Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu wo jan 16, 2019 10:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: bazinga
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2016 4:00 pm 

Trudy schreef:
Ligt ook aan de ondergrond, dagelijkse uitglijders door te landen op een gladde laminaat vloer HHschrik of wanneer de poten wegglijden wanneer ze in volle vaart een bocht nemen voor bv een balletje of om de deur uit te komen, HHroll moet je toch zien te voorkomen HHtwijfel

Met mijn andere hond ook nooit zo panisch mee omgegaan en hem heb ik op 5,5 jaar leeftijd laten afrontgen. A 38 en ED vrij. Die deed helemaal rare sprongen en nadenken had hij ook niet uitgevonden. Dat is de reden dat zijn halve gebit er uit ligt. Metalen hekwerken geven namelijk niet mee als je er hard doorheen wil rennen. HHtwijfel
Die 5min regel heb ik ook altijd aan mijn laars gelapt. Hij moet bespiering opbouwen en dat bouwen ze niet op door dat half uurtje per dag netjes aan het lijntje te lopen. Met 6mnd hebben mijn pups bespiering die ze normaal nog niet eens op een hond van een jaar zien. Dat is de reden dat de botten heel blijven !! Bespiering is het behoud van je botten.

Ik ben dus echt de nachtmerrie voor elke fokker :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Nogmaals , als de aanleg er in zit komt het er toch wel uit ,alleen komt het er eerder uit met alles wat ik doe. Zijn de honden gewoon goed kan het echt geen kwaad.
HD is ook al bewezen , heeft naast erfelijkheid ook voornamelijk met verkeerde voeding te maken. Hier krijgen ze alleen top kwaliteit KVV waardoor de op bouw voor de spieren optimaal is . Brokken (voornamelijk plantaardige eiwitten) zijn ook geen goede bouwstof voor spieren !! Ze horen dierlijke eiwitten te hebben om op te bouwen. Daarom mijn advies altijd. Sowieso het eerste jaar vlees voeren . Wat je daarna doet is dan weer niet zo belangrijk , als de groei maar goed is .
Ieder zijn mening maar dit is mijn ervaring al bij meerdere opgroeiende pups die ik ken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2016 4:45 pm 

ja moeder sprong ook zo hoor
heb idd een houtenvloer zal dat weleens doen gewoon doorlopen
het nee bij bazinga werkt wel alleen bij het springen dan niet
nee zeggen ze gaat eten en doet het ook niet nog een keer
het is ook een slim hondje ze mag buiten niet aan onlasting ruiken want voor je het weet heeft ze het in haar mond
nu ligt er ergens poep kijkt ze mij al aan oje daar mag ik niet aankomen :lol:
blijft ze er zelf al vanaf word dan dus beloont
ze heeft niet veel nodig
springen doet ze van blijdschap maar vind het toch eng
kunnen er toch gescheurde kruisbanden van krijgen
ben daar toch wel alert op heb mijn honden in de jonge jaren nooit zomaar ergens op laten springen
en een jonge hond is idd gewoon een beetje onbezonnen
maar ben wel altijd in de jonge jaren voorzichtig met hun gewrichten
ze is snel onder de indruk maar gaat natuurlijk nog puberen
heb haar al een paar keer alleen gelaten in de huiskamer als ik even weg was
lag gewoon in haar mand bouwen we op en dan gaat de bench eruit :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2016 5:46 pm 

Jim deed dat ook. En dan lees je stil staan evt omdraaien(dus geen oogcontact)
Cairo kon ook zo springen ,maar dan tegen je aan,die heb ik gewoon eens een knietje gegeven,nou daarna deed hij het nooit meer. :badgrin:

Dorian kon heel er tegen je aan springen ,daar heb ik gewoon het commando zit voor gegeven,dat werkt bij hem goed.

Ik heb mij ook nog nooit aan de 5 min.regel gehouden.Dan zat ik met een overenergie hond in huis.
Niet te gek en geen balletje gooien.Balletje gooien is echt funest voor een opgroeiende hond.
Dat vanuit stilstand naar volle snelheid achter een bal aan is echt niet goed.Ik gooi nu ook nooit met een balletje .Ik deed het op de training nog weleens,maar dan waren zijn spieren toch al opgewarmd .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2016 5:55 pm 

Ondanks dat wij al onze honden (en katten) altijd vers hebben gevoerd (al ver voor de KVV tijd) zijn we toch ook voorzichtig met de pups totdat de groeiplaten gesloten zijn.
Citaat:
Hier krijgen ze alleen top kwaliteit KVV waardoor de op bouw voor de spieren optimaal i
s Even nieuwsgierig: welk merk voer je?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2016 8:25 pm 

Trudy schreef:
Ondanks dat wij al onze honden (en katten) altijd vers hebben gevoerd (al ver voor de KVV tijd) zijn we toch ook voorzichtig met de pups totdat de groeiplaten gesloten zijn.
Citaat:
Hier krijgen ze alleen top kwaliteit KVV waardoor de op bouw voor de spieren optimaal i
s Even nieuwsgierig: welk merk voer je?

Ik zeg ook niet dat je je hond de marathon moet laten lopen en elke hekje moet laten springen wat je tegenkomt HHbluh

Ik voer verschillende merken door elkaar heen. Zo weet ik zeker dat hij geen tekorten op loopt.

Alaska
Tinlo
Joops natuurlijk
Carnis

Als goedkoper alternatief voor erbij .
Buddy's
Naturis
Lotgering

Ben heel erg van het verschillende merken voeren. Mocht er weer een nieuwe op de markt komen probeer ik die ook . Voor de opgroeiende pup heb ik wel graag vlees met een natuurlijke calcium bron, dus bot .

Tijdelijk'-->Degomeat (Gaat er weer uit omdat ik gehoord heb dat ze hier de kankerverwekkende stof vitamine K in verweken)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2016 9:38 pm 

Zo moet je het wel goed doen!

Thor krijgt over 2 maaltijden Carnibest Bio 1 kg, of Farmfood pens/hart 8oo gram. Twee keer wordt 1 maaltijd vervangen door 400 gr koolvis + een mootje wilde zalm en een half kopje rijst. Voor zijn gebit een aantal gedroogde pensstaafjes en soms gedroogde vissenhuid.
Hij heeft ook een poosje Darf (Bio) gegeten, maar heeft dan wat harde ontlasting. Ik heb verschillende andere merken geprobeerd maar hij is geen makkelijke eter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2016 8:06 am 

dalton heeft 4 jaar kvv gehad kivo

helaas dalton heeft het wel aan zijn heupen en gewrichten
met de andere honden geen last gehad
de 5 min regel vind ik overdreven maar bouw wel het wandelen rennen per dag langzaam op
bij een pup. heeft ze een keer teveel gedaan laat ik haar met rust
doe dan liever geestelijke spelletjes puzzel of zo
worden ze ook veel moeier van

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2016 11:13 am 

loontjuh schreef:

Tijdelijk'-->Degomeat (Gaat er weer uit omdat ik gehoord heb dat ze hier de kankerverwekkende stof vitamine K in verweken)

Heb je hier meer informatie over? Ik heb het ongeveer een jaar gevoerd (niet uitsluitend, maar wel meerdere dagen per week).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2016 2:42 pm 

komen net thuis met het springen gewoon doorgelopen naar dalton
en warempel het springen was maar eventjes
mooi doen we meer dus
trouwens mijn man noemt haar herman van veen :lol: :lol:
omdat alles pluizig is maar boven op haar kopje liggen de haren plat
en als ze dan haar oren plat legt heeft ze precies die rand haar als herman :lol: :lol:
hoe komt hij erop :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2016 6:09 pm 

Sil schreef:
komen net thuis met het springen gewoon doorgelopen naar dalton
en warempel het springen was maar eventjes
mooi doen we meer dus
trouwens mijn man noemt haar herman van veen :lol: :lol:
omdat alles pluizig is maar boven op haar kopje liggen de haren plat
en als ze dan haar oren plat legt heeft ze precies die rand haar als herman :lol: :lol:
hoe komt hij erop :roll:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2016 10:03 am 

Bishy schreef:
loontjuh schreef:

Heb je hier meer informatie over? Ik heb het ongeveer een jaar gevoerd (niet uitsluitend, maar wel meerdere dagen per week).

376 Vitamine K3 Menadion 1,00 mg
Zit er in verwerkt. Het kan zijn dat inmiddels de samenstelling is aangepast maar dat weet ik niet. Wat ik koop heeet ook nog steeds DEGO meat en geen DOG meat wat er op deze site staat.
100% Zekerheid heb ik dus niet maar ik wil het risico niet nemen meer.

[url]/http://www.voerwijzer.com/dogmeat-compleet[url]

Hier kan je ook alle andere KVV zien die getest zijn. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2016 10:04 am 

Bishy schreef:
loontjuh schreef:

Zit er in verwerkt. Het kan zijn dat inmiddels de samenstelling is aangepast maar dat weet ik niet. Wat ik koop heeet ook nog steeds DEGO meat en geen DOG meat wat er op deze site staat.

http://www.voerwijzer.com/dogmeat-compleet

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2016 1:07 pm 

loontjuh schreef:
Bishy schreef:
loontjuh schreef:

http://www.voerwijzer.com/dogmeat-compleet

Dat zijn dan al heel oude rollen (kan je de productie datum eens nakijken), want Henk is bijna onmiddellijk etiketten beginnen te gebruiken met DOGmeat op.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur