Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu ma jan 21, 2019 1:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Typisch Hollander
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 4:07 pm 
Site Admin

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Di apr 12, 2005 23:18 Onderwerp: Typisch Hollander...

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is nou typisch voor een Hollander, of in ieder geval voor je eigen Hollander. Gekke trekjes, eigenaardigheden, ook positief natuurlijk!

(Ik heb er even een sticky van gemaakt. Leuk voor mensen die willen weten wat een Hollander is...? )

Naar boven

charles
Kampioensklasse

Geplaatst: Di apr 12, 2005 23:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn Nicka gaat heel vaak als ze ligt met haar benen gestrekt naar achteren liggen en doet dan de voor poten over elkaar maar ja is dat holland

Naar boven

Marjolein
Site Admin

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 09:24 Onderwerp:

eigenwijs!!!!
En super lief!

Dingo loopt altijd bij iedereen tussen de benen door, zo "aait" hij zichzelf

Naar boven

Inge
Site Admin

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 09:29 Onderwerp:

Marouck is erg vocaal , blaffen, blaffen, blaffen dus.
Uit opwinding, als ze op haar sodemieter krijgt, als er iemand op straat loopt die geen aandacht aan haar geeft.... Marouck wordt ondanks dat het maar een klein opdondertje is niet snel over het hoofd gezien.
Een tweede typische gedraging is dat ze als begroeting recht op iemand af kan rennen en dan vlak voor degene recht omhoog springt. Als je dan toevallig net naar beneden kijkt krijg je een kopstoot. Dat doet ze meestal maar 1x, behalve bij een kennis waar ik regelmatig mee wandel....die wordt per wandeling een stuk of 5x zo begroet.

Naar boven

Rita
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 13:22 Onderwerp:

weet eigenlijk niet of dit nu hollander eigenschap is maar hier luisteren de honden naar meer mensen dan dat de DH dat ooit gedaan heeft. dit doen ze niet als ik er bij ben maar ook man en dochter kunnen de honden goed uitlaten zonder problemen.

Naar boven

Pauline
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 14:01 Onderwerp:

Het eerste waar ik dan aan denk is dat bij veel mensen met een hollander waar ik op bezoek ben geweest de deurkrukken allemaal gedraaid gemonteerd zaten omdat de hond anders alle deuren openmaakte.

Naar boven

Shita
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 15:47 Onderwerp:

Het omhooggooien van het apporteerblok. Of ander speeltje. Als ik niet met Shita wil spelen dan vermaakt ze zichzelf kostelijk, door telkens het balletje/rolletje in de lucht te gooien en op te vangen. Ik heb al van 4 hollander-eigenaren gehoord dat hun honden hetzelfde deden.

http://www.workingdogs.tk

Naar boven

Marjolein
Site Admin

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 16:13 Onderwerp:

Shita schreef:
Het omhooggooien van het apporteerblok. Of ander speeltje. Als ik niet met Shita wil spelen dan vermaakt ze zichzelf kostelijk, door telkens het balletje/rolletje in de lucht te gooien en op te vangen. Ik heb al van 4 hollander-eigenaren gehoord dat hun honden hetzelfde deden.

Ja! Doet Dingo ook! We noemen hem dan een Toller!
(we hebben 3 tollers (nova scotia duck tolling retriever...) op de club en die zijn gefokt om dat langs de waterkant te doen om ganzen te lokken, maar Dingo doet dat dus ook )

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 16:26 Onderwerp:

Shita schreef:

Jaaaahh!! Dat doen ze hier ook!! Als ik even geen zin heb om met Aura te spelen, dan vermaakt ze zichzelf wel Sita doet dat trouwens ook wel eens.
En als Aura persé met mij wil spelen dan legt ze haar speeltje op m'n schoot en gaat er dan mee zitten klooien

Naar boven

Laura
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 16:33 Onderwerp:

Ja hoor, hier ook, precies hetzelfde Of sinds een weekje.. met dingen over de grond schuiven, bijv een baksteen. Die pakt ze dan niet met haar mond, alleen maar schuiven met d'r voorpoten... Heel leuk gezicht

Naar boven

Shita
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 16:38 Onderwerp:

Typisch Hollander dus

Naar boven

charles
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 18:52 Onderwerp:

UUUMMMMMHHHH sorry maar dat doet mijn duitse herder teef ook zij kan zich gewoon heel de dag vermaken gooit takken , balletjes en natuurlijk ook het apporteer blok door heel de tuin heen om dit dan maar weer op te vangen en houd dit gewoon een dik uur minimaal vol :P

Naar boven

Shita
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 18:53 Onderwerp:

charles schreef:
UUUMMMMMHHHH sorry maar dat doet mijn duitse herder teef ook zij kan zich gewoon heel de dag vermaken gooit takken , balletjes en natuurlijk ook het apporteer blok door heel de tuin heen om dit dan maar weer op te vangen en houd dit gewoon een dik uur minimaal vol :P

Er zit gewoon stiekem Hollander-bloed in je duitser

Naar boven

charles
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 18:59 Onderwerp:

hahahaha was t maar zo nee hoor is echt een ras echte dh uit een van de oudste africhtings lijnen

Naar boven

Pauline
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 19:12 Onderwerp:

Marjolein schreef:
en die zijn gefokt om dat langs de waterkant te doen om ganzen te lokken, maar Dingo doet dat dus ook )

Even terzijde: Dingo is dus ook een soort kooikerhond?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 4:08 pm 
Site Admin

Roelfien
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 19:18 Onderwerp:

Ehm Toop gooit de bal niet omhoog, maar begraaft hem en graaft hem dan weer uit en begraaft hem en graaft hem weer uit , etc,etc.
Tja, verder heb ik het gevoel dat de aanhankelijkheid van Toby echt hollander eigen is.
Maar dat kan ook bij alle andere honden zo zijn, maar ervaren wij dat minder omdat we verder alleen maar herplaatsers hebben en die geven zich wellicht wat minder totaal dan een pupje dat echt bij je opgegroeid is.
En wat ook wel heel erg herkenbaar is is het gedrag: als jij het niet regelt, regel ik het wel voor je.....

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Wo apr 13, 2005 20:21 Onderwerp:

Ok, typisch voor onze Hollanders:
Je kan er mee lezen en schrijven (zelfs met Sita nu!).
Ze moeten overal met hun neus vooraan bij staan en toch wel even kijken wat er gebeurt.
Geen zinloze commando's geven, want dan kijken ze je aan: "Baas, wat doe je nou toch allemaal?"
Ze kunnen tot op hoge leeftijd nog leren hoe ze iets voor elkaar moeten krijgen.
Ze kunnen andere honden heel goed duidelijk maken hoe de rangorde ligt, en alleen maar met hun lichaamshouding (vooral Josta kon dat heel goed, Aura moet het nog leren).
Soms zijn het echte clowns, en probeer dan nog maar eens boos te worden

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Za apr 30, 2005 14:32 Onderwerp:

Nog iets typisch wat zowel Josta als Aura deden/doen:
Loop nonchalant door de kamer, parkeer je kont op de bank en kijk alsof het de normaalste zaak van de wereld is

Aura kijkt op die manier ook vaak tv. Ze gaat ook vaak met haar kont op d'r kussen zitten, of op de poef, en dan met haar voorpootjes gewoon op de grond dus....

Naar boven

Laura
Kampioensklasse

Geplaatst: Za apr 30, 2005 20:47 Onderwerp:

Hahaha zo'n foto stond toch ook eens in een NHC-blaadje? Dommel doet het trouwens niet, maar die mag ook sowieso niet op de bank Wel duwt ze graag haar kont tegen je aan, net zo lang tot je gaat krabbelen...

Naar boven

Marjolein
Site Admin

Geplaatst: Za apr 30, 2005 20:50 Onderwerp:

Wij noemen Dingo vaak onze "hangjongere" hij gaat als je staat of zit altijd tegen je aan hangen, echt leunen, zelfs zo erg dat mijn vriend een keer heel snel wegsprong en toen viel hij om

Naar boven

Emma
Kampioensklasse

Geplaatst: Zo mei 01, 2005 15:48 Onderwerp:

Marjolein schreef:
Wij noemen Dingo vaak onze "hangjongere" hij gaat als je staat of zit altijd tegen je aan hangen, echt leunen, zelfs zo erg dat mijn vriend een keer heel snel wegsprong en toen viel hij om

heel herkenbaar!

Naar boven

frera's
Open klasse

Geplaatst: Zo mei 01, 2005 21:55 Onderwerp:

Shita schreef:

hoi,

ja, mee eens, power de jonge hollander doet dat ook.
maakt dan ook hele rare bewegingen, soms ben ik wel eens bang dat hij iets verrekt.

Naar boven

sil
Kampioensklasse

Geslacht:
Geplaatst: Do mei 05, 2005 20:41 Onderwerp:

ha ha mijn hollanders doen dat ook dingen in de lucht gooien en kluiven over de tegelvloer schuiven met hun voorpoten erg grappig gezicht :P en beans springt met 4 poten omhoog als er beestjes in het gras zitten is dat hollands?? raar gezicht hoor net een gazelle!!

Naar boven

sil
Kampioensklasse

Geslacht:
Geplaatst: Do mei 05, 2005 20:42 Onderwerp:

:P wat een leuke naam power !!! :P

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Do mei 05, 2005 23:37 Onderwerp:

sil schreef:
en beans springt met 4 poten omhoog als er beestjes in het gras zitten is dat hollands?? raar gezicht hoor net een gazelle!!

Zoals een kat???
Zo ving Josta altijd muizen. Tenminste, dat probeerde ze....

Naar boven

saskia
Kampioensklasse

Geslacht:

Geplaatst: Zo mei 08, 2005 15:27 Onderwerp:

Haha heel herkenbaar!!

Ongeveer alle hollanders die ik goed ken springen graag tegen mensen aan om ze te begroeten en mijn maud pakt je hand in haar bek.

Ook moet ze bij mij staan als ik druk ben. Het liefst tussen mij en het aanrecht in tijdens het afwassen!

Dat gooien met speelgoed doet ze ook, vandaar dat er geen ballen meer in huis mogen: zit je rustig tv te kijken, vliegt er eerst een bal over de tagel en vervolgens komt er een subtiele hollander achteraan vliegen.....

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Ma mei 09, 2005 10:56 Onderwerp:

saskia schreef:
Ongeveer alle hollanders die ik goed ken springen graag tegen mensen aan om ze te begroeten en mijn maud pakt je hand in haar bek.

Ja, hier ook!! Aura komt vaak tijdens het wandelen eens langsvliegen. En als ik thuis kom is het helemaal erg. Ze springt gewoon tot m'n neus, en dat deed ze al toen ze pup was! Nou moet ik zeggen dat Aura wel een extreme stuiterbal is, meer dan een normale Hollander...
En ze pakt ook altijd zachtjes m'n pols vast als ze blij is, of als ik thuiskom ofzo. Josta deed dat ook altijd.

Quote:
Ook moet ze bij mij staan als ik druk ben. Het liefst tussen mij en het aanrecht in tijdens het afwassen!

Ze kunnen erg goed in de weg liggen. En inderdaad, tijdens het afwassen het liefst tussen mij en het aanrecht....

Naar boven

Inge
Site Admin

Geplaatst: Ma mei 09, 2005 12:55 Onderwerp:

OK....eigenaardigheidje van Rouck, ben benieuwd of jullie dat bekend in de oren klinkt dan.
Marouck heeft een hele speciale manier van iemand begroeten als ze blij is en losloopt. Ze komt met een rotgang recht op je af gerend, remt niet af maar springt vlak voor je ineens recht omhoog. Vlak voor je gezicht langs met die bek, ze bijt overigens nooit dan en doet daar ook geen poging toe.
Dat doet ze normaal gesproken slechts 1x per persoon, behalve bij een vrouw waar ik regelmatig mee wandel, daarbij doet ze het wel een stuk of 5x per wandeling.
En dit doet ze al van kleins af aan. Tegenwoordig zie ik vaak aan haar manier van lopen wat ze van plan is en kan ik mensen waarschuwen, je schrikt je namelijk anders wild Ze heeft dan echt een ondeugende grijns op haar snoet

Naar boven

Inge
Site Admin

Geplaatst: Ma mei 09, 2005 12:57 Onderwerp:

Goh...ben weer erg wakker want dit had ik al vermeld zie ik

Wat ze trouwens ook doet is "knorren". Als ik op de bank lig komt ze erbij liggen, vleit zich helemaal tegen me aan (echt contactliggen dus) en "knort" dan van tevredenheid Klinkt als een soort kreun

Naar boven

Marjolein
Site Admin

Geplaatst: Ma mei 09, 2005 14:00 Onderwerp:

Dingo knort ook, vooral als je achter zijn oren kriebelt, en hij kan ook super verveeld zuchten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 4:08 pm 
Site Admin

Roelfien
Kampioensklasse

Geplaatst: Ma mei 09, 2005 16:21 Onderwerp:

Ja, vocaal aangeven wat je wel of niet wil, dat kan Toop ook heel goed, hij gaat nog net niet spinnen als ie bij me ligt te kroelen.

Naar boven

Huizenga
Jonge hondenklasse

Geplaatst: Di mei 10, 2005 14:25 Onderwerp:

appel lopen met athos het gaat perfect tot er een hommel of vlinder voorbij vliegt of een graspol licht .dat is typisch voor alle langharen die ik heb gehad ze leren snel maar zijn ook snel afgeleid.

jaap huizenga

Naar boven

Huizenga
Jonge hondenklasse

Geplaatst: Di mei 10, 2005 14:28 Onderwerp:

ik bedoel graspol ligt.

jaap

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Wo mei 11, 2005 13:57 Onderwerp:

Heel herkenbaar inderdaad!!
De baas is best leuk hoor, maar de omgeving is ook zo interessant!! Misschien ook typisch Hollanders, omdat ze alles in de gaten moeten houden. Niet neurotisch ofzo, maar ja, het blijft een herder.
Daarom lukte het mij dus ook niet om Aura zindelijk te krijgen. Ik stond als een gek te prijzen en te kraaien, maar ze hoorde het totaal niet. Ze zat gewoon de andere kant op te kijken. Na 4 weken ben ik een koekje gaan gebruiken als beloning, en toen keek ze me binnen 2 dagen aan als ze iets gedaan had, en binnen een week ging ze aangeven dat ze naar buiten moest. Had ik dat nou maar eerder bedacht...

En hommels, bijen en wespen zijn erg interessant. Sita eet ze gewoon op

Naar boven

Shita
Kampioensklasse

Geplaatst: Wo mei 11, 2005 14:37 Onderwerp:

Shita weet Zorcan altijd heel goed te verleiden. Dan gaat ze op haar rug liggen (ordinair ) en als hij dan wil snuffelen vliegt ze op en grijpt ze hem snel in z'n poten, oren etc. en hij doet dan helemaal niets terug, hij is helemaal in love 't Is ook de goedheid eerste klas, die Zorcan

Naar boven

Heleen
Site Admin

Geplaatst: Wo mei 11, 2005 14:45 Onderwerp:

Shita schreef:
Shita weet Zorcan altijd heel goed te verleiden. Dan gaat ze op haar rug liggen (ordinair ) en als hij dan wil snuffelen vliegt ze op en grijpt ze hem snel in z'n poten, oren etc. en hij doet dan helemaal niets terug, hij is helemaal in love 't Is ook de goedheid eerste klas, die Zorcan

Whahaha!! Wat een trutje zeg!

Maar Aura doet het ook bij Sita. Dan doet ze heel onderdanig. Sita gaat dan even snuffelen, en dan springt Aura op en bijt haar in haar neus! En Sita doet helemaal niks terug

Naar boven

frera's
Open klasse

Geplaatst: Vr mei 13, 2005 10:25 Onderwerp:

sil schreef:
:P wat een leuke naam power !!! :P

dank je, Sil

Naar boven

Eveline
Kampioensklasse

Geplaatst: Di mei 17, 2005 20:32 Onderwerp:

Emma die "lacht" vaak als ze je heel blij begroet. Ze trekt dan haar bovenlip een stukje op tot een grijns. Haar oom schijnt het ook weleens te doen. En of haar moeder het ook doet weet ik niet meer.

Naar boven

Marjolein
Site Admin

Geplaatst: Di mei 17, 2005 21:48 Onderwerp:

Ik ken ook een Beike, en als die een kamer binnenkomt trekt ze echt haat hele bovenlip op tot een giga grijns, echt leuk om te zien!

Naar boven

sil
Kampioensklasse

Geslacht:
Geplaatst: Vr mei 20, 2005 11:57 Onderwerp:

ha ha wat kan je toch genieten van die hollanders he.
beans springt niet tegen je aan als je thuis komt maar zowat in je. krijg het maar niet afgeleerd.
ze neemt eerst een aanloop al wil je het negeren het gaat niet. zo vlug gaat dat.ook zij bijt zachtjes in je pols het is zo'n grappige hond !
baziel lacht wel als je thuiskomt maar is altijd zo onderdanig ze kruipt zowat over de vloer.
het is een beetje een rare hond hoor die baziel.
soms denk ik weleens dat ze depressief is of zo ,ik heb haar gekocht toen ze 10 weken was ik denk dat ze niet zo goed gesocialiseerd is bij de fokker beans is dat duidelijk wel.
maar stiekem is baziel toch mijn favoriet je kan er zo fijn mee apporteren en frisbeeen. maar ik hou van allemaal even veel hoor!!!

Naar boven

snsmits
Kampioensklasse

Geplaatst: Di jun 07, 2005 19:48 Onderwerp:

haha, wat een grappige verhalen allemaal. Ik herken ook alles wat hiervoor al genoemd is. Het gooien met speeltjes en vocaal aangeven wat de bedoeling is. Wat mijn Mara ook regelmatig doet, is op schoot klimmen als ik achter de pc zit. Sowieso ligt ze altijd in mijn buurt (het liefst tegen mijn benen aan), maar als ik te lang naar haar zin achter de pc zit, dan zal ze de aandacht wel even opeisen. Eerst duwt ze dan haar kop onder mijn arm..... Vervolgens komen de voorpootjes op schoot. En tot slot werkt ze onder veel gemopper en gekreun haar kont er ook nog eens bij. Maar wel erg lief. Het duurt meestal niet lang, want het zit niet zo gemakkelijk. Ookal denkt ze af en toe dat ze nog steeds een pupje is.

Naar boven

Marescha
Open klasse

Geplaatst: Ma jun 27, 2005 06:55 Onderwerp:

Hoi,
Min hollander,Vito doet ook het balletjes omhoog gooien en omvangen, of hij laat het een keer struiteren en vangt het daarna weer op.
Wat hij ook erg graag doet is even snel likken. Wij noemen hem ook vaak "lep lep". Ik weet niet op dat een hollander trek is, maar het is wel schattig, tot ergenis van sommigen vrienden, die vinden het vies.
Hij is ook gek op knuffels met een piep erin. Laatst vond hij een dood konijn en ik dacht waar is hij nou mee bezig, dus ik kwam dichterbij en zag hem in het konijn de piep aan het zoekken, hahah

Als hij gaat eten maakt hij er ook een ritueel van, met een balletje in de bak een paar brokjes eten, dan weer naar ons komen met het balletje tegen ons aanduwen en weer naar de bak. Het eten duurt ook dan zeker een uur..
Maar het is ook wel erg schattig....

Naar boven

Elvira
Kampioensklasse

Geslacht:
Geplaatst: Wo aug 17, 2005 00:50 Onderwerp:

Haha leuk om dit allemaal te lezen. Of het hollands is weet ik niet...
Vosje gooit soms haar pluch op om die weer te vangen, maar wat ik ook leuk vind en nog niet kende is stuiteren met een tennisbal terwijl ze loopt. Dribbelen zeg maar. Dat kan ze een hele wandeling volhouden

Verder klinkt dat tegen mensen opspringen als ze op visite komen heel bekend Dat is op zich niet erg... als het maar 1 hond is ook al is het de grootste, maar Breezy leert heel veel van Vosje en dat dus ook

Verder dat snel afgeleid zijn is heeeeel herkenbaar. Ik vond dat moeilijk trainen. Pas met 5,5 jaar kon ik haar aandacht vasthouden

Oh ja... Die vergeet ik nog...
Vosje kan zingen Ze kan hele melodietjes piepen als ze met haar pluche speelt of als ze ongeduldig is op het trainingsveld piept ze met verschillende tonen Met flyball geeft ze een heel concert en dat weet de tijd waarneming maar al te goed

Naar boven

Marescha
Open klasse

Geplaatst: Di okt 18, 2005 07:17 Onderwerp: Kreunen

Wat Vito ook erg doet, dat is heel overdreven gaan kreunen als hij gaat liggen. Het lijkt net alsof hij het verschrikkelijk zwaar heeft.
En vanaf vorige week doet hij bij mijn vriend steeds zijn neus onder zijn hand en als hij niet snel genog aait, dan gaat hij ook kreunen.

Wat een raar beest he? Hij is gewoon echt aanwezig, haha :P

Naar boven

Helga
Kampioensklasse

Geslacht:
Geplaatst: Di okt 18, 2005 21:50 Onderwerp:

jaaaaaaaaaaaaa dat kreunen als ie gaat liggen :P Net of meneer het vreselijk zwaar heeft!! Ach gut onze prins.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 4:09 pm 
Site Admin

sil
Kampioensklasse

Geslacht:
Geplaatst: Wo okt 19, 2005 09:25 Onderwerp:

nou wat hebben ze het zwaar!!! en wat zou ik graag met ze willen ruilen!!
baziel piept de hele weg in de auto en als we op het trainingsveld zijn blaft ze bij ieder commando
beans is gelukkig stil in de auto ze blaft wel van opwinding naar andere honden en dan schud ze met haar koppie (ha ha)
ben ik nou zo gek op die hollanders omdat ze zo'n rare honden zijn?????
volgens mij is helga ook al besmet met de hollander gekte!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 7:17 pm 

Dat kreunen herken ik wel, ze gaat zowiezo steeds meer"praten" tegen me, vooral als ik iets vragends in mijn stem leg dan krijg ik een "huil kreuntje" als antwoord. Dat half op schoot kruipen doet ze ook en verder is haar tweede naam Aagje ( waarom zou dat nou zijn) ;)
O. ja dat zelf even oplossen als er niet ( op tijd) iets gecommandeerd is doet ze ook, en zelf met speeltjes aan komen sjouwen en er mee gooien als je niet reageert. Zou het dan toch een "Hollander" zijn?
Mijn Fries heeft weer héél andere karakter trekjes, maar is wel veel zelfverzekerder.
Verder is Aike kampioen uitbreken, de tuin is nu zo afgezet dat ze er echt niet uit kan maar ze is er in het begin een paar keer uitgekomen terwijl wij toch echt dachten dat dat niet zou lukken. Weglopen deed ze niet maar wonende aan een drukke dijk vonden we het toch niet echt leuk dat ze aan de voorkant stond van "hallo daar ben ik weer", terwijl ze in de achtertuin hoorde te zitten.
Kortom we staan af en toe nog steeds verbaasd over wat onze Hollander nou weer bedacht heeft.

Groetjes Anneke, In Memoriam : Perro en Aike

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 9:46 am 

Als we weggaan gaat Perla óf op de stoel voor het raam zitten, óf ze gaat met dr pootjes op de vensterbank zodat ze rechtop staat. En als je terugkomt staat ze daar nog steeds te wachten. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 7:29 pm 
Site Admin

Perla schreef:
Als we weggaan gaat Perla óf op de stoel voor het raam zitten, óf ze gaat met dr pootjes op de vensterbank zodat ze rechtop staat. En als je terugkomt staat ze daar nog steeds te wachten. :lol:

of zou ze tussendoor even gaan slapen :roll: ............ :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 14, 2006 7:21 pm 

Typisch Hollander: een blok voor hun hoofd! Die vreselijke eigenwijze blok. Ik heb inmiddels 3 HH gehad - alle drie verschillende persoontjes - in een tijd van ruim 11 jaar en ik zie bij hen alle drie diezelfde blok. Dit impliceert dat mijn dame en de twee heren altijd met strakke hand en geen duimbreedte wijken zijn opgevoed en dat heeft echte vruchten afgeworpen. We zien het nu ook weer bij Jahroah. Zijn HH-blok brokkelt (eindelijk) beetje bij beetje af.

Alleen áls die blok nou eenmaal afgebroken is, dan zijn het mi een van de meest gehoorzame honden die er zijn. Aldus de trainer van mijn laatste twee HH's

Profiel  

Berichttitel: typisch hollander
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2006 1:28 pm 

mijn Duuk sleept ALLES wat de kinderen van m'n zus laten slingeren naar z'n mand. Daar kan eea onbeschadigd afgehaald worden.

Heb ik in de tuin plantjes gezet, dan kan het ook gebeuren dat deze vakkundig verwijderd worden, die legt ie mooi op de stoep bij de deur neer :D

Bij het vragen van aandacht wil hij je hand vastpakken, veel mensen schrikken hiervan, maar hij bijt echt niet door....

Kom ik thuis, dan wordt ik 9 van de 10x begroet met "wolvengehuil" (en niet te zuinig, de hele buurt mag het weten)erg typisch, ik heb nu 3 hollandse herders gehad, en dat deden ze allemaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2007 4:34 pm 

Onze ruwhaartjes kunnen huilen als wolven; en ze kunnen ook uitstekend met zich zelf apporteren door dingen in de lucht te gooien; ze zijn heel gehoorzaam -als ze er zin in hebben- want ze mogen maar al te graag doen alsof ze vergeten zijn wat ze hebben geleerd; Mike eist gewoon aandacht op als hij naast je ligt door naar je te happen alsof hij wil zeggen: ik lig hier niet voor niks hoor, ik wil aandacht, ik wil geaaid worden (en als je niet reageert kijkt hij je verontwaardigd aan en gaat hij weg, naar zijn mand); ze hebben een grote woordenschat want als je bepaalde dingen zegt springen ze gelijk op bijv. als je zegt "doen" want dan denken ze dat ze eten krijgen of het woord "kaas" als Nel of ik brood gaat smeren en vraagt aan de ander of je ook één met kaas wilt want dan krijgen zij ook een heel klein stukje; als je je handen gaat wassen want dan denken ze dat je brood gaat smeren etc. etc. ik kan er een hele lijst van maken; Mike is ook erg waaks voor Nel als ze aan de wandel zijn en hij ziet iets of iemand in de verte wat hij niet kent want dan gaat hij bij z'n vrouwtje lopen en blijft kijken naar het onbekende; en er valt nog onwijs veel meer te vertellen over hun bijzonderheden maar de clou is dat het gewoon superhonden zijn, beslist uniek.

Laatst bijgewerkt door Jan (van Nel) op vr okt 05, 2007 9:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 12:53 pm 

Floortje lacht ook als ze je komt begroeten, een prachtige mooie rij witte tanden.

Ze ligt vaakt met de voorpoten over elkaar.

En ook zij pakt je vaakt met de bek vast als ze wat wil of als je net thuis bent, maar dit gaat natuurlijk heel zachtjes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2007 2:29 pm 

Erg herkenbaar al die verhalen over de hollander. Rossi pakt ons ook regelmatig vast bij de hand/pols (zachtjes) wat betekend dit eigenlijk?
En dan dat jagen, daar wordt ik af en toe een beetje moedeloos van. Als ik hem niet constant bezig hou dan zoekt hij al het wild op in het bos waar ik 3 keer per dag kom. :roll: :evil: . Is dit nou ook typisch hollander?
Dit is mijn eerste hollander dus zoveel ervaring heb ik er niet mee.
Dorien en poot van Rossi.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 2:13 pm 

Is dit ook typisch Hollandergedrag?

Bij sommige graspollen dan trekt Dorian eriets uit en eet dat op.
Ik heb al eens gekeken of tie niks "rottigs " aan het eten was,maar nee hij wroet echt met zijn kop in het gras todat ie bij de aarde is(of graspol) en dan vreet ie er iets uit.Zouden dat de kiemen zijn van het gras of gewoon stukjes aarde?

Doen jullie HH's dat ook?
Niet dat ik het erg vind,maar ben nieuwsgierig of iemand dit herkent!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 4:16 pm 

Nou, wat ik wel weet is dat het echte vreters zijn m.a.w. ze willen -als ze de kans krijgen en dat is zelden tegenwoordig, behalve nu het 's avonds weer zo vroeg donker is en ze daar gebruik van proberen te maken, "jullie kunnen ons toch niet goed zien, lekker!! Afbeelding "- graag vreemde en vooral vieze, gore dingen vreten :evil: . Mike & Floor deden dat maar wat graag in hun jeugd en nu nog wel maar ze weten inmiddels dondersgoed dat dat streng verboden is, ze kunnen er immers wel letterlijk doodziek van worden.
En grassprietjes eten is ook erg onhandig Afbeelding zo blijkt als ze bij de eerstvolgende wandeling moeten poepen, dan blijft "het" hangen aan zo'n onverteerd grassprietje en moet je ze helpen want ze gaan dan op de grond erg vreemd en vooral zielig liggen doen, "hellup!! vrouwtje, baasje, ik kan echt niet verder hoor, jullie moeten me helpen, please!!!" en dan weet je het wel weer :evil: :evil: :evil:
En verder zijn het dus echte scheetjes :D :D :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 10:36 am 

Yep dat alles vreten is ook zoiets. Maiskolven daar is Rossi gek op, wat je ook probeert hij geeft hem niet niet af :evil: :evil: :evil: . En moet je
die poep zien de andere dag eerst "regent"het maiskorrels daarna wordt alles bruin met gele stippen. :D .
Zo'n bikkel als Rossi is (hij laat niet gauw merken dat hij pijn heeft), zo
gauw er een grasspriet uit zijn kont getrokken moet worden piept hij
alsof ik hem ik weet niet wat aan doe. :shock:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur