Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu ma maart 25, 2019 5:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 2:17 pm 

Gisteravond op NPO3 VARA nu te bekijken, in zijn geheel of fragmenten op: https://www.npo3.nl/rambam/VARA_101378105

HHschrik Hier worden we niet blij van, dat dit (nog) bestaat!!!! HHboos

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 12:23 pm 

ja het bestaat nog,het is zelfs zo dat ik het dagenlijks meemaak
een grote herder reu die naast mijn loopse teef gaat liggen
tja die durft natuurlijk niks.
het verbaast mij niet dit .
zie ook de honden komen en gaan,
en omdat ik natuurlijk ook graag nog wel zon mechel wil worden mij de atributen gewoon aan geboden
dan kan je nog een mechel nemen zeggen ze dan :roll:
nou heb ik al knvp honden gehad en heb er nu natuurlijk nog 1
maar heb nooit niks van die dingen gebruikt,die honden zijn pittig ja,maar kan gewoon met dalton wandelen met een halsband en als er loopse teven zijn ja dan moet ik idd met de hakken in de grond :lol:
maar meestal worden die knvp honden klaargestoomd voor de verkoop of wedstrijden en dat moet snel
en pups worden zo behandeld worden ze hard van zeggen ze dan,zelfs slaappillen om het gejank snachts tegen te gaan.
ja het bestaat helaas nog trudy
en de atributen worden nu al verstopt onder een (gewone halsband)
zie je niks van aan de buitenkant , ik ga nooit met ze in discussie win je nooit.
maar zie met lede ogen aan hoe een leuke pup verandert naar een slaafse depressieve hond :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 1:16 pm 

nee en met deze regering zal het niet anders gaan worden ben ik beng.

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 8:46 pm 

Ik ook Theo, de wet die deze martelwerktuigen verbiedt is in de ons omringende landen al lang in werking, maar hier blijkt het te moeilijk te zijn.

Waar ik vooral van schrok waren de opnamen van de "hondenschool" waar ze volgens de "dame" die hier de trainingen verzorgt nog zouden werken volgens de dominantietheorie. Het pupje dat onder de tafel bij zijn baasje zat moest, toen het wat onrustig werd, worden gecorrigeerd door het te slaan met een met grind gevulde petfles. Als het beestje dan schrikt en piept wordt er gezegd: "ik hoor hem nog" dus nogmaals en daarna: "hoor ik hem nog?". En niemand in de groep komt in opstand!

Binnen de KNPV zijn er altijd al excessen geweest, helaas was ik hiervan op de hoogte, we hebben hierover al eerder discussie gehad. Desondanks vond ik de beelden zeer confronterend en misselijk makend. De KNPV heeft inmiddels een verklaring op zijn website geplaatst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 12:20 pm 

helaas gebeurt dit niet alleen bij de knvp
er zijn hondenscholen hier waar heel erg rare methodes worden uitgevoerd
ook van laat ze het maar uitvechten :roll:
ik schrik niet echt van die beelden heb al zoveel live gezien,
maar erg vind ik het wel !
er moet een middenweg zijn vind ik bij honden opvoeden en zeker niet alleen met koekjes opvoeden
maar ook niet alleen met hulpmiddelen.
kijk hier krijgen ze ook weleens een tik maar ook letterlijk een tik meer niet
en mijn knvp hond tilde ik weleens op ja omdat hij anders met me gaat spelen
maar geen mishandelingen
nu is dalton voor mij gewoon een zachte reu die nooit naar me uithaalt
maar heeft ook maar 1 baas. gelijk ook heel duidelijk tegen hem geweest.
bazinga was en is eigenlijk een makkie maar jessie krijgt zeker ook wel een tik als ze durft te keffen
vind dat op de grond duwen van je hond ook niks rare methode ,maar dat is mijn mening.
heb les gehad van iemand van de knvp en dat was de beste leermeester voor mij.
nooit geen mishandelingen nee eerlijk zijn tegenover je hond
streng en rechtvaardig,ook ik ben daar terechtgekomen na de zogenaamde positieve lesmethodes van hondenscholen.
die meestal niet weten hoe je met een herder om moeten gaan.
maar martelingen is helemaal niet nodig
en hoe word jezelf als er in je jeugd op je kop word geslaan :?
juist!! ook dat probleem volgt dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 2:10 pm 

Ik heb nooit begrepen dat wanneer het op een andere manier mogelijk is, je het met pijn, angst of intimidatie zou moeten doen. Er zijn, zeker in deze tijd, zoveel goede voorbeelden (Rugaas, Gaus, Bladder, Beekman). Ik zie het als onkunde en ongeduld en ook een gebrek aan compassie. Wanneer je besluit een hond te nemen lijkt het me vanzelfsprekend dat je kennis neemt van het ras en je inleest en/of bij fokkers en kenners informeert hoe er mee om te gaan. En wanneer je naar een hondenschool gaat heb je toch ook nog wel je eigen normen. Ik herinner me uit de tijd dat we zelf politiehonden hadden dat er binnen verenigingen gesproken werd over '"verzet" dat gebroken moest worden, en dan hebben ze het over gedrag dat ze zelf veroorzaakten doordat ze geen enkel signaal, dat de hond gaf, konden lezen. Vaak zaten deze honden ook nog eens de hele dag in een kennel. Wij zijn daar altijd tegenin gegaan. Wij hadden de honden gewoon in huis, heerlijke honden, stabiel en betrouwbaar. Ik ben opgevoed met de regel respect te hebben voor het dier. Als mijn moeder stond te koken en de hond eten had gegeven, hoefden wij niet in de keuken te komen: "wegwezen, je ziet dat hij staat te eten". Nu zie ik Cesar Milan, bij een hond waarbij het al helemaal fout is gegaan, de bak weghalen, alles moet kunnen, hij mag niet grommen en wij mogen/moeten domineren. Ik vind het allemaal heel triest. Zulke mensen als Milan houden de ellende in stand, zal echt blij zijn als deze afleveringen van het net verdwijnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 5:19 pm 

helemaal mee eens !
kots van die cesar milan
en die methode van bak weghalen is zo stom vind ik.
ik word ook boos als ze de hele tijd mijn bord wegtrekken :evil:
ik gooi er gewoon wat lekkers bij als ze pup zijn zodat ze gewend zijn aan mijn handen
meer niet. nooit geen baknijd gehad. hier alleen als bazinga wat lekkers heeft wil ze geen jessie in de buurt nou prima hoor,
ik zeg altijd wat je geeft aan je dier krijg je terug.
hier zijn verschillende knvp mensen al eens behoorlijk gebeten
eentje zelfs zo erg in zijn been toen hij de kooi inkwam, dat hij geen honden meer kon trainen.
zeker een mechel vergeet niet snel.
dalton hier loopt altijd los het is geen huishond omdat ik altijd loopse teven had
en hij is het gewend.
ga gewoon bij hem op bezoek :lol:
en ga gezellig bij hem zitten en laat de teven binnen
hij is hier natuurlijk ook voor de bescherming.
en wist dat het een knvp hond was,maar soms worden ze gewoon aan een gezinnetje verkocht die van niks weten,vind ik ook geen goede zaak,veel van die honden worden te fel gefokt.
vond trouwens de gaus methode ook wel goed hoor !
hier is ook een man die denkt dat hij cesar milan is en laat gewoon zijn roedel door de lessen lopen,
nou dat zoek ik niet op hoor al dat gesis in de les :lol:
ben bij verschillende hondenscholen geweest
en als de methode me niet beviel was ik gewoon weg.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur