Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu zo maart 24, 2019 1:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: eindelijk 2 januari!
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 5:21 am 

gisterenavond werd het overgebleven vuurwerk nog afgestoken,
nu is het hopenlijk gedaan.
wat een gestress weer.
gelukkig kwamen mijn vaste vogels in de tuin er weer.
blij dat ik ze zag,kan het nu weer normaal worden??
bazinga is weer zichzelf,dalton is doodmoe,
en zo ben ik erachter dat de kleine hondjes idd een niet zon nerveus karakter hebben als een herder.
maar blijf toch de herder het mooiste vinden(mijn man niet :lol: )
al mijn hamsters leven nog,helaas zijn er bij sommige andere die kleine beestjes toch dood kunnen zich letterlijk doodschrikken.
dus hopenlijk een goed en vooral gezond jaar !
voor iedereen!!!

Profiel  

Berichttitel: Re: eindelijk 2 januari!
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 10:21 am 

Wij hebben een Bouvier en 4 terriƫrs gehad die ook niet reageerden op vuurwerk (of onweer). Wij noemden deze honden altijd 'onze lompe doordouwers' en dan was dat in vergelijking met de herders. Nu waren de Duitse Herders ook wat oplettender bij zulke toestanden maar wel minder gevoelig voor geluid dan de Hollanders. Gelukkig begint het een aantal dagen voor oudejaarsavond al te knallen zodat Thor alvast kan wennen en we hem gerust kunnen stellen zodat het in huis niet zo'n punt is voor hem. Buiten echter blijft hij dicht bij je in de buurt en vindt dan moeilijk de ontspanning om even te rennen, rondjes te draaien en te gaan zitten. Maar het zal ook wel met intelligentie te maken hebben, dit zijn natuurlijk geen normale situaties, ook de wilde dieren en vogels vluchten. En de herder heeft het best ontwikkelde gehoor van alle rassen, stel je eens voor hoe dit moet binnenkomen.

Profiel  

Berichttitel: Re: eindelijk 2 januari!
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 9:58 pm 

Sja, dat oud op nieuw en dat explosieven daarbij horen kan niemand mij van overtuigen... maar het wordt toegestaan en daar hebben we mee te dealen.
Mijn eerste hond, Leroy, een Akita x Witte herder kruising was dol op vuurwerk, knalvuurwerk, siervuurwerk, hij vond het allemaal fantastisch.
Djaro mijn kruising hollander van 13 jaar is als pup achter Leroy aan gerend en kwam al snel tot de ontdekking dat dat niet zo'n groot feest was.... tijdens oud op nieuw. Leroy wilde kost wat kost buiten zijn tijdens oud op nieuw en ik liet hem dan altijd even een minuutje in de achtertuin waarna ik hem weer naar binnen kon halen.
Maar Djaro was ontsnapt bij mijn broertje en dus achter Leroy naar buiten gerend en kreeg daar het geluid van de vuurpijlen en knettervuurwerk in zijn oren en heeft een spoor van urine getrokken. Het spoor was de kortste weg naar binnen. Sindsdien verblijf ik tijdens de jaarwisseling binnen, gordijnen dicht, licht vol aan en radio op 10. Nu het laatste jaar reageert hij iets minder op het vuurwerk, maar man man wat is het ieder jaar weer een hel om door te komen.
Mijn hollanders Eddy en SheRa hebben weinig met het knalvuurwerk. Van het geknetter in de lucht moet SheRa even laten weten dat ze er ook is, maar als ik rustig aangeef dat er niets aan de hand is is ook dat oke. Blij mee dat mijn hollanders er zo op reageren, maar dat maakt niet dat ik relaxed ben als het weer eens zo ver is dat er een knal klinkt. Uitlaten doen we ver buiten de bebouwde kom om er maar voor te zorgen dat een ander het niet voor mij en mijn honden verpest.

Dus ja, als ze zorgen dat dat vuurwerk op georganiseerde plekken afgestoken kan worden door mensen die daar vergunning voor hebben, het zijn immers explosieven, vind ik dat allemaal best.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur