Denken als een hond!

Heb je een interessant (honden)boek gelezen? Plaats hier je recentie...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marjolein
Site Admin
Contacteer:

Denken als een hond!

#1 Bericht door Marjolein » 20 mar 2006, 21:21

Denken als een hond!
John Fisher

Afbeelding

John Fisher neemt de hondenbezitter mee naar de gedachtenwereld van zijn dier en legt uit op welke manier hondengedrag gecorrigeerd en getraind kan worden. In dit boek wordt teruggegaan naar de oorsprong, de instincten van de hond. Aan de hand van voorbeelden, van probleemgedrag, legt John Fisher uit waarom dit gedrag ontstaat en hoe het op positieve wijze gecorrigeerd kan worden. Dankzij deze praktijkgerichte aanpak is Denken als een hond! een perfect hulpmiddel voor amateurs en proffesionals.

Barend

#2 Bericht door Barend » 06 jul 2006, 12:57

Afbeelding

Vind het een geweldig boek van hem zijn laatste jammer !

watervrouw

#3 Bericht door watervrouw » 06 jul 2006, 20:46

Ik heb het boek ook en vind het echt en geweldig boek.

Barend

#4 Bericht door Barend » 07 jul 2006, 14:41

watervrouw

#5 Bericht door watervrouw » 07 jul 2006, 21:11

Het boek Waarom doet mijn hond zo,heb ik ook liggen,maar ik ben daar nog niet aan begonnen,maar afgaande op het eerste boek,zal dit ook wel een erg goed boek zijn.Kalmerende signalen heb ik ook,maar nog niet gelezen.

Pasqualino
Contacteer:

#6 Bericht door Pasqualino » 19 jul 2006, 15:04

De boeken van John fisher zijn de volgende die ik wil gaan lezen, hoor er veel goede dingen over.
Edit: ik heb net 2 minuten geleden 'denken als een hond' besteld bij bol.com. Ik hoop hem over 3 dagen in huis te hebben.
Ik mag wel opschieten met het boek 'psychologie van de hond' haha.

sue

Re: Denken als een hond!

#7 Bericht door sue » 04 jan 2009, 19:20

Heb net denken als een hond gelezen. (waar een griep al niet goed voor is)
Vind het een duidelijk en helder geschreven boek. Te vergelijken met de vrouw die naar honden luistert.
Wat ik enigszins jammer vind is dat er geen voorbeelden instaan van "gewone" aard.
De meeste voorbeelden zijn van probleem honden, hoe kan het ook anders als je gedragstherapeut bent.
Natuurlijk kan je de dingen herleiden naar "normaal" gedrag, dan moet je wel eerst weten wat normaal gedrag is.
Er staat een voorbeeld in van een echtpaar met een rottweiler die het gedrag van hun hond helemaal "normaal" vond maar wat absoluut niet zo was. De bazen waren gewoon erg tolerant!
Is er een boek dat dingen uitlegt naar aanleiding van dagelijkse niet afwijkende gedragingen??????

porschemuts
Contacteer:

Re: Denken als een hond!

#8 Bericht door porschemuts » 04 jan 2009, 20:13

dit is echt een geweldig boek, ik raad het al jarenlang aan als verplichte literatuur.
Rob Cordes

Kennel van het Eigen Land
bezoek onze site op
http://www.hollandseherder.fr

Plaats reactie