Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr maart 22, 2019 5:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2007 1:16 pm 

Beetje kort door de bocht zoals ik het daarnet beschreef, ik krijg het alleen niet zo goed gezegd, geloof ik. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ben niet helemaal lekker vandaag, vandaar misschien.

Maan

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2007 4:44 pm 

marion schreef:
@Pauline, je hebt in principe natuurljik gelijk, maar toch zou ik willen weten of sommigen van jullie denken dat een Hollanderpup energieker, drukker en rustelozer is op jonge leeftijd dan een andere herder.

Joh, als ze tien jaar zijn zijn ze nog steeds pup (als hun dat zo uitkomt :badgrin: ) :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2007 3:24 pm 

Nou, ik ben af en toe nog héél jong, als het me uitkomt.......
Maar goed, jullie vinden de HH-pup dus in niets anders dan andere pups. Het is een individueel verschil. Het heeft ook met de omgeving te maken.
Dat is dan de conclusie, denk ik. Of biedt iemand anders nog iets? :o :o

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2007 4:35 pm 

marion schreef:
Maar goed, jullie vinden de HH-pup dus in niets anders dan andere pups.

ze zullen gemiddeld best iets levendiger/energieker kunnen zijn dan Duitse herderpupjes hoor. Van een paar mensen die met beide rassen ervaring hadden, heb ik gehoord dat ze de Duitse herder wat 'braver' vonden.

Ik had een bouvier van 4 jaar toen ik mijn eerste Hollander kreeg (die was toen 5 maanden) en ik vond het een koudbloed/warmbloed verschil (niet dat ik zo superveel van paarden weet maar toch ;) )

Onze reactie op jouw vraag naar 'levendig' loopt waarschijnlijk wat door elkaar met onze mening over een instructrice die het gelijk niet meer weet als ze eens een wat levendiger pupje op les heeft...... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2007 7:38 pm 

Ik heb momenteel op les in de jonge honden groep o.a. een maffe/dolle Golden Retriever ..een rustige Jack Russel een drukke blaffende Jack Russel een eigenwijze labrador Retriever...kortom het kan zo divers zijn met de verschillende rassen en mixen, voor mijn gevoel is een Hollander niet uitgesproken anders als pup of jonge hond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2007 8:32 pm 

Nou ik vind Dorian ook niet echt overdreven wild,onbesuisd,speels of energieker dan Cairo vroeger was,eigenlijk vind ik Dorian vrij rustig of braaf (geef het een naam) als ik hem vergelijk met Cairo im zijn jonge jaren.
Maar het kan nog komen,HH's zijn laatbloeiers dus Dorian ook wel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2007 11:58 am 

@Pauline, precies dát zei mijn huidige instructrice ook in verband met de Duitse en Zwitserse herder.
@Judith, jij bent goed ingewerkt door Cairo! Ik denk dat Dorina(wat schrijf ik nou, Dorian!)niet meer heel wild gaat worden als hij het nu niet is!
@Petra, het kan ook het nestje zijn. Lola, (nestzusje van Ronja) is bij de eerste hondenschool afgedropen wegens ongezeglijkheid en Catoo (ander zusje) werd door haar baasje, die al een Hollander heeft, als héél wild beschreven.
En onze Ronja doet het dus geweldig op deze school, onder de kalme maar besliste handen van 2 Hollanderkenners. Ze is de beste van de groep! En ze is na haar loopsheid opeens veel rustiger!! Duimen voor ons, want dinsdag EG-examen. En dan mogen we naar de VEG!!

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2007 2:42 pm 

marion schreef:
@Pauline, precies dát zei mijn huidige instructrice ook in verband met de Duitse en Zwitserse herder.
@Judith, jij bent goed ingewerkt door Cairo! Ik denk dat Dorina(wat schrijf ik nou, Dorian!)niet meer heel wild gaat worden als hij het nu niet is!
@Petra, het kan ook het nestje zijn. Lola, (nestzusje van Ronja) is bij de eerste hondenschool afgedropen wegens ongezeglijkheid en Catoo (ander zusje) werd door haar baasje, die al een Hollander heeft, als héél wild beschreven.
En onze Ronja doet het dus geweldig op deze school, onder de kalme maar besliste handen van 2 Hollanderkenners. Ze is de beste van de groep! En ze is na haar loopsheid opeens veel rustiger!! Duimen voor ons, want dinsdag EG-examen. En dan mogen we naar de VEG!!

Succes dinsdag. Ik zal wel even met Marijke (of Gerrit) praten :badgrin:

http://www.sgravenschans.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2007 3:58 pm 

Borg schreef:
marion schreef:

Succes dinsdag. Ik zal wel even met Marijke (of Gerrit) praten :badgrin:

@Tineke, zeker doen! Maar ik denk dat het niet nodig is. Ronja doet het goed en ze windt Marijke en Gerrit allebei om haar pootje!!

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 24, 2007 4:34 pm 

marion schreef:
maar besliste handen van 2 Hollanderkenners. Ze is de beste van de groep! En ze is na haar loopsheid opeens veel rustiger!! Duimen voor ons, want dinsdag EG-examen. En dan mogen we naar de VEG!!

Wowie,beste van de klas.

Goedzeg!!

Succes Dinsdag he!!!!
Jullie kunnen het :smt023
(wij mogen morgen,maar zonder voer :shock: dat wordt 3x niks :( )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 24, 2007 6:37 pm 

watervrouw schreef:
marion schreef:
maar besliste handen van 2 Hollanderkenners. Ze is de beste van de groep! En ze is na haar loopsheid opeens veel rustiger!! Duimen voor ons, want dinsdag EG-examen. En dan mogen we naar de VEG!!

Wowie,beste van de klas.

Goedzeg!!

Succes Dinsdag he!!!!

Judith en Dorian heeel veeel succes morgen. Jullie worden vast ook de beste koppel van jullie klas. Handen inwrijven met vlees, niemand die het merkt (behalve Dorian) :idea:

Tineke

http://www.sgravenschans.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 24, 2007 7:34 pm 

Borg schreef:
watervrouw schreef:
marion schreef:

Wowie,beste van de klas.

Goedzeg!!

Succes Dinsdag he!!!!

Judith en Dorian heeel veeel succes morgen. Jullie worden vast ook de beste koppel van jullie klas. Handen inwrijven met vlees, niemand die het merkt (behalve Dorian) :idea:

Tineke

Tineke ;)

Profiel  

Berichttitel: Re: Typisch Hollander
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 8:27 pm 

Ik vond Kaya altijd een erg vriendelijke hond, vooral naar de mensen toe, naar andere dieren, met name honden was ze minder, maar dat kan er ook ingeslopen zijn.

Is vriendelijkheid typisch voor een HH?

Oja en eten kon Kaya ook ontzettend goed, ze was best wel dik haha. Is dat ook typisch? Alles en vooral veel eten?

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 1:22 pm 

marion schreef:
Wat ik begreep van mijn huidige trainer die zelf Hollanders heeft is dat er wel degelijk verschil is in het gedrag van de diverse herders op jonge leeftijd. En dat, als je een Hollanderpuppy de maat neemt van een Duitser, je al gauw het sticker hyper of zoiets erop plakt. terwijl, als je weet dat het de aard van het beestje is, je er relaxter tegenover kan staan. dat geldt zowel voor de eigenaar als voor de trainer op de hondenschool.
@Pauline, je hebt in principe natuurljik gelijk, maar toch zou ik willen weten of sommigen van jullie denken dat een Hollanderpup energieker, drukker en rustelozer is op jonge leeftijd dan een andere herder.

Ben met Jesse op puppy kursus en het enige wat ik aan het doen ben is opletten dat hij niets fout doet of blaft of .....meestal hoor ik niet eens wat de trainster aan het uitleggen is omdat ik met Jesse bezig ben.
het voordeel is wel dat hij de beste is van de groep, kent eigenlijk alles al omdat als ik hem alleen heb hij zeer leergierig is. Dus eigenlijk ben ik op kursus om hem le leren niet tegen alles en iedereen te blaffen etc.
En ja..... Jesse is de enige die zo druk en blafferig is, de andere staan gewoon te staan en wachten op wat komen gaat. :?
Was vroeger toch makkelijker met een slipketting, een keer nee en een snok en het was redelijk snel over. Nu moet het met belonen als hij stil is en daar gaat wel tijd in zitten en vraag me af of het echt gaat werken. Iemand idee/advies daarover trouwens?

Bijlagen:
xxx.jpg
xxx.jpg [ 146.06 KiB | 3896 keer bekeken ]

Berichttitel: Re: Typisch Hollander
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 11:54 am 

Daiko loopt tussen iedereen zijn benen door! Vind ie echt geweldig! Hij kan zich buiten ook uren amuseren met de vogels weg te jagen van de voederbollen in de bomen, of zelf een stok weg te gooien en er dan achteraan te gaan.
En natuurlijk ALLES WAT BEWEEGT IS GEWELDIG!!!

Kvind het echt een super hond, ik zou hem niet meer kunnen missen, hij is dan ook zo lief!

Een klein minpuntje wel, je moet heel erg consequent zijn en bezig zijn met deze honden. Dan krijg je er wel alles van gedaan!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur