Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za nov 17, 2018 10:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Noord Holland
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2008 12:04 am 

volgt

Tanneke

Tanneke en tante Breeze

Profiel  

Berichttitel: Re: Noord Holland
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2008 9:58 am 

Whahahahaha, na-aper! :lol: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2008 2:17 pm 

Maan schreef:
Whahahahaha, na-aper! :lol: :lol: :lol: :lol:

:badgrin: :lol: :badgrin:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 11:54 pm 

Waar: Parnassia bij Bloemendaal aan Zee (bij Zandvoort)
Gebied: strand (en duinen, maar daar moeten ze aan de lijn)
Honden: het hele jaar welkom op het strand richting IJmuiden (rechtsaf) en richting Zandvoort alleen tussen oktober en april (linksaf).
Drukte: Bij mooi weer en op zondag redelijk druk. Dan ook veel spelende kinderen bij het opkomen van het strand. Loop je verder door dan wordt dat snel minder.
Eten en drinken: Prima (en hond is welkom). Heerlijke koffie met taart, lunch, borrel met bitterbal en ook voor de avond goed eten (gewoon sateetje, pannekoeken of daghap). Je moet dan wel vroeg eten, want openingstijden keuken in de winter tot 17.00 en zomer tot 19.00. Pluspunt: verwarmd terras!
Route: zie link: http://www.parnassia-aan-zee.nl/route-en-parkeren-parnassia-bloemendaal-overveen.htm
Parkeren: Genoeg plaats vlakbij het strand/restaurant. Prijzen per uur, maar in de winter max. 2,50 euro en in de zomer (1,50 per uur), maar maximaal 6 euro per dag.

Rapportcijfer: Op zomerse (vrije)dagen een 6 (file, kinderen, paarden), maar door de weeks en in voor en naseizoen een 8 (heerlijk uitwaaien, altijd hondenvriendjes en prima terras).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 10:36 am 

Purmerbos, in Purmerend. Ingang bij Westerweg, hoek IJsselmeerlaan. Leuk, divers bos en weidelandschap. Slingerende paden door bosachtig gedeelte. Water om in te zwemmen (de honden natuurlijk). Honden mogen los in het noordelijke gedeelte, uiteindelijk is dit het grootste gedeelte van het bos. Staat duidelijk aangegeven waar honden weer aan de lijn moeten. Relatief veel andere honden, dus als je hond dat leuk vindt....

Zie ook http://www.natuurwegwijzer.nl/v_natuur/ ... ?n_code=33

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 3:35 pm 
Site Admin

Twee routes bij Amsterdam:
Diemerbos (5km) en Gaasperplas (5km) en combinatie (15 km)
http://www.anwb.nl/wandelen/wandelroute ... -hond.html (gratis routes van Nicky Gootjes)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 8:56 am 

Wij lopen vaak een rondje in petten (bij de kerncentrale) het is geen groot bos, maar de honden mogen wel in het grootste gedeelte los lopen.

Hargen is ook wel een leuk gebied, verschillende wandelroutes van af de parkeerplaats. Ook het strand is bereikbaar vanaf de parkeerplaats. Je kan natuurlijk ook je eigen rondje lopen.
Honden mogen een groot deel van het jaar los lopen. Nadeel is dat het betaald parkeren is.

Dijkgat bos is ook een leuk rondje, ook niet zo'n groot bos, maar ook hier mogen honden los lopen. Nadeel is wel dat het vaak modderig is als het flink heeft geregend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 10:50 am 

Hargen zijn ze aan het omgooien.
Een heel groot gedeelte vanaf de parkeerplaats wordt afgezet voor grazend vee.
Honden zijn daar niet meer welkom mits aangelijnd of helemaal niet meer :(
Zo is ook het zoetwaterplasje in de duinen dus niet meer bereikbaar.

Bosje Petten kom ik ook regelmatig, leuk rondje.
Rondje Geestermerambacht (5 km) is ook leuk. Honden zijn er in de winter welkom. Zomers niet.
Hargen kwam ik dus graag, straks nog maar kijken wat daar de mogelijkheden zullen zijn.
Dijkgatbos is ook op veel plekken geen officieel losloopgebied. Ik doe het wel :roll:
Robbenoordbos is ook grappig rondje, maar ook daar geen grote officiele losloopgebieden en het loopt vol met wild.
Verder vind ik Noord Holland niet echt hond vriendelijk. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 1:32 pm 

Miranda schreef:
Hargen zijn ze aan het omgooien.
Een heel groot gedeelte vanaf de parkeerplaats wordt afgezet voor grazend vee.
Honden zijn daar niet meer welkom mits aangelijnd of helemaal niet meer :(
Zo is ook het zoetwaterplasje in de duinen dus niet meer bereikbaar.

Welke parkeer plaats bedoel jij dan? want ik heb er nog niets van gemerkt. Op zich kan er best een stukje van af, want ik heb het er nog nooit vol zien staan.

Miranda schreef:
Bosje Petten kom ik ook regelmatig, leuk rondje.
Rondje Geestermerambacht (5 km) is ook leuk. Honden zijn er in de winter welkom. Zomers niet.

Robbenoordbos is ook grappig rondje, maar ook daar geen grote officiele losloopgebieden en het loopt vol met wild.
. :?

Robbennoordbos kom ik eigenlijk nooit. Geesterambacht ook maar heel weinig. In de zomer is het daar zo druk.

Heerhugowaard in het nieuwe gedeelte kun je ook nog wel lekker lopen, daar kom ik wel eens als ik bij mijn ouders ben, weet alleen niet goed hoe het daar heet. Ik dacht stad van de zon, maar weet niet zeker.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 2:18 pm 

Er gaat geen stuk van de parkeerplaats af hoor haha.. staat er misschien wat krom.
Als je de duinen in die verste hoek rechtsachterin in gaat, dan loop je, als je naar boven gaat tegen een bord aan. Daar staat de nieuwe verdeling en gelijk vanaf dat stuk gaat het afgezet worden.
Ik heb vorige week de gele route gelopen en toen waren ze al druk bezig met schrikdraad te plaatsen. Vanaf 1 maart mag je er trouwens helemaal niet meer komen met loslopende honden tot 1 sept.
Geestermerambacht is ook niet meer toegangekelijk voor los lopende honden vanaf 1 maart of 1 april.

Nieuwe gedeelte in Heerhugowaard ben ik nog niet geweest verder.
Loop ook wel is rondje Obdammermeertje. (wel officieel loslopen) of Waerderhout (ook officieel loslopen) Maar dat zijn rondjes van een klein half uur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 9:10 pm 

Taiga schreef:
Wij lopen vaak een rondje in petten (bij de kerncentrale) het is geen groot bos, maar de honden mogen wel in het grootste gedeelte los lopen.

Hargen is ook wel een leuk gebied, verschillende wandelroutes van af de parkeerplaats. Ook het strand is bereikbaar vanaf de parkeerplaats. Je kan natuurlijk ook je eigen rondje lopen.
Honden mogen een groot deel van het jaar los lopen. Nadeel is dat het betaald parkeren is.

Dijkgat bos is ook een leuk rondje, ook niet zo'n groot bos, maar ook hier mogen honden los lopen. Nadeel is wel dat het vaak modderig is als het flink heeft geregend.

Let op Dijkgat bos is evenals Robbenoord geen losloop gebied !

Ronald

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 12:40 am 

goldenwetlands schreef:
Taiga schreef:

Let op Dijkgat bos is evenals Robbenoord geen losloop gebied !

Ronald

He van dat dijkgatbos en robbenoord bos wist ik niet. Wij laten de hond daar altijd los. Nou ja zo vaak komen we er niet.
Afgelopen weekend in Hargen geweest en overal moet de hond nu vast. Vanaf 1 maart tot 1 september. We zijn er dus weer weggegaan nadat we aangesproken waren door een paar mensen. Niet vervelend hoor, maar, wel van , pas je op voor een boete. En toen naar Petten gegaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 1:56 pm 

De groene Weelde

Kruisweg 1625
Cruquius (tussen hoofddorp en heemstede in)

Een perfect "wandel park", totaal ingericht voor honden en hun baasjes, mooie watertjes, groot meer met goede afloop waar de honden makkelijk uit kunnen komen, zand, gras, wat wil een hond nog meer.
Soms kom je er paarden tegen en bij echt goed weer wat fietsers maar al deze mensen zijn zich er van bewust dat er overal honden rond rennen. Het park heeft 2 ingangen waar je met de auto kan komen. Bovengenoemd adres is bij het pannenkoekenrestaurant (waar je met honden mag komen), de andere kant is de ingang vlak voor vijfhuizen, de spieringweg.

Wat ik er echt heel erg fijn vind is dat de honden er stabiel en sociaal zijn. Negen van de tien eigenaren zijn zich erg bewust van het hebben van een hond.

Tussen 10.00 en 15.00 kun je uitlaatservicessen tegen komen, ze worden nog gedoogd maar de gemeente is er mee bezig om ze daar weg te krijgen.

In de weekenden komen er wat meer gezinnen met honden die wat minder sociaal zijn (de honden die daar omdat het "hoort" eens in de week komen) dus dat is iets meer opletten. Wil je rustig wandelen, kom na 19.00, dan is het uitgestorven of kom je mij tegen.

Afbeelding
mijnhollandertje.webklik.nl
http://www.hondentrainingaanhuis.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 3:07 pm 

Daar hebben we inderdaag, 2 1/2 jaar terug al eens gewandeld met een stel forummers. Mooi gebied, maar wel vrij druk. Maar ook mooi open allemaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 8:07 pm 

Wij liepen altijd aan de westerduinweg in de duinen. Direct vanaf camping de lepelaar in de bocht kon je dan de duinen in, richting Callantsoog door de duinen, weet niet of het mag maar Bogey en Pasja liepen er destijds altijd los en andere honden ook, Voor Kawa was het nu nog te ver, maar een volgende keer dat we er zijn gaan we er zeker weer lopen.

http://www.ruwhaarfandag.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur