is iedereen nog gezond?

Voor van alles en nog wat over honden...
Bericht
Auteur
Sil

is iedereen nog gezond?

#1 Bericht door Sil » 07 apr 2020, 16:12

pauline ?
nel en jan ?
trudy?
theo?
judith?
helga,die heb ik gemaild ,kan haar niet bereiken,maak me grote zorgen !,
kan niet op haar facebook,
helga is nog niet zo lang uit ziekenhuis,we hebben altijd contact,dus als iemand iets weet.
ga haar wel nog een kaartje sturen,maar hoor maar niks.vind ik niet fijn!
Afbeelding

Trudy

Re: is iedereen nog gezond?

#2 Bericht door Trudy » 07 apr 2020, 19:31

Dank je Sil, voor je bezorgdheid. Gelukkig gaat het hier nog goed maar we vinden het best spannend omdat we om ons heen vrij veel berichten horen van besmettingen. We houden ons keurig aan alle regels en hopen op het beste. Nu, met dit mooie weer, wordt het in onze omgeving wel bijna onmogelijk om een rustige plek te vinden om fijn te wandelen met Thor.
Wens iedereen goede gezondheid!

tamar
Site Admin
Contacteer:

#3 Bericht door tamar » 07 apr 2020, 19:55

Hier alles gewoon zoals t was en is.
Alleen druk met werk, dat gaat/moet door.
-------------------------------------------------------
groetjes Tamar

www.vantnoordererf.weebly.com

Sil

#4 Bericht door Sil » 08 apr 2020, 04:40

he fijn een paar reakties :)
nou trudy ,hier ook hoor gewoon harstikke druk,en iedereen rijd zo hard ook,net of dat het nu allemaal maar kan.
,en tamar ,bij jullie is het nog vrij rustig met corona begrijp ik?
ja aangezien ik geen hondenclub meer heb,gaat mijn leven gewoon door,ga nog steeds naar winkels,en op de koffie bij mensen.
houd goed afstand,en aangezien dit nog heel lang gaat duren,leven we zo maar door,ik verveel me niet.
de tilburgse kermis gaat ook niet door,vind ik niet zo erg,aangezien wij toch nooit meer konden gaan,uit eten kon ook al niet meer,geen geld meer voor.
en nu is er weinig verschil meer in arm of rijk.
geen inentingen meer bij de da alleen spoedgevallen,dus ja laat dat ook maar zitten voortaan,wilde ze laten titeren,maar ook dat gebeurt niet dus ja,op hoop van zegen dan maar.
alles gaat weg behalve de rekeningen,zie hier om me heen wel kinderen die niet hoeven leren,en ja ze moeten effe 2 uurtjes zich melden,de generatie hier word er niet slimmer op.
dus kort samengevat is het nu een puinhoop in tilburg
een kennis van mij werd in het rotterdams oogziekenhuis geweigerd ,omdat ze uit tilburg kwam.
dus geloof niet alles wat er in de media word gezegd ,wij worden als brabander als melaatse behandeld helaas.
schrijf hier voortaan de updates maar op,leeft het forum nog een beetje.wij brabanders zijn nu een beetje boos,ze doen het mooier voor dan het is, hoe ze met ons omgaan !
Afbeelding

Theo Postma
Site Admin

#5 Bericht door Theo Postma » 08 apr 2020, 08:06

Hier in het Noorden gaat het leven eigenlijk gewoon door, ik ken niemand die er door getroffen is.
Heb 1 verhaal gehoord dat een kennis van een kennis 2 week thuis moest zitten.
Wel is de omgeving veranderd, alles achter het glas en contant geld is niet meer gebruikelijk in de winkels.
In de krant las ik dat in Breda GSM masten in de brand zijn gestoken omdat mensen denken dat het corona virus hier van komt.
Tja als dat ook een gevolg is van het virus? Domheid en gedrag uit de middeleeuwen :smt003
Bij het werk wil het wel maar het is gewoon zwaar om zo in afzondering te leven.
Ik kom thuis ook nergens ga niet eens naar mijn moeder toe, bang om iets van een ander op te lopen.

Theo
Hond lijkt op baas, of was het nu andersom? :-)

Nel
Contacteer:

#6 Bericht door Nel » 08 apr 2020, 10:11

Hoi allemaal.
Hier ook alles goed,in het Noorden valt het gelukkig nog mee,maar je weet niet wat er nog kan komen.Het maakt me best wel angstig en heb geen idee hoe het verder zal gaan.IK bestel mijn boodschappen on-line,behoor tot de kwetsbare groep en wil geen risico lopen.IK kan hier vlak bij Bas uitlaten en kom eigenlijk nooit iemand tegen.Dat is weer het voordeel van op het platteland wonen.
SIl,moet ik anders namens jou Helga een facebook berichtje sturen? IK ben ook wel benieuwd hoe het met haar gaat.
Afbeelding

Joep Frodo van Jorita's Home: Nederlands Jeugd Kampioen 2012
Joep Frodo van Jorita's Home :Nederlands Kampioen 2014

Mike,23-10-1998 † 20-06-2009

Floor,25-06-2001 † 19-06-2017

eens een ruwhaar,altijd een ruwhaar
www.ruwhaarfandag.nl
http://joep-frodo-van-jorita-s-home.webnode.nl

Sil

#7 Bericht door Sil » 08 apr 2020, 14:25

nou dat zou fijn zijn nel,dankje daarvoor,en ben blij wat van jullie te horen.
angst moet je eigenlijk niet hebben,wij leven hier gewoon door,mijn arts zei ook dat ik het niet mag krijgen,waarschijnlijk haal ik het dan niet,maar angst nee hoor niet gehad en heb ik ook niet,de wereld is veranderd,maar staat niet stil,okay ga niet bij de oudjes op bezoek nu,wat ik regelmatig deed,vind ik jammer,net kwam de woningdienst ook gewoon binnen,heb een lek,het gaat gewoon door.
wij zijn intussen wel aan de hecktiek gewend hier,en dan ja ik ben een nuchtere brabander :lol:
heb alles voor de honden geregeld ,en is het mijn tijd dan is het maar zo,maar moet ik er bij zeggen,wij hebben geen kinderen of kleinkinderen,dan word het verhaal natuurlijk wat anders.
en brandstichtig is hier tijdverdrijf lijkt wel,zelfs de beekse bergen had brand 10 dieren dood,ja fijn hoor de jeugd verveelt zich.
heb vanmorgen gefietst doe ik elke dag,kom in iedere winkel die open is.
zit natuurlijk in drukke stad,en we lachen voortaan om het zigzaggen om mensen te vermijden,ik zeg al went snel hoor.
maar natuurlijk hoop ik dat iedereen gezond blijft,vandaar mijn oproep wilde graag een teken van leven horen,en natuurlijk hoe het buiten brabant gaat,hier zwakt het nu af,maar er zijn wel bekende weggevallen.
heb helga wel een kaartje gestuurd vandaag ,en maar met plakband dichtgemaakt,anders krijg je dat weer.
snap als je kwetsbaar bent ,dat je angst hebt,maar word echt niet te angstig,is echt niet nodig zolang je de anderhalve meter maar doet,winkelpersoneel heeft oranje hesjes aan hier ,en heeft max klanten aangegeven,sommige 10,sommige 15,gaat prima hoor.
maar houd jullie allen zich taai in deze rare periode PDT_Love_02
Afbeelding

Sil

#8 Bericht door Sil » 09 apr 2020, 20:12

helemaal opgelucht ,heb contact gehad met helga en daar gaat het ook goed mee.!
hier was het net wel erg druk op straat.oudjes letten zelf niet op,gaan gewoon langs je lopen,valt me op dat juist met de oudjes het erg druk is en de hangouderen buiten zitten gewoon nog bijelkaar, intussen is hier weer een huisvernielt,en wel door de vrouw des huizes :lol: ze heeft tot de tv van de muur getrokken,vervelen hoef je je hier niet :lol:
was in de stad,en zelfs van haren is weer open ,ook de jamin,het druppelt gewoon weer een beetje open.
eindelijk even rustig winkelen :lol:
nou ben benieuwd wat er hier met pasen gebeurt,het is nu al vrij druk op straat,irriteer me mateloos aan die skeelers en hardlopers,dus laat bazinga gewoon uitvallen daarop ,gaan ze tenminste weg.doe het dan aan de rand van de stad,nee hoor vliegt maar langs iedereen heen.pff
Afbeelding

Sil

#9 Bericht door Sil » 11 apr 2020, 16:34

voordat alles wegvalt,brabant is in opstand,alle masten gaan eraan.
heb zelf waarschuwing gehad,omdat ik met 4 mensen en wel op 2 meter afstand stond te praten.
moet niet gekker worden hoor,je mag straks helemaal niks meer
Afbeelding

Theo Postma
Site Admin

#10 Bericht door Theo Postma » 11 apr 2020, 19:13

Ik begrijp hoe langer hoe meer waarom daar het carnaval gevierd wordt.
En vooral op de wijze waarop, buiten carnaval om is het gewoon saai volk en maakt brandjes omdat men in sprookjes geloofd.
( lekker hè deze voor oordelen :-) )
Tja ook in Groningen werd een persoon betrapt op het in brand steken van een GSM mast.
Voor de informatie, 5G is nog nergens geïnstalleerd of in bedrijf in Nederland.
Op het platteland in oost Groningen zijn wat testjes gedaan.

Theo
Hond lijkt op baas, of was het nu andersom? :-)

Sil

#11 Bericht door Sil » 12 apr 2020, 06:36

ha ha theo,nou je bent niet de enige hoor met dit vooroordeel,gelukkig vier ik nooit carnaval,vind het ook maar stom gedoe,maar ja kerst vind ik ook iets stoms ,zoals het gevierd word.
en ja ooit een bruiloft in friesland gehad,en die vonden ons ook maar luidruchtige brabanders :lol:
maar toch ben ik trots op brabant hhoranje
ja idd de masten zijn er nog niet,maar dat de overheid over veel dingen liegt is wel duidelijk,sprak iemand die op de ic in tilburg werkt,die zei ,dat het heel erg overdreven word,en dat met de gewone griep ook zo veel oude mensen daar terechtkomen.
ik weet ook niet meer wat ik moet geloven.
1 ding weet ik wel,en dat is dat ouder worden en hulp nodig hebben niet echt leuk zal zijn.
dus heb besproken,dat ik niet geholpen wil worden als ik nu ziek word,sta mijn bed dan af,ook ga ik zon kaartje nog regelen dat ik niet gereanimeerd wil worden,heb geen vertouwen in ons vooruitzicht,het word een rare wereld ,heb meelijden met de kinderen van nu.
hier krioelt het van beveiligers, politie en handhavers.je mag niks meer.
nee sorry hoor ik heb er genoeg van,mag nog niet naast mijn man lopen,moet niet gekker worden.
Afbeelding

Trudy

#12 Bericht door Trudy » 12 apr 2020, 10:59

Hebben we al niet veel te lang in een wereld geleefd waarin we ons van alles hebben toegeëigend? Vinden we het al niet veel te lang dat alles moet kunnen? Ik heb me altijd al verbaasd dat het normaal gevonden wordt dat jongeren moeten kunnen 'feesten', en dan wordt er bedoeld los kunnen gaan met drank en drugs. Wie wijst drugsgebruikers op hun verantwoordelijkheden dat zij degene zijn die de drugscriminaliteit in stand houden? Iedereen is zich ervan bewust dat we massaal de aarde aan het vervuilen zijn met een veranderd klimaat tot gevolg. We schreeuwen evengoed nu moord en brand omdat vakanties moeten worden uitgesteld want 3 of 4 keer in een jaar moeten we toch wel even weg, dat hebben we 'nodig'. Er wordt gezucht en gesteund nu we zelf voor onze kinderen moeten zorgen, dat zijn we niet gewend!?! Leerkrachten, politie, verpleging en verzorging waren een ondergewaardeerde groep in onze samenleving, er wordt inmiddels wel met andere ogen naar gekeken. We zijn gewend om wanneer we ergens trek in hebben dat we het dan ook kunnen krijgen, we gaan uit eten, naar het café of de super en onze behoeften worden direct vervuld, als er iets niet in de schappen staat lopen we te mopperen. Is dat allemaal wel zo normaal? Mogen we echt niets meer of willen we niet op onze verantwoordelijkheden gewezen worden of is het dat we niets van al deze verworvenheden willen inleveren? Ik denk dat dit een leerproces is maar ik ben ook bang dat we inmiddels met een generatie te doen hebben die straks zal beslissen dat mensenlevens niet zo belangrijk zullen zijn dan de economie en dat er veel levens aan opgeofferd gaan worden.

Gelukkig kunnen wij met Thor in de auto (ja, ik zou dat ook graag anders willen) naar een rustige plek rijden voor een wandeling omdat we hier door alle fietsers, wielrenners en bikers echt geen afstand in acht kunnen nemen.

Sil

#13 Bericht door Sil » 12 apr 2020, 16:48

ja mooi neergezet trudy.
moet je helemaal gelijk geven,verbaas me ook dat normaal hier alles maar kan,zelfs nu mogen de coffieshops gewoon via hun luikje drugs verkopen,en mensen die nooit werken gewoon met grote auto en alles wat ze maar hebben.dat het zomaar kan.
en idd iedereen wil steeds meer,gelukkig zijn wij altijd heel eenvoudig gebleven,nooit op vakantie geen grote auto,geen luxe dingen alleen honden van een goede fokker ja dat wel,anderen halen hun neus op voor ons eenvoudige huisje.dus nu vind ik het wel mooi,dat de grote jongens nu ook eens simpler moeten leven,ik vond de nieuwe generatie al heel egoistich en iedereen jaagt maar door ,en dan de ouderen nu ineens alles ervoor,maar normaal komen ze alleen met kerst,erg schijnheilig,okay niet allemaal maar wel heel veel.
en idd het mooiste vind ik ook dat iedereen nu eens zelf voor zijn kinderen moet zorgen,leren ze ze ook eens kennen.
het is ook in tilburg abnormaal druk,maar bazinga houd iedereen wel op afstand :lol:
respect hebben ze hier niet veel want er word heel veel naar politie gespugd,vind alleen wel dat je op afstand best mag kletsen,en zeker gewoon naast mijn man mag lopen,maar ja verschilt wel wie je voor je hebt,en dan nog kunnen ze het hier weer eens niet handhaven,winkelpersoneel word bedreigd,mensen laten het deurbeleid maar voor wat het is en stormen gewoon naar binnen.
dus ja kijken of dat het na pasen weer aangescherpt word,ze houden de nederlanders dus echt niet in toom,en niet alleen de brabanders.
Afbeelding

Sil

#14 Bericht door Sil » 13 apr 2020, 08:45

over de 5g palen gesproken,het is de bedoeling dat ze er ook niet komen,en ja misschien zijn wij gek,maar chroom 6 was ook niet gevaarlijk en asbest eerst ook niet,nu zijn eroveral claims voor mensen met gezondheidsklachten daarvan,dus weet niet of de brandstichters zo dom zijn?
wel is het zo dat de witte tenten hier gewoon allemaal leeg zijn,na onderzoek,en ineens,worden er tenten afgebroken onder het motto niet meer nodig,nou ja je zijn nooit nodig geweest,dus laat mij een hersenloze brabander zijn,maar begin echt te geloven dat.we allemaal voor de gek gehouden worden.
ja je word heel ziek van corona en ja het slaat op je longen,maar het word wel heel erg uitgebuit nu,
het is logisch dat er nieuwe virussen komen,nederland is gewoon overvol,te veel verkeer ,teveel in de lucht,en ja sorry hoor maar al die reizigers uit andere landen nemen ook weer wat mee,en dan hebben we het nog niet over,al die buitelandse hondjes,die al nieuwe hondenziektes meenemen.en ja ik sta mijn bed af hoor als het nodig is,maar begin nu zeker wel heel erg mijn twijfels te krijgen,en zeker nu ik een ic arts gesproken heb,en de 2 meter samenleving ja ,geen boerenprotesten meer dan,en ja de meeste komen uit brabant allemaal heel toevallig,aangezien ik hele nachten wakker ben,lees ik ook veel en geen facebook onzin.
Afbeelding

Trudy

#15 Bericht door Trudy » 13 apr 2020, 10:57

Ik begrijp je emotie Sil maar je kunt natuurlijk niet, wanneer je bang bent, terecht of niet terecht, het recht in eigen hand nemen en en deze zendmasten vernielen. Er is ook nog risico dat hulpdiensten hierdoor niet meer bereikbaar zijn en dat kan mensenlevens kosten. Het vervelende is dat onderzoek vaak over jaren gaat maar ik ben het met je eens dat er zorgvuldig mee moet worden omgegaan. Maar link dit niet aan corona. Corona is ook echt meer dan een griepje dat wat luchtwegklachten geeft. Dit is een gemeen virus dat wereldwijd een probleem is.

Ja, en natuurlijk wonen we dicht op elkaar en worden we daarom in Brabant en zuid-west Nederland harder getroffen dan in het noorden.

Ik vraag me ook wel eens af of je wel een Hollander kunt hebben in dit gedeelte van het land. Elke hond, en zeker een herder, verdient een dagelijkse lange wandeling waarin hij los van de riem kan rennen en zijn weg kan zoeken. En niet eerder heb ik zo moeten zoeken (nu alles is gesloten) naar een rustige plek in de omgeving.

Plaats reactie