Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu zo jan 20, 2019 4:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Typisch Hollander
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 12:30 pm 

Ik weet niet of dit iets typisch is voor een Hollander of voor de herder in het algemeen: Overal waar ik ga of sta houdt hij me in de gaten, altijd die oortjes gespitst: Ga ik bijvoorbeeld naar boven, dan loopt hij tot de deur mee, en blijft er voor liggen totdat ik weer terug ben, al duurt het een uur, hij is altijd alert, het is net alsof hij er zeker van moet zijn dat zijn schaapjes ( dat zijn dus in dit geval Jose en ik) bij elkaar blijven..

groetjes

Vincent

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 2:45 pm 

Weet ook niet of dit echt hh is, maar hier gebeurt hetzelfde: waar ik ben is mijn hond ook.....
eerder Famke en nu dus Marscha

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 11:56 am 

Denk dat dat een beetje des herdersch is inderdaad.

Sofie ook, alsof er honing (of een lekker stuk pens.. hihi) aan mijn kont zit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 11:37 pm 

Amber schreef:
Denk dat dat een beetje des herdersch is inderdaad.

Sofie ook, alsof er honing (of een lekker stuk pens.. hihi) aan mijn kont zit!

Ha ik ken dat, alleen bij mij is het lik mijn bolle reet. En ik kan je zeggen bol is tie!!

Tanneke en tante Breeze

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 11:09 am 

Vincent schreef:
Ik weet niet of dit iets typisch is voor een Hollander of voor de herder in het algemeen: Overal waar ik ga of sta houdt hij me in de gaten, altijd die oortjes gespitst: Ga ik bijvoorbeeld naar boven, dan loopt hij tot de deur mee, en blijft er voor liggen totdat ik weer terug ben, al duurt het een uur, hij is altijd alert, het is net alsof hij er zeker van moet zijn dat zijn schaapjes ( dat zijn dus in dit geval Jose en ik) bij elkaar blijven..

groetjes

Vincent

Nou Varro kan het een biet wezen.. Als ik een kant op loop en mijn man de andere . Loopt hij met mij mee en kijkt wel eens achter " van loopt hij mee " en als hij dan niet mee loopt dan loopt hij gewoon met mij door en zonder moeite ook. Dus die theorie dat het hollands is gaat dus niet op wat die theorie heeft Varro dus net om zeep geholpen helaas ;) :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 10:27 am 

Onze halve HH weet niet te kiezen tussen mij en mijn vrouw en probeert ons bij elkaar te houden. Als we te ver uit elkaar zijn probeert ze een van ons twee op te drijven door aan te springen en zelf te hielen, eenmaal bij elkaar stopt ze ermee en is het drijven weer over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier staat Marthy ongeveer 50 tot 75 meter van mijn vandaan en dit is nu bij haar maar vanmiddag kan dit best net anderom zijn en probeert ze mijn te drijven. Of we dit moeten tolereren weten we eigenlijk niet. Ze bijt niet door maar snap wel.

Als tijd reizen mogelijk is, waar zijn de toeristen uit de toekomst dan ? (Stephen Hawking)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 2:18 pm 

Afbeelding

Hollandse herder of waterhond ? HHroll *klik video*

Div hollander puppies lieten mijn zien de hollander een echt waterland ras is
gooien smijten, erin liggen tot zelfs erin slapen daarvoor is elke waterbak te gebruiken,
het gooien is zelfs voor mensen reden op teletten waar de bak of inhoud op aarde land
Vooral de LH waren er meesters in HHlach

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 17, 2012 10:59 pm 

Ohww, wat herken ik veel......
een oudje maar wel een fijne topic voor iemand die de HH niet zo goed kent, krijg je met mixjes, wist ik veel waar ze op zou gaan lijken?

Shanty klimt op schoot, denk dat ze een chihuahua is, gooit ook zelf met iets in de lucht, steentje ofzo.
springt (wat een zegen dat er meer zijn) klimt op de rugleunig van de bank en voor mijn gevoel niet uit dominantie maar om heel dicht bij je te zijn.
heeft extreem veel aandacht nodig.
op de cursus leerden we "ruilen"als ze er met je schoien vandoor ging oid,nou dat weet ze hoor!
de godganse dag jat ze van alles en nog wat, loopt weg voor je als je het wil pakken tenzij je zegt: heb je die gevonden voor het vrouwtje, knappe meiddddddddd, dan geeft ze hem vrijwillig.

of het echt HH is? ik denk het haast wel als ik het zo lees:
ze zijn in staat om iets om te zetten: lastig uit te leggen maar ik probeer het.
Shanty springt tegen mensen (kinderen, is ze dol op) op, kan heel vervelend zijn want het valt niet te negeren.
dus belonen als ze op de grond staat, eerst met een voertje, werkte amper of niet dus clickeren, maar het leek wel of ze juist ging springen, zo van: dan moet ik ermee stoppen en krijg ik dus wat.

verschrikkelijk lief is ze, dat wel PDT_Love_09

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 3:16 am 

Ik herken ook best veel van wat ik gelezen heb (niet alles gelezen dus). Het tegen je aan hangen bv. Ze komt vaak ook echt knuffelen door haar kop op mn schouderte leggen, en dan maakt ze zich ook helemaal zwaar. Of als ik onder haar kin aan, laat ze haar hoofd ook op mn hand rusten. Of dus idd als ze op schoot ligt of naast me zit, leunt ze met haar lijf tegen me aan.

Het spelen met water, is hier heeeeel populair HHlach Met waterbakken smijten, onder veel kabaal; grom en blafwerk. Ze worden hier dus ook stelselmatig verbouwd tot een soort mega vergiet :lol:

Het opspringen uit enthousiasme, precies tegen je neus aan, en het in je armen/handen "bijten". Dat laatste doet ze heel erg vaak (het opspringen was vooral toen ze jong was), als ik haar aai, als begroeting bij thuiskomst, als we stoeien, gewoon als ze naast me ligt, als .....

Zelf denk ik bij typisch hollander vooral aan het bezitterige/hebberige, en dan heb ik het nu niet over bezitterigheid tov de baas (Het is MIJN baas, pleur op jij!) wat Dee ook wel heeft, maar meer tov speelgoed. Ze wil altijd al het speelgoed, en verzamelt het iedere avond weer allemaal op 1 van haar vaste stekjes (haar "honk" (= een dichte pallet), de loopband of haar kussen). Caleb moet het niet in zn hoofd halen in de buurt te komen, of zelfs maar naar haar te kijken [-X
Als Caleb een knuffelbeer pakt die over de grond zwerft, moet zij die ook net hebben, en laat dan het speelgoed waar zij mee bezig is uit haar bek vallen om vervolgens het speelgoed van Caleb af te pakken en terug te lopen naar hetgeen zij mee bezig was PDT_Love_16 :fluit:
Als ik meerdere ballen op de grond gooi, moet ze ze allemaal hebben, het liefst allemaal tegelijk in haar bek, maar anders gaat ze er net zo lang achteraan tot ze ze allemaal tenminste vast heeft met haar poten of bek. Dan blijft ze doodstil liggen tot er 1 "ontsnapt" en dan begint het spelletje weer van voren af aan PDT_Love_25
Dee kan zich ontzettend goed alleen vermaken.

Oh nog iets wat iig typisch dee is; "de wacht houden" als ik weg ga of ff wat moet halen/pakken. Als we op de bank zitten en ik sta op om ff wat te pakken in de kamer of keuken gaat ze steevast op mijn plek op de bank liggen tot ik terug kom. Dan gaat ze weer op haar eigen plekje naast mij liggen. Als ik met het eten bezig ben, gaat ze voor de deuropening vd keuken liggen ( ze mag niet in de keuken komen zonder toestemming). En als ik naar boven/buiten/de gang ga, ploft ze voor de deur neer in de kamer tot ik terug ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 1:01 pm 

Weet je wat ik een grappig eigenschap vind,want volgens mij is dit typisch Hollander.
als je iets wilt zien en je kan het niet zien,dan ga je op je achterpootjes staan om het wel te kunnen zien.En vaak dan nog mee hupsend aan de lijn,net een kangaroe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 9:23 pm 

1.Onze Cybele ligt het liefst op haar rug met 4 poten in de lucht te slapen. het liefst naast de bank dan heeft ze een steuntje, maar zonder kan ook.
2.Verder kan ze vliegen, dat gaat als volgt: een koppel eenden vliegt op, maar ja ze moet ze hebben, dus springt ze in volle vaart bijna loodrecht omhoog, ze zweeft dan een stuk door de lucht, daalt loodrecht en alsof ze op een trampoline komt, springt ze weer loodrecht omhoog. je weet niet wat je ziet. ze stopt pas als ze door de bomen niet meer kan vliegen.
3. Eendjes in het park opjagen is leuk, maar ze moeten wel meewerken: zien ze C annkomen en waarschuwen elkaar en beginnen weg te lopen /vliegen, dan gaat ze er op volle snelheid achteraan. Telkens ontsnappen de eenden precies op tijd en zwemmen ze weg. Nu snap ik waarom. Als de eenden haar niet gezien hebben is er geen lol aan en doet ze niets, ze houdt ze uit haar ooghoeken in de gaten. De actie moet gelijktijdig beginnen, anders is er geen lol aan. Dat is een kwestie van plannen.
4 Schapen zijn ook leuk om op te jagen. helaas zitten er altijd hekken om die beesten heen. Eenmaal liet mijn man haar uit op een plek, waarvan we tegen elkaar gezegd hadden , hier kan ze los , want het is een goed hek.
Cybele denkt , waar een wil is is een weg en vind toch een gat. Ze is niet meer terug te roepen. Ze jaagt alle schapen in een hoek bij elkaar, haalt weglopers weer terug. Kijkt het dan nog eens tevreden aan en komt dan braaf terug. Nou zeiden de omstanders, dat gaat vlugger dan wanneer de boer het doet.
5. Romy haar dikke vriendin heeft ook een eigen planning, ze loopt niet met stokken ,maar met boomstammen, de hele weg door het bos. Af en toe rust ze even uit vlak naast een sloot en dan valt heel per ongeluk express de boom in de sloot , jammer, maar hij moet eruit, dus een heel gevecht ,maar eruit komt ie. En dat elke keer opnieuw, verveelt nooit........ de honden ook niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 10:43 pm 

Oh, ik heb nog 1. Is dit ook typisch hollander???? :fluit: Als het geregent heeft plast ze wel eens midden in een grote waterplas hhcool :lol: :smt003

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 10:47 pm 

=D> geweldig!
Ik heb dat 1x bij Shanty gezien

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 3:20 pm 

Die van mij vond het machtig interessant om tegen bomen te blaffen. Er staan hier in de buurt een hele rij achter elkaar dus je kan je wel voorstellen dat ie het druk had.... meeste mensen keken wel raar op hoor. Verder had ie een hekel aan vogels en at ze vis... beetje katachtige neigingen dus HHlach
Uitgebreid op de rug in de mand was ook heerlijk.

groetjes ellen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 3:28 pm 

ja die van mij plaste en poepte ook geregeld in het water, zomer winter maakte niet uit HHroll

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur