Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za dec 15, 2018 8:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 10:55 am 

Wij gaan met de caravan naar Tsjechië dit jaar en natuurlijk moeten er heel veel hondenspulletjes mee :D
Wat ik onmisbaar vind is de "geitenpen" om de honden buiten te kunnen vastzetten en goede manden die liefst boven de grond hangen, zoals een hondenstretcher of zoals wij hebben een soort uitvouwbare hondenmand die een soort hangmat vormt als hij uitgeklapt is. Verder halsbanden met Ledverlichting zodat ik kan zien waar ze zijn als ik ze 's avonds nog even loslaat in het bos.
Voer is natuurlijk onmisbaar en deze keer krijgen ze in de vakantie brokken mee. Ik ben ze al aan het wennen :badgrin:
Een goede waterbak die niet snel omkiepert: ik heb een waterbak gekocht die je ook in de auto kan laten staan tijdens het rijden, er zit een dikke rand op waar het water niet overheen kletst en een drijver die ze moeten indrukken om water te krijgen. Hier zijn ze ook aan gewend.
Een bench of hondententje vind ik ook handig in de voortent.

Niet onmisbaar maar wel erg leuk zijn uittrekbare lijnen die je ook om je middel kunt bevestigen, en natuurlijk de rugzakjes.

Wat voor onmisbare (en misbare maar leuke) zaken nemen jullie mee op vakantie voor de honden?

http://www.dorestee.nl

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 11:56 am 

Vergeet de honden niet :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 2:38 pm 

Een EHBO doosje/zakje voor de hond (kan natuurlijk ook voor jezelf), zit standaard in de rugzak, hierin zit ook een tekenpen.
Als je hond medicijnen gebruikt, zet standaard een potje in de caravan (als je regelmatig met de caravan weg gaat), zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Het telefoonnummer van je eigen of plaatselijke dierenarts (als je in Nederland blijft), of informeer van te voren waar een dierenarts zit.
Hondenpoepzakjes (kun je waarschijnlijk ook wel op bestemming kopen), de poep van je hond opruimen is wel zo netjes voor de andere gasten, en zo blijven honden ook welkom in de toekomst.
Dierenpaspoort, zorg dat je hond geënt is, volgens de normen van het land(informeer hier van tevoren naar, sommige landen moet je maanden van te voren plannen om de juiste papieren te krijgen, niet erg, als je maar alles op tijd geregeld heb).
In Duitsland (misschien wel in meer landen, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd)is het verplicht dat je hond een gordel draagt in de auto, dus dan is een goed passend tuig een must, dat kun je dan ook weer gebruiken voor wandelingen.
Zorg voor voldoende tijd om de benen te strekken tijdens de reis. En als je naar een warm oord gaat, is het misschien verstandig om een cooling mat (weet niet de juiste benaming)mee te nemen, voor in de auto, of bij de caravan, waar je hond op kan gaan liggen.
Voor de zenuwpezen (onder de honden dan he), is een vast dagritme belangrijk, een stukje houvast. Werkt voor de mens overigens ook prima.
Meer kan ik effe niet verzinnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 3:24 pm 

Wij hebben de honden in de bench in de voortent. Ideaal als eigen plek en vertrouwd voor de honden.In de caravan kan het zo warm worden en de voortent is 's nacht lekker koel.
Wij hebben vorig jaar strandtentjes meegehad als schaduwplek voor de honden werkt ook heel goed.Ook gebruiken we goedkope paardenlijnen (nylon) om de honden buiten meee vast te leggen want als het vochtig is worden de leren riemen zo vies en de nylonlijnen kun je zo laten liggen en de hond weer vastklikken aan je gewone riem.

Voor de rest hadden we eigenlijk weinig extra's mee.In Frankrijk was eigenlijk allles wel verkrijgbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 4:31 pm 

oh ja nylon lijntjes aan de geitenpen is idd erg handig!! En een honden EHBO tasje moet ik ook nog hebben...

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 9:21 pm 

Tekenpincet

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 3:46 pm 

Ik neem ook altijd wat oude handdoeken mee om ze mee af te kunnen drogen. En speelgoed, ballen en koekjes!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 4:35 pm 

Een snuitje. Mocht je met de honden ergens naartoe gaan per OV dan is het vaak verplicht ze te muilkorven. En je hebt ze natuurlijk tegen rabbies laten inenten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 5:01 pm 

Ik vind die cooling mat wel een goed idee voor als we naar Frankrijk gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of met zo'n koelding om de nek?
Het zal daar wel warm zijn. We willen 's morgens van acht tot half elf gaan wandelen en daarna aan de noordkant van ons huisje bivakkeren. De vloer is daar van beton. Het huisje zelf heeft zeer dikke muren en is altijd koel. Dat zal dus geen probleem zijn.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 8:07 pm 

marion schreef:
Ik vind die cooling mat wel een goed idee voor als we naar Frankrijk gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of met zo'n koelding om de nek?
Het zal daar wel warm zijn.

Alfred en Wilmy hebben zo'n mat, je vind er een stukje over in een bericht van Hilde(?) "als het warm weer is", in de kletshoek.
Je kunt ze o.a. krijgen bij http://www.hondenspul.nl (ze zijn niet goedkoop vind ik).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 11:09 pm 

Niet goedkoop, maar wel geweldig. Wij nemen het ook mee in de auto naar Frankrijk (we hebben geen airco).
Jakko moest er even aan wennen, maar gaat er nu gewoon af en toe op liggen als het warm is. Ik moet nog even kijken hoe ik dat organiseer in de auto met de tent en alle andere 'troep', maar mee gaat de mat sowieso ;)

Yvonne

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 7:39 am 

kauwstaafjes en een superabsorberende hondenhanddoek. Die handdoeken zijn geweldig ze nemen weinig ruimte in en na uitwringen nemen ze weer heel veel water op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:32 am 

Jakko schreef:
Niet goedkoop, maar wel geweldig. Wij nemen het ook mee in de auto naar Frankrijk (we hebben geen airco).
Jakko moest er even aan wennen, maar gaat er nu gewoon af en toe op liggen als het warm is. Ik moet nog even kijken hoe ik dat organiseer in de auto met de tent en alle andere 'troep', maar mee gaat de mat sowieso ;)

Yvonne

Wij hebben wel airco dus de reis op zich is geen probleem. Ik herinner me nu dat sommige honden de oppervlakte van het ding niet fijn vonden. Legden sommigen er niet een handdoek op?
Iemand nog ervaring met zo'n sjaal voor om de nek?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 19, 2008 12:39 pm 

Paar jaar geleden, tijdens een hittegolf... Cleo moest toch echt met ons mee, en zo lag ze achter in de auto, op haar coolmat: Afbeelding
lekker ontspannen te slapen (nee, niet door de hitte flauwgevallen ;) )
Ik had van stevig katoen een hoes gemaakt, niet zozeer omdat Cleo het raar aan vond voelen maar omdat ik bang was dat ze met haar nagels een haal in de wat dunnere stof van de mat zou maken en de flubberige inhoud er dan wel gemakkelijk uit komt.

Wat verder bij ons meegaat op vakantie zijn wat stevige lijnen waar je de hond ergens mee vast kunt leggen (soort geplastificeerd staalkabel, dan hoef je niet op enig moment de hond met het eindje van z'n doorgebeten lijntje te gaan zoeken :roll: ), een stoffen waterbak (meer een waterzak dus, is makkelijk op te vouwen en mee te nemen in je rugzak), wat ballen en een Kong, een muilkorf (want in sommige landen verplicht) en een tekentang (zo een met een lus, werkt grandioos). En omdat we al die dingen standaard in de auto hebben liggen kan ik dus alleen de hond en z'n voer vergeten... ;)

Meestal zoek ik van te voren op internet al op waar een d.a. in de buurt van ons vakantieadres zit - en een dierenwinkel waar ze rodi verkopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 19, 2008 12:44 pm 

lief!!

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur