Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do okt 18, 2018 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 9:36 pm 

:badgrin:
Maar hij is al op z'n gemak ? Heerlijk als hij zich al veilig voelt :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 10:42 pm 

rita schreef:
Jan en Irma: ik wens jullie heel veel geluk toe met zo'n gouden hond!

Ik ook.
En ik wens tegelijkertijd Joop heel veel sterkte toe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 1:04 pm 

Joop heel veel sterkte met alles.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 4:22 pm 

Vandaag moest ik werken en heeft Jan heerlijk met de honden gespeeld/ gewandeld en even alleen met Jesse gewandeld. Jesse is al in de sloot gesprongen want hij hoorde een kikker, is niet erg hoor mag best van ons. Jesse en Chess zijn verliefd, Chess is hoogloops en daagt hem steeds uit :oops: :oops: :oops:
Brenna gromt zo nu en dan en vooral als ik erbij ben dus ze is een beetje jaloers. Jesse heeft vandaag even duidelijk gemaakt dat hij het wel een beetje zat was en daar schrok zij weer van. Even in de gaten houden, stelt weinig voor hoor maar we willen geen gedoe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 4:38 pm 

Komt vast helemaal goed Irma en Jan, met twee van die ervaren HH-mensen. Het afscheid gisteren zal wel een bijzonder moeilijk moment zijn geweest stel ik me voor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 5:22 pm 

Irma schreef:
Vandaag moest ik werken en heeft Jan heerlijk met de honden gespeeld/ gewandeld en even alleen met Jesse gewandeld. Jesse is al in de sloot gesprongen want hij hoorde een kikker, is niet erg hoor mag best van ons. Jesse en Chess zijn verliefd, Chess is hoogloops en daagt hem steeds uit :oops: :oops: :oops:
Brenna gromt zo nu en dan en vooral als ik erbij ben dus ze is een beetje jaloers. Jesse heeft vandaag even duidelijk gemaakt dat hij het wel een beetje zat was en daar schrok zij weer van. Even in de gaten houden, stelt weinig voor hoor maar we willen geen gedoe.

Jesse in een sloot gesprongen??? Die ging normaal echt niet verder dan z'n oksels :shock:
Ik heb regelmatig geprobeerd om hem te laten zwemmen....dus niet.
Ja dat jaloers zijn hoort er een beetje bij natuurlijk. Gewoon geen aandacht aan besteden, zonder feedback is het zo over. Zodra je reageert op Jesse ook al is het boos of negatief krijgt hij het gevoel dat je hem steunt in het verkeerde waar hij op dat moment mee bezig is. Hooguit een sterke NEE zou voldoende moeten zijn.
Maar jullie hebben meer dan genoeg ervaring natuurlijk.
Hier een beetje vreemde dag. Het slaapt wel lekker uit zonder een natte neus in je nek om 6 uur.
Liet wat vallen en heel raar dat er nu niets aan komt gescheurd en ik het dus zelf op moet pakken. De hele dag het gevoel dat er iets moest gebeuren maar dat hoefde dus niet.
Gelukkig geen ''paniek gevoel'' van verlies dus dat viel mee.
Een nieuwe periode is aangebroken....nog meer (helaas onprettige) onderzoeken en -als het goed is- aan het einde van volgende week uitslag wat er nog mogelijk is. Ook de vrijheid dat alles geconcentreerd kan worden op dit zonder zorgen om alles wat daar buiten verzorgd zou moeten worden helpt natuurlijk enorm.
Misschien prematuur maar....ik wil als het dadelijk duidelijk is en een ''doorstart'' ;) mogelijk (en afgerond) zou zijn /is een ''sukkelaar'' uit het asiel halen die normaal geen enkele kans meer zou hebben. Een die alleen maar een rustige laatste (paar) jaar nodig heeft. Op die manier komt er nog wat positief uit. Daarbij is het denk ik goed naar de toekomst te kijken en plannen te maken :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 6:36 pm 

''Daarbij is het denk ik goed naar de toekomst te kijken en plannen te maken''

Dat denk ik ook. En om daar de kracht voor te hebben vind ik bewonderenswaardig. Sterkte met het oog op de naderende onderzoeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 6:42 pm 

Wij gaan er ook rustig mee om hoor, ze moeten wel de tijd en ruimte krijgen om elkaar te leren kennen.
Gelukkig dat je niet te verdrietig bent, was idd een moeilijk moment voor ons allen maar vandaag is het voor ons ook een dag om weer gewoon verder te gaan en Jesse gaat gewoon in de dagelijkse routine mee behalve dat hij even extra met Jan een blok om gaat en dat ze aan teambuilding doen zonder de teven erbij. Hij ligt nu naast Jan zijn stoel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 6:56 pm 

Irma schreef:
Wij gaan er ook rustig mee om hoor, ze moeten wel de tijd en ruimte krijgen om elkaar te leren kennen.
Gelukkig dat je niet te verdrietig bent, was idd een moeilijk moment voor ons allen maar vandaag is het voor ons ook een dag om weer gewoon verder te gaan en Jesse gaat gewoon in de dagelijkse routine mee behalve dat hij even extra met Jan een blok om gaat en dat ze aan teambuilding doen zonder de teven erbij. Hij ligt nu naast Jan zijn stoel.

Dat is nu juist waarom ik er redelijk rustig onder kan zijn....dat ik weet dat hij aan Jan zijn voeten ligt en zich dus veilig voelt.
Het is fijn om regelmatig even een berichtje te krijgen via het forum.
@JanvdVeen: als je niet naar de toekomst kunt kijken dan heb je pas een probleem denk ik.
Het is allemaal behoorlijk beangstigend en de enige keus die je hebt is je zo goed mogelijk te voelen....dat is het enige waar je controle over hebt....je denken en daardoor je gevoel (als gevolg van de gedachten die je hebt)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 9:22 pm 

jesse schreef:
@JanvdVeen: als je niet naar de toekomst kunt kijken dan heb je pas een probleem denk ik.
Het is allemaal behoorlijk beangstigend en de enige keus die je hebt is je zo goed mogelijk te voelen....dat is het enige waar je controle over hebt....je denken en daardoor je gevoel (als gevolg van de gedachten die je hebt)

Je hebt helemaal gelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 12:34 pm 

veel sterkte de komende tijd joop

en jan en Irma veel plezier met Jesse

ik heb verder geen woorden voor dit ik zit met tranen te lezen en te schrijven super dat dit kan

groetjes Patricia en Pascal
Spike en Nora

http://hollandstrots.webklik.nl/page/spike-
http://englishtoyterriermalekennel.webklik.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 3:31 pm 
Site Admin

Ik sluit dit topic omdat Jesse een nieuw adres heeft gevonden. Updates over Jesse graag elders plaatsen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur