Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do maart 21, 2019 4:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gewoon een Hollander
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2018 11:51 am 

Al even niets gepost maar kijk toch nog zeer regelmatig op dit forum. Gemiddeld worden er meer dan 30 gebruikers gemeld, jammer dat we dan toch zo weinig kunnen lezen over de ervaringen van deze Hollander liefhebbers. Je mist ook de ontwikkeling van de jonge honden waar je benieuwd naar bent hoe ze inmiddels zijn uitgegroeid. Niet de makkelijkste hond om op te voeden, en je bent er wel een paar jaar zoet mee, maar als alles een beetje goed wil gaan, heb je zo'n heerlijke hond in huis waar ik helaas niet zoveel meer over kan vertellen zonder steeds in herhaling te vallen. Thor gaat nog steeds bijna overal mee naar toe en weet zich nog altijd goed te verkopen, we hebben niet eerder zo vaak te horen gekregen dat het zo'n mooie hond is, bijna altijd gevolgd door de vraag: "wat is het ras"? en een verbaasde reactie als we kunnen vertellen dat dit "gewoon" een Hollander is. Het is inmiddels zijn 7e kerst en we maken nog lange wandelingen, hij plukt ook nog graag reigers uit de lucht, heeft aantal vrienden en helaas ook een paar vijanden. Kortom, gewoon een Hollander HHlach

Fijne feestdagen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Gewoon een Hollander
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2018 12:14 pm 

Ja hier net zo Trudy, zelfde verhaal.
Met Max gaat het goed en ook hij maakt nu zijn 7 kerst mee.
Je verhaal is een feest van herkenning, is hier net zo.
Ja een HH kan zich goed verkopen aan de buitenwereld, maar ze vertellen er niet bij dat de baas er werk van heeft moeten maken om dit zo te krijgen.
Stronteigenwijs zijn deze beesten hhlove hhoranje
En ik ben er weg van!
Dat krijgen we ook heel vaak te horen, zo die is goed afgericht zeg of man o man hij hangt aan je vast wijkt geen cm van je zij.
Het verbaast kijken hoe Max met kleine kinderen omgaat, de vrees van gaat dit wel goed, wat snel omslaat in bewondering van hoe gedisciplineerd hij hier mee omgaat.
Hoe mens en hond in het spel wat heet "hoe gaan we om met elkaar"?
Hoe Max dit doet en wat hij zich allemaal over zich heen laat komen, hoe braaf hij kleine mensen opvoed dat sommige dingen echt niet kunnen.

Maar als je dan weer ziet hoe fel hij kan zijn op honden die hem niet aan staan, of een auto die als prooi dient.
Heel veel hond verzameld in 1 hond zeggen we dan.

Mooie feestdagen allemaal.

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2018 5:10 am 

helemaal herkenbaar !
nou is bazinga nog maar 2 bijna 3 maar ,had ik kerstavond mijn enkelbanden verrekt ,ging ze voor het eerst met chris mee keurig gedragen,gisteren ging het wel met mijn voet dus ja ik wil lopen en zei tegen bazinga stapvoets hoor, baasje haar voet werkt niet zo goed,nou geweldig heeft heel de tijd stapvoets naast me gelopen zo trouw en ja ze kan behoorlijk fel worden hoor bij andere honden.
vind ik ook niet erg dat aparte karakter van een hollander daar val ik op,de langhaar is net iets anders vind ik ,maar toch ook echt weer een echte hollander,zo trouw,en ja nu ze volgroeid is vind iedereen haar een prachtige hond,blijf echt wel een hollander fan.
en dat jullie honden alweer 7 zijn vind ikzelf een mooie leeftijd kan je meestal er mee lezen en schrijven,
en ja kost dan idd wat werk,moet ik zeggen dat bazinga me niet zoveel werk heeft gekost,maar mijn andere hollanders dan weer wel.
dus ja de hollander is geweldig en ben blij dat ik er nog eentje heb als het aan andere mensen had gelegen,had ik er geen meer gehad ,maar heb het doorgeduwd ,zonder hollander geen leven zei ik :lol:
fijn wat van jullie te horen,probeer toch het forum in de lucht te houden,kan nu ook zelf fotos maken,
al zijn ze niet altijd zo goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2018 11:01 am 

Ja, een volwassen hond, die inmiddels zo lang bij je is, is vrij voorspelbaar in zijn gedrag en daar kun je op anticiperen. Alhoewel er ook momenten zijn waarop je ziet dat hij een situatie niet prettig vindt, of het gedrag van bepaalde mensen of kinderen, en dan haal ik hem daar ook snel uit. Over het algemeen kan hij best veel aan, zoals de groep jongeren met een geestelijke handicap die we tegenwoordig bijna dagelijks passeren. Een van de jongens raakte werkelijk in paniek bij de aanblik van die grote hond. De jongens en meisjes lopen in rijen van drie, vaak gearmd of hand in hand, en deze rij werd meegesleurd toen de jongen wilde vluchten. Natuurlijk hebben we op dat moment meer afstand genomen. Maar er kwamen ook een paar helden die Thor wilden aanhalen, met handschoenen aan en in de drukte. Belangrijk voor het vertrouwen voor de kinderen, maar door het toch afwijkende gedrag belastend voor een hond. Hij deed het prima! Na overleg met de begeleiding ben ik gewoon de groep (aangelijnd) blijven passeren en de angstige jongen blijft het wel eng vinden maar loopt nu wel langs Thor, zonder vluchtgedrag.

Ja en Thor is een niet gecastreerde reu en loopt meest los van de lijn en dan wil je onbekende honden toch liever iets eerder spotten. Ondanks dat er bijna nooit problemen zijn, ben ik zelf nogal bang van de pitbulls die soms op ons pad komen. Moet bekennen dat ik hem dan direct terug roep, aanlijn en een andere richting kies.

Maar ondanks dat het nu veel makkelijker is, blijft voor mij het eerste jaar toch het mooiste.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2018 4:15 am 

ikzelf ben eigenlijk niet zon pupmens :lol:
maar ja je kunt ze dan zelf wel naar je hand zetten.
had ook wel graag een herplaatser gehad dit keer ,maar mijn man houd daar niet zo van.
ben altijd blij dat ze de leeftijd zoals nu net als bazinga hebben.
bazinga is wel de eerste erg makkelijke hond hoor.
pas nu eet ze ook alles,is wat uit haar schulp gekropen sinds we pelle hebben.
het eerste jaar van bazinga was erg moeilijk omdat ze zo moeilijk at en dikwijls diarree had,
maar nu lust ze alles ,ze is wat mondiger en erg lief,kinderen vind ze niet echt leuk,
andere teefjes ook niet,maar dat zijn dingen die ik niet zon probleem vind.
en trudy plukt hij echt reigers uit de lucht ?
bazinga is nl ook erg fel op de eksters die hier altijd brokken van dalton komen pikken :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur