Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za nov 17, 2018 10:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2010 10:59 am 

Ik kreeg gisteren het verontrustende bericht dat erin het Zuid-Oost Belgisch Limburg (in de buurt van Maastricht) diverse honden overleden zijn na het wandelen in dit gebied.
Het blijkt dat er in bepaalde wandelgebieden gif gesmeerd wordt :evil: :evil: (tegen de vossen, arme dieren :( ). Het spul is met het oog niet te zien en wij als mensen kunnen dit niet ruiken, maar hondachtigen kunnen er niet aan weerstaan. Als ze eraan likken is het al binnen het uur dodelijk. Het enige wat je kunt doen is ASAP naar de DA en maag laten leegpompen en hopen dat je nog op tijd bent. Er is verder geen enkele behandeling. Ik kreeg het advies (omdat ik in dat gebied woon) om de honden enkel nog aangleijnd te laten lopen en altijd een zakje zout in de wandelrugzak te hebben, en van het moment dat de hond schuim op de bek krijgt, zout er in proppen om hem te laten braken en ja tuurlijk richting dichtsbijzijnde DA.
Nou ja, voor mij is het duidelijk, voorlopig ga ik thuis niet meer wandelen, en steek ik de grens over naar Nederland, maar je, nu woon ik daar vlak bij. Maar ik moet er toch niet aan denken.....
Ik vind het een schande dat mensen zoiets doen als gif leggen/smeren... ik heb er eigenlijk geen woorden voor...

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur