Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr jun 21, 2019 12:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het is weer zover
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2019 12:00 pm 

Ooit nam ik me voor: 'dit doe ik nooit meer'. Waarschijnlijk begrijpt iemand die een reu samen met een teef in huis heeft mijn verzuchting. Ook al is de reu ervaren en is de enorme opwinding "slechts" een (kleine) week, de loopsheid is dan een periode waar je enorm tegenop ziet en in je gevoel altijd te lang duurt.

Waar je echter geen grip op hebt zijn je buren. En dat zijn liefhebbers van teven, Australische herders. En die zijn nu loops. In huis is Thor hijgerig en huilerig, in de tuin rent hij langs de schutting, zijn grote liefde reageert door hard te janken omdat ze niet bij hem kan komen. Dan maar weer binnenhalen. Zijn eten en pensstaafje zijn nu niet belangrijk. Tijdens de dagelijkse lange wandeling wil hij me constant duidelijk maken wat de snelste weg naar huis is. Een beetje snuffelen en slenteren is er niet bij "hoe kan ik nou rustig hier staan als er thuis veel belangrijkere zaken gedaan moeten worden". Tijdens een toevallige ontmoeting met een vriend, waar even mee bijgepraat moet worden, gaat Thor naast me liggen. Om te laten weten dat hij het er niet mee eens is ligt hij zachtjes te loeien. Als hij merkt dat er geen aandacht aan wordt geschonken gaat de kop verder omhoog en wordt het een prachtig wolvengehuil. Arme Thor, zo'n trouwe man, uit het oog, uit het hart gaat voor hem niet op. Nog een paar dagen.........

Profiel  

Berichttitel: Re: Het is weer zover
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2019 6:13 pm 
Site Admin

Je beschrijft het kostelijk maar t is wel lastig soms.

Afbeelding
www.vantnoordererf.weebly.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur