Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu wo jan 16, 2019 10:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 10:40 am 

Whahaha! Dat had ik laatst met Doerak ook. Hij gaat dan niet piepen, maar kijkt mij wel hulpeloos aan, de sukkel. En ik maar weer het brave vrouwtje uithangen he, gadverrrr... :)

Maan

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 2:54 pm 

Dat effect heb je ook met flostouwen die Barat als pup helemaal uit elkaar trok en naar later bleek ook opat. Op het strand in Hoek van Holland stond ik toen ook heerlijk poep te trekken. Tot vermaak van velen. :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 5:01 pm 

Dat met dat gras en poep die blijft hangen heeft Hagrid ook regelmatig. Als Hagrid de kans krijgt eet hij meer gras dan een gemiddelde koe!!
als zijn poep dan blijft hangen ga ik hem echt niet helpen hoor. Ik zet altijd eigen schuld en persen. Dan gaat hij eerste een rondje rennen (terwijl hij aan de lijn zit) en dan gaat hij weer zitten persen en dan komt het er meestal wel gewoon uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 7:14 pm 

Dit is ook iets typisch Hollandergedrag?

Op je achterpoten gaan staan om iets beter te kunnen bekijken.
Net een stokstaartje.
Ziet er wel heel komisch uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 7:18 pm 

Dat stokstaart syndroom is meer bekend bij de cairn terriërs.
Doerak is het nu ook aan het instuderen :lol: serieus!
Foto van Doerak moet ik nog maken, maar hier is zijn aller- allergrootste voorbeeld (Happy):

Afbeelding

Maan

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 7:19 pm 

Maan schreef:
Dat stokstaart syndroom is meer bekend bij de cairn terriërs.
Doerak is het nu ook aan het instuderen :lol: serieus!
Foto van Doerak moet ik nog maken, maar hier is zijn aller- allergrootste voorbeeld (Happy):

Afbeelding

Maan

Nou ik jouw reactie zo lees,moest ik gelijk weer denken aan Jimmy
dat deed Jimmy nml ook altijd(yorkshire terrier) ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:25 am 

Dorien schreef:
Yep dat alles vreten is ook zoiets. Maiskolven daar is Rossi gek op, wat je ook probeert hij geeft hem niet niet af :evil: :evil: :evil: . En moet je
die poep zien de andere dag eerst "regent"het maiskorrels daarna wordt alles bruin met gele stippen. :D .
Zo'n bikkel als Rossi is (hij laat niet gauw merken dat hij pijn heeft), zo
gauw er een grasspriet uit zijn kont getrokken moet worden piept hij
alsof ik hem ik weet niet wat aan doe. :shock:

dieuwertje komt er dan juist er hard aanrennen en tussen m'n benen staan zodat ik haar kan helpen. En typisch voor Arie is dat hij vaak z'n voorpoten als handjes gebruikt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 7:54 am 

Haha, moet je toch eens een foto van maken van die Arie dan. Ik kan mij er zo weinig bij voorstellen. Ligt hij dan niet in een knoop?

Maan

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 12:52 pm 

Maan schreef:
Haha, moet je toch eens een foto van maken van die Arie dan. Ik kan mij er zo weinig bij voorstellen. Ligt hij dan niet in een knoop?

Maan

Nee gooi hem een voetbal toe en hij vangt hem met zijn poten,dat bedoelde ik eigenlijk.zal eens proberen er een filmpje van te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 2:15 pm 

Ow zo.... hahaha, ik dacht dat hij zijn voorpoten gebruikte om een grassprietje uit z'n achterste te halen, whahahaha!

Maan

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2007 12:22 pm 

Wat ik denk dat typisch Hollander is: een onstuimige stuiterbal zijn in de eerste 6 maanden van je leven. Ik bedoel dit in vergelijking met bijvoorbeeld de Duitse herder of de Zwitserse. Op mijn eerste hondenschool wisten ze met Ronja echt geen raad. Of ze doof was, dat ze me overheerste, waarom ze overal aandacht voor had, behalve voor de les; enz, enz. Pas op deze hondenschool hoorde ik dat het bij een Hollandertje hoort!
Nou wil ik weten: wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb nog steeds contact met de trainer van mijn oude kynologenclub en wil haar daar best in voorlichten. Zij kon niet veel met Ronja en ik was een beginner en kon haar niet uitleggen dat dit erbij hoort......Of hoort het er niet bij en is Ronja een bijzonder exemplaar?

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2007 3:51 pm 

Het eerste jaar was er met Barat ook geen land te bezeilen op de hondenschool. Nu zou dat soort gedrag wel anders aanpakken maar ach je eerste hond etc. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2007 4:18 pm 

marion schreef:
Wat ik denk dat typisch Hollander is: een onstuimige stuiterbal zijn in de eerste 6 maanden van je leven. Ik bedoel dit in vergelijking met bijvoorbeeld de Duitse herder of de Zwitserse. Op mijn eerste hondenschool wisten ze met Ronja echt geen raad. Of ze doof was, dat ze me overheerste, waarom ze overal aandacht voor had, behalve voor de les; enz, enz. Pas op deze hondenschool hoorde ik dat het bij een Hollandertje hoort!
Nou wil ik weten: wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb nog steeds contact met de trainer van mijn oude kynologenclub en wil haar daar best in voorlichten. Zij kon niet veel met Ronja en ik was een beginner en kon haar niet uitleggen dat dit erbij hoort......Of hoort het er niet bij en is Ronja een bijzonder exemplaar?

Maakt het voor een hondenschool dan veel uit of het bij het ras hoort? Het gaat erom dat ze jou leren hoe je met je hond moet omgaan, en hoe je haar het beste een en ander kunt leren.
Volgende maand komt er daar misschien iemand trainen met een jong asbakkehondje dat zich net zo gedraagt als Ronja. Dan valt er geen verklaring 'hoort bij het ras' te geven, maar dan nog: je moet toch gewoon les krijgen? Gezien Ronja's leeftijd neem ik aan dat het een puppycursus was? En de trainster kan er weinig mee als een hondje energiek en vol aandacht voor de omgeving is? Maar dat is toch gewoon puppygedrag?
Zou het op de huidige cursus schelen dat je zelf inmiddels wat meer aan Ronja gewend bent en handiger met haar omgaat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2007 11:30 am 

Wat ik begreep van mijn huidige trainer die zelf Hollanders heeft is dat er wel degelijk verschil is in het gedrag van de diverse herders op jonge leeftijd. En dat, als je een Hollanderpuppy de maat neemt van een Duitser, je al gauw het sticker hyper of zoiets erop plakt. terwijl, als je weet dat het de aard van het beestje is, je er relaxter tegenover kan staan. dat geldt zowel voor de eigenaar als voor de trainer op de hondenschool.
@Pauline, je hebt in principe natuurljik gelijk, maar toch zou ik willen weten of sommigen van jullie denken dat een Hollanderpup energieker, drukker en rustelozer is op jonge leeftijd dan een andere herder.

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2007 12:10 pm 

Ik ben ook van mening dat elke pup pup is, ongeacht het ras. Honden hebben toch geen naambordje aan hun staart hangen dat ze een HH zijn of een labrador, om maar iets te noemen. Ik heb ook nog twee terriers. Was de ene vroeger (en nu) hartstikke rustig, heeft de andere een geweldig temperament. Zijn de labradors van mijn buren beiden blond, de ene is kalm, de andere heeft ADHD. Is gewoon de aard van het beestje. Ik vind dat je pas op volwassen leeftijd kan spreken over 'verschillen' als dat dan toch zo nodig moet.
En wat over de verschillen in opvoeding, de verschillen van huisvesting, de verschillen van gezinssamenstelling....

Maan

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur