Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr maart 22, 2019 5:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Typisch Hollander
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 4:45 pm 

jeetje wat een herkenbaarheid zeg HHlach Die van mij ving in de jongere jaren ook muizen, vrat ze zelfs op. Liep tussen je benen door enz. ja echt herkenbaar. Blafte tegen bomen had hekel aan vogels. Zo grappig om te lezen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 6:26 pm 
Site Admin

Iris schreef:
Oh, ik heb nog 1. Is dit ook typisch hollander???? :fluit: Als het geregent heeft plast ze wel eens midden in een grote waterplas hhcool :lol: :smt003

Dat doet mijn mecheldame ook :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 11:23 pm 

Mijn hollander speelde nooit met honden. Geen intresse. Komt er bij mij in de straat een man met 3 aangelijnde herders aangelopen, mijn hollander zit voor het portiek, op 2 meter afstand blaffen en springen 3 aangelijnde herders richting mijn Hollander. Mijn hollander blijft gewoon zitten. Ik wist niet wat ik meemaakte, ik had haar nog maar net. Ze keek niet eens. Ze bleef stoicijns zitten waar zij zat.. Aangelijnd wilde ze iedereen (geen honden) vol overtuiging pakken die bewoog, en binnen een meter van mij of haar kwam. Ik moest dus altijd alert zijn buiten. Als ze los liep (in het bos) beet ze soms mensen, maar dan niet hard, dan had ze de bijtreflex, liet dan meteen weer los, zonder te verwonden. Wat natuurlijk niet wenselijk is, want mensen schrikken daar toch van. En achter de konijnen aan, en ja hoor, komt ze tussen de struiken door met een slap konijn in d,r bek. Ze keek me goedkeuringvragend aan, ik reageerde niet want het konijn hing toch al slap, en ze ging het konijn liggend opeten behalve de konijnenachterpootjes zag ik nog liggen in het gras. Typisch (politie of bewakings) Hollander dacht ik zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 9:48 am 

Jerry ligt altijd met zijn achterpoortjes naar achteren. Verder loopt hij graag tussen onze benen door. Hij is heel trouw en springt graag tegen de mensen op die hij kent.
hhlove

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur