Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do maart 21, 2019 6:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spelen
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 10:17 pm 

We hebben Thor niet zoveel geleerd, eigenlijk alleen wat hij nodig heeft om een leuke huishond te zijn. Wel zijn we regelmatig met hem bezig en hebben pret om zijn jolige karakter. Zo sluit de baas een wandeling of fietstochtje altijd af met een (voet)balspelletje. Er zijn al wat voetballen doorheen gegaan. Thor heeft talent, hij neemt de bal regelmatig tussen de poten mee, en wanneer de baas van die idiote sprongen maakt (schijnbewegingen, noemt hij dat) staat Thor dezelfde sprongen te maken. Hij kijkt het af en kopieert. Grappig om te zien en hij heeft er succes mee. Ook 's avonds heeft hij van die momenten waarop hij aandacht vraagt door bv met een knuffel aan te komen en deze op je schoot te leggen. Soms komt het even niet goed uit, zoals vanavond, en omdat hij afwachtend aan mijn voeten ging liggen gaf ik hem wat aandacht door met mijn voeten over zijn voorpoten te wrijven. Wanneer ik stopte legde hij zijn poot op mijn voet, HHwink het zal nu wel aangeven zijn om door te gaan, maar grappig was het wel HHlach

Profiel  

Berichttitel: Re: Spelen
BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 7:53 pm 

Ja herkenbaar
Dorian krijgt na het eten of als ik thuis kom van werk ook een knuffel bij je brengen moment :lol:
Vaak als hij naast mij lig op de bank,legt hij zijn poot op mijn hand,teken datcikchem moet aaien,stop ik ermee dan klop legt hij weer die poot op mijn hand :lol: :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2018 8:19 am 

Zo lief en gezellig hhlove Ik mis onze oude bank en de hond lekker dicht tegen je aan. We hebben verhuisplannen en dan komt er echt weer een.
We zijn onlangs in Ouddorp aangesproken door de voorzitter van kringgroep Rotterdam. Ze had zelf haar honden niet meegenomen maar we het was natuurlijk leuk om even over ons ras te bomen en ervaringen uit te wisselen. Er is toch nog steeds een aardig clubje wekelijks aan het trainen, dus liefhebbers uit onze regio zijn daar meer dan welkom. HHwink

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2018 10:04 am 

Max is zo aan het spelen;
https://youtu.be/8xxDYrk_VkE
Zie ook de andere filmpjes van hem, hoe hij met heel simpele dingen kan spelen.

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2018 2:23 pm 

Jij hebt er echt werk van gemaakt Theo. Leuk voor Max om zo lekker bezig te zijn! HHlach De andere filmpjes kan ik niet vinden :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 12:04 pm 

Ik heb daar lang geleden getraind Trudy. Wat voor trainingen geven ze er op dit moment?

Wat betreft spelen...Ik probeer altijd wel dingetjes te bedenken, maar apporteren blijft favoriet (simpel gooien en rennen, of met hindernissen of met een verstopte flos)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2018 6:12 pm 

Wij ook. Toen trainden we nog IPO en/of verkeerszekere hond. Nu zijn ze meer gezellig met elkaar aan het trainen zonder echt naar diploma's toe te werken (als ik het goed heb). Er is ook geen clubhuis meer. Evengoed leuk om met een groep Hollanders samen te komen en lekker bezig te zijn. HHlach HHlach HHroll HHlach HHwink hhcool hhonschuld HHtwijfel hhruwhaar HHbluh HHkijk

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2018 1:37 pm 

Trudy schreef:
Wij ook. Toen trainden we nog IPO en/of verkeerszekere hond. Nu zijn ze meer gezellig met elkaar aan het trainen zonder echt naar diploma's toe te werken (als ik het goed heb). Er is ook geen clubhuis meer. Evengoed leuk om met een groep Hollanders samen te komen en lekker bezig te zijn. HHlach HHlach HHroll HHlach HHwink hhcool hhonschuld HHtwijfel hhruwhaar HHbluh HHkijk

Dat is jammer... Ik vond dat 20 jaar geleden ook best wel... niet heel serieus.

Ipo lijkt me zo leuk ( voor Tijn niet zo geschikt denk ik ivm rug en knieeen) maar een reguliere IPO, nou laten we zeggen dat onze visie vaak niet echt matchen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 2:15 pm 

Spelen is het leukste wat er is voor Yara. Of het denkspelletjes zijn of eindeloos apporteren en op commando loslaten, meenemen of bij de baas brengen. Ook frisbeen is mevrouw dol op net als op verstopspelletjes.
Maar goed, ik zou wel weer wat serieuzer willen trainen zonder gelijk richting IPO te gaan.
Of misschien toch IPO ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 4:24 pm 

Er zijn best wel mogelijkheden. Een Hollander is vaak een prima speurder, Tamar heeft hiervan al veel leuke voorbeelden laten zien (onder foto's), of denk aan reddingshond. Je kunt ook kijken of ze aanleg heeft voor hoeden. Behendigheid kan ook leuk zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2018 4:19 am 

idd een hollander heeft ook zoveel mogenlijkheden,
ik deed ook speuren en beans vond flybal helemaal geweldig !
reddings hondentraining is ook heel leuk.
soms kan je ergens gewoon een proefles nemen om te kijken wat je hond leuk vind!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur