Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za dec 15, 2018 7:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 2:22 pm 

Hallo beste forummers,

Graag wil ik jullie even voorstellen aan Shadow.
Deze 3 jarige reu zit in het asiel waar ik vrijwillig help. Als ik met Shadow ga wandelen, valt het me op dat hij zo’n goed karakter heeft en zich goed gedraagt. Hij kent de commando’s “wacht” en “zit”, maar trekt wel met lopen. Op dat punt moet hij echt nog opgevoed worden. Ook het alleen zijn moet nog worden opgebouwd. Door zijn goede karakter en leergierigheid, weet ik zeker dat hij met veel geduld, liefde en consequentie alles kan leren wat zijn baasje verlangt. Shadow is wel erg dominant en kan absoluut niet samen met andere honden of katten, dit is ook de reden waarom hij bij ons in het asiel is gekomen.

Ik wil jullie graag vertellen waarom Shadow mijn hart heeft gestolen. Hij is heel enthousiast en energiek. Helaas kan hij niet buiten op de speelweide, omdat hij over het hek kan springen. Shadow moet het dus hebben van een wandeling, waar niet eens dagelijks tijd voor is.
Op een dag ging ik met hem lopen, maar na een paar honderd meter raakte ik in gesprek met mensen die ook een Hollandse Herder hebben. Ondanks dat hij nog maar net buiten was en dus vol energie zat, bleef hij netjes staan wachten tot ik was uitgepraat. Dit heeft zeker een half uur geduurd. Hij keek me natuurlijk wel een paar keer aan om te zeggen “gaan we nou eindelijk”, maar hij bleef netjes staan. Ik vind dit zo tekenend….

Ik kwam op het idee om een stukje over hem te schrijven op dit forum, omdat Shadow het meest gebaat is bij een baasje die weet om te gaan met een Hollandse Herder en het belang ziet van een goede opvoeding en VEEL beweging. Kortom iemand die daar tijd en energie in wil steken. Wie weet kan hij het hart van een lezer beroeren en kan hij uitzien naar een liefdevol baasje. Hij verdient het!!!

Bent u op zoek naar zo’n geweldige hond, of weet u iemand? De dierenopvang in Breda is bereikbaar onder nummer 076 – 5712712 op maandag t/m zaterdag van 11.00 – 16.00 uur.
http://www.dierenopvangbreda.nl

(PS excuses, ik zie nu dat er een onderwerp "nieuw baasje gezocht" is waar ik dit berichtje eigenlijk had moeten plaatsen)
Bijlage:
shadow2.jpg

Laatst bijgewerkt door petra-lafeber op do maart 18, 2010 9:03 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 5:38 pm 

Een van de beheerders kan dit wel verplaatsen naar de juiste rubriek? ;)

Shadow staat nu ook bij mij op de site.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 7:51 pm 
Site Admin

Off-topic: mmmhh, kom jij toevallig uit Terheijden? Had daar ooit buren die lafeber heetten :roll:

overleg even met de modjes wat we hiermee doen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 8:20 pm 

Hoi,

Nee ik kom uit Amsterdam, maar ben bijna een jaar geleden naar Breda verhuisd. Het is ook geen familie......

Overleg met de modjes.......uuuuh??

groetjes,
Petra

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 8:46 pm 

Ik hoop dat Shadow een leuk thuis vind!
Hier is het huis helaas vol.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 4:13 pm 

Hallo hondenliefhebbers,

Ik kan met grote blijdschap vertellen dat Shadow vandaag is geplaatst. Het is een verhaal van toevalligheden dat ik in mijn enthousiasme wil delen...

Ik help 1-2 dagen in het asiel en deze week alleen vandaag tot 13.00 (dan moet ik naar huis voor mijn eigen hondjes).
Ik was de hele ochtend bezig met kattenverblijven schoonmaken en liep me al te haasten omdat ik nog met Shadow wilde lopen. (je kunt wel zeggen dat ik een beetje chagerijnig werd door de tijdsdruk).
Ik kom de ziekenboeg uit en zie daar tot mijn verbazing Shadow zitten. Ik loop er naartoe en raak aan de praat met de mensen die, zoals later bleek, al 2 uur aan het twijfelen waren. Ik ben er even bij gaan zitten en uiteindelijk besloten ze toch Shadow mee te nemen.

Toeval 1 ze kwamen "zomaar" even langs, precies toen ik er was. Nu kon ik tenminste zien dat Shadow goed terecht komt en ....... ik kon afscheid van hem nemen!
Toeval 2 als ik niet zoveel schoonmaakwerk had gehad, was ik waarschijnlijk met Shadow aan het wandelen toen deze lieve mensen kwamen kijken.

Ik merk nu hoe vreselijk ik het had gevonden als hij zomaar weg was geweest en ik niet had geweten hoe zijn nieuwe baasjes zijn. Ik zal hem missen, maar ik ben als een kind zo blij dat hij bij liefdevolle mensen een goed "thuis" krijgt.

Ik wil jullie bedanken voor de warme reacties!!

Groetjes,
Petra

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 7:13 pm 
Site Admin

Mooi zo! Ik sluit het topic dan ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur