.
had al een afspraak bij de da laat het maar even staan.
ze is trouwens niet gestraft toen ik de bijtwond bij jessie zag,jessie kan net zo goed vervelen hoor echt 2 teven alleen ja bazinga is natuurlijk groter ,verder is ze dan bij een drukke ringbaan weer heel stabiel,
ook in een winkel in de rij wachten doet ze allemaal geweldig goed,
1 van haar broertjes heeft ook dat gedrag trouwens mensen wantrouwen en zo,
bazinga wil wel altijd bij me zijn en me aanraken.houd bazinga ook zeker niet weg bij jessie,ze liggen gewoon naast elkaar spelen samen en ja soms is er wel een conflikt maar dat lossen ze maar op zo zie ik dat,heb geen vechtpartijen maar bazinga haalt idd weleens uit naar jessie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 14, 2017 10:05 pm 

Sil schreef:
misschien vind ze mij niet leuk :cry:
ze begroet me nooit als ik thuis kom of smorgens als ik beneden kom,

Sil schreef:
bazinga wil wel altijd bij me zijn en me aanraken.

dan waardeert ze je heus wel hoor, alleen is dat begroeten dan niet zo haar stijl blijkbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 15, 2017 5:28 am 

fijn dat je dat zegt pauline,
begin nl erg aan mezelf te twijfelen.
ben eigenlijk al vanaf het begin aan het tobben met haar.
we hadden het er vanmorgen al over ,
iets klopt er niet met haar.
als dit lang duurt moet er ook eens goed onderzocht worden wat dat nu is.
word er zon beetje hopenloos van.
en idd waar ik ook ben daar is bazinga en legt meestal wel een poot op me voet ook buiten tikt ze altijd met haar neus tegen me aan.
ben echt helemaal gek met haar,maar ben echt weleens bang dat er echt iets niet goed is,het gaat soms even goed,maar ook nu eet ze niet weer :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 15, 2017 12:56 pm 

kom net terug van iemand die heel veel verstand en ervaring heeft van en met honden,
de conclusie is zoals ik het gedrag van bazinga uitleg,dat ze idd een beetje veel in haar schijnzwangerschap blijft hangen,en dat dat erg lang kan duren haar teef bleef gewoon tot de volgende loopsheid zo gewoon hetzelfde gedrag niet eten en echt depressief gedrag enigste optie is dan steriliseren.
maar wil ik dat wel en dan ook de hoge kosten,hoe komt ze eruit ??
iedere keer pillen ervoor is natuurlijk ook niet goed,kom thuis met een speeltje,maar weer geen enkele intresse worden wij hier gelukkig van ?? en het allerbelangrijkste word bazinga daar gelukkig van ?
heel erg moeilijk dit :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2017 4:00 pm 

Ja lastig is dit zeg!!

Ik zelf zou denk de beslissing wel nemen,want dat depressieve gedrag na haar loopsheid is voor jullie allebei niet leuk.Dat komt de sfeer in huis ook niet ten goede.Hoe gek je ook op Bazinga bent,je zal toch ook onbewust(en je man ook)mss wel wat geirriteerd zijn als ze weer niet eet of naar je gromt als je de bench open doet,niet dat je kwaad op haar wordt,maar jouw gemoed zal ze vast voelen.Stemmingen voelen ze heel goed aan die Hollanders.

Ik heb ook getwijfeld of ik Dorian zou laten castreren,maar toch laten doen,en heb geen seconde spijt ervan gehad.Maar ik heb een reu en geen teef.En weet ook niet of de vacht gaat veranderen.Maar goed weegt een vachtverandering op tegen hoe haar gedrag nu is?

Dorian komt mij ook niet altijd begroeten,hoor.Nou zijn die keren wel op èèn hand te tellen. :lol: Ook als Marko thuis komt en hij ligt naast mij op de bank,kijkt hij wel op,maar blijft gewoon liggen.Dam is hij denk moe van het fietsen ofzo. Dan grapt Marko altijd :Jaa blijf maar liggen,hoor en dan begint hij te kwispelen en gaat op zijn rug liggen.

Sterkte met de voors en tegens tegen elkaar afwegen.Mss dat je DA je hier ook wel in kan adviseren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2017 4:57 pm 

ja je hebt gelijk hoor ben het meeste geirriteerd dat ze niet eet.
intussen hebben we een homeopathis middel gekregen kijken of dat aanslaat
steriliseren doen we dus niet,omdat toch de kans bestaat dat haar karakter dan zo blijft als bij de schijnzwangerschap niet leuk dus :? en ja dat ze gevoelig zijn wist ik natuurlijk al en idd toen ik gisteren toch wel teleurgesteld in haar was plaste ze op haar kussen ja bazinga is erg gevoelig voor stemverheffing
dan laat ze haar plas lopen .
gelukkig zijn bij ons de winkels op zondag open en heb vandaag maar weer die worsten gehaald en renske vlees eet ze dat weer niet dan eet dalton het wel op.
ze lijkt wel weer op een whippet :?
slaat dit middel niet aan dan kan ze alsnog een spuit krijgen,
de da vind dat je niet teveel moet ingrijpen met de gewone middelen,haar meer met rust moet laten en negeren.
jessie is nu een dagje met mijn man mee want die heeft ook wat te verduren nu.
hopenlijk slaat dit middel aan we wachten het af.
ben hier ook wel weer verdrietig over,tob eigenlijk al van pup af met haar.
weet ook niet hoe het met haar zusje nu is maar die had het ook heel erg.
merk wel meer rust bij haar nu ze alleen is jessie valt haar echt niet lastig maar soms mag ze gewoon niet bewegen van bazinga, ze raakte al geirriteerd van de kookwekker.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 18, 2017 9:04 am 

Citaat:
dat ze gevoelig zijn wist ik natuurlijk al en idd toen ik gisteren toch wel teleurgesteld in haar was plaste ze op haar kussen

Je mag/moet niet teleurgesteld en in haar zijn, ze is zoals ze is. Ze reageert vanuit haar hond zijn en geeft hierbij signalen af waarmee je aan de slag moet. Blijkbaar is er iets mis met het vertrouwen en ik zou proberen voortaan alleen te belonen en ongewenst gedrag te negeren.
Citaat:
ja bazinga is erg gevoelig voor stemverheffing dan laat ze haar plas lopen .

Citaat:
overal gromt ze op vanmiddag wilde ze niet dat ik haar bench open maakte doe ik toch en blijft maar grommen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 7:01 pm 

Sil hoe gaat het nu met Bazinga?

Ik hoop dat ze al een beetje bijgedraaid is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 21, 2017 5:16 am 

tja ongewenst gedrag negeren daar doen wij niet aan.
ze is niet bijgedraaid,
geen renske eten geen worst eten niks ,volgens de da kan dit lang duren
ze wil niet mee eigenlijk wil ze niks.
en dat ik dan teleurgesteld ben ,ja natuurlijk het zou mijn laatste hond zijn en eigenlijk kan ik niks met haar.
iedere keer maar even.en dan is er wel weer iets.
heel frustrerend !
en ja dat ze al langzaam is kan ik accepteren hoor,
maar helemaal niks willen dat is echt niet leuk,daar heb ik geen hond voor,
als dit zo doorgaat komt er alsnog een hond bij.
wil echt nog dingen ondernemen met een hond.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur