Zoals jullie wel gemerkt hebben, is de weergave van foto's die als bijlage geplaatst zijn, niet meer helemaal in orde na de update van vorige maand. Er stonden alleen nog linkjes naar de afbeeldingen. Ook een nieuw geplaatste afbeelding werd een linkje in plaats van een plaatje.
Vanmiddag ben ik er eens voor gaan zitten om te kijken of dit te verbeteren viel (mede n.a.v. een vraag van Trudy).
Ik heb het nu zover dat een nieuwe bijlage weer als plaatje te zien is:
De al eerder geplaatste bijlagen echter, zijn nu witte vakjes. Gek genoeg kwam ik er ook een tegen die wel gewoon is te zien, ik moet nog eens kijken wat dan het verschil is tussen dat plaatje en de andere. Ik ben dan wel moderator tegenwoordig maar heb nog niet overal verstand van.
Naast het plaatsen als bijlage, is het uiteraard ook mogelijk om via een externe uploadsite foto's op het forum te plaatsen. Bij veel fora is dit als enige mogelijkheid ingeschakeld, omdat dat het forum zelf minder belast. Voorheen kon het bij ons ook alleen op deze manier, de meesten van ons gebruikten toen de site 'photobucket'.
Photobucket werkt de laatste tijd niet zo goed meer, maar er zijn genoeg soortgelijke sites te vinden. Zoek met een zoekmachine maar eens op image hosting, foto's uploaden of iets dergelijks en je krijgt een hele rij van mogelijkheden.
Zo heb ik sinds kort een account aangemaakt bij https://imgbb.com . Voordeel van een account aanmaken is dat je foto's in een album komen te staan dat je weer terug kunt vinden.
Een afbeelding die via imgbb geplaatst is:

kies hiervoor bij Insluitcodes een BB code. Voor het mooiste resultaat maak je de foto eerst zelf netjes op maat en kiest dan BB code groot. (bij BB code medium met link kwam dit plaatje met een schuifbalk in beeld, terwijl het toch niet zo overdreven groot is!)
Vragen, opmerkingen, suggesties en uitprobeersels zijn hieronder welkom