Het is weer zover

Voor van alles en nog wat over honden...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Trudy

Het is weer zover

#1 Bericht door Trudy » 07 jun 2019, 13:00

Ooit nam ik me voor: 'dit doe ik nooit meer'. Waarschijnlijk begrijpt iemand die een reu samen met een teef in huis heeft mijn verzuchting. Ook al is de reu ervaren en is de enorme opwinding "slechts" een (kleine) week, de loopsheid is dan een periode waar je enorm tegenop ziet en in je gevoel altijd te lang duurt.

Waar je echter geen grip op hebt zijn je buren. En dat zijn liefhebbers van teven, Australische herders. En die zijn nu loops. In huis is Thor hijgerig en huilerig, in de tuin rent hij langs de schutting, zijn grote liefde reageert door hard te janken omdat ze niet bij hem kan komen. Dan maar weer binnenhalen. Zijn eten en pensstaafje zijn nu niet belangrijk. Tijdens de dagelijkse lange wandeling wil hij me constant duidelijk maken wat de snelste weg naar huis is. Een beetje snuffelen en slenteren is er niet bij "hoe kan ik nou rustig hier staan als er thuis veel belangrijkere zaken gedaan moeten worden". Tijdens een toevallige ontmoeting met een vriend, waar even mee bijgepraat moet worden, gaat Thor naast me liggen. Om te laten weten dat hij het er niet mee eens is ligt hij zachtjes te loeien. Als hij merkt dat er geen aandacht aan wordt geschonken gaat de kop verder omhoog en wordt het een prachtig wolvengehuil. Arme Thor, zo'n trouwe man, uit het oog, uit het hart gaat voor hem niet op. Nog een paar dagen.........

tamar
Site Admin
Contacteer:

Re: Het is weer zover

#2 Bericht door tamar » 09 jun 2019, 19:13

Je beschrijft het kostelijk maar t is wel lastig soms.
-------------------------------------------------------
groetjes Tamar

Afbeelding
www.vantnoordererf.weebly.com

Sil

Re: Het is weer zover

#3 Bericht door Sil » 10 aug 2019, 06:40

ja ken dat hier was de tweede loops,en mijn jong reutje was nog een beetje erger dan bij bazinga,maar het is alweer over.
en ja de hond van de achterburen word ook loops en dalton reageert dan ook heftig,
ach ja beetje leven in de brouwerij :lol:
ben er nu wel aangewend,en vind nog steeds dat ik een goede keuze heb gemaakt.
maar op de honden van de buren heb je geen controle natuurlijk.
Afbeelding

Plaats reactie