Dusty de korthaar Holandse Herder

Speciaal voor de nieuwe leden. Stel je even voor zodat iedereen weet wie je bent...
Bericht
Auteur
zwergje

Dusty de korthaar Holandse Herder

#1 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:20

Hoi, ik ben Serge, een 45 jarige master student aardwetenschappen. Ik woon in Amsterdam bij het Westerpark met Dusty. Dusty is een 5 jarige korthaar Hollandse Herder. Ik heb hem nu 4 jaar, en nog geen moment spijt gehad. Hij is een lieve leuke sociale hond en luistert goed. Toen hij 11 maanden was, heb ik hem bij stacaravan bewoners uit Lisse gehaald. Hij heette toen Dex. Maar ja, zo heet mijn bovenbuur ook, dus, om verwarring te voorkomen ...

Dusty volgde een opleiding tot waakwoef, maar de vorige eigenaar was zijn baan kwijt, en moest 6 dagen per week in de bouw aan de slag. Dus geen tijd meer voor Dusty. De vorige eigenaar wist nog wel te melden dat Dusty een echte rashond met stamboom was, en dat de fokker uit de buurt van de grens met Duitsland kwam. Om onduidelijke redenen lukte het later niet meer om meer info te krijgen van deze man uit Lisse.

Aangezien ik het erg zonde zou vinden als er over tien jaar geen Dusty'tjes meer op deze aardbodem zouden lopen, wilde ik zijn bloedlijn achterhalen, zodat ik die zou kunnen overleggen wanneer Dusty vader zou willen worden. Helaas is het enige dat ik weet dus zijn geboortedatum en uit welke buurt hij komt. Hij is geboren op 4 oktober 2010. Inderdaad, dierendag! En geen smoes om maar 1 keer per jaar een kadootje hoeven te kopen, het staat echt in zijn paspoort! Ik hoop dus dat hier iemand is die mij kan vertellen of er rond die datum in de buurt van Duitsland een nest geregistreerd staat!

Groetjes, Serge en blafjes, Dusty
Laatst gewijzigd door zwergje op 24 dec 2015, 02:16, 4 keer totaal gewijzigd.

zwergje

Re: Dusty de korthaar Holandse Herder

#2 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:36

Afbeelding

zwergje

#3 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:37

Afbeelding

Snoepjesssss!!! PDT_Love_11
Laatst gewijzigd door zwergje op 24 dec 2015, 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.

zwergje

#4 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:41

Afbeelding

Chilling on the couch HHwink
Laatst gewijzigd door zwergje op 24 dec 2015, 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.

zwergje

#5 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:42

Afbeelding

zwergje

#6 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:44

Afbeelding

Lach je me uit of lach je me toe? HHlach
Laatst gewijzigd door zwergje op 24 dec 2015, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.

zwergje

#7 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:45

Afbeelding

Stevige stuitersnuiter
Laatst gewijzigd door zwergje op 24 dec 2015, 02:11, 2 keer totaal gewijzigd.

zwergje

#8 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:51

Afbeelding

Dusty in de rol van Devil-Dog met een vriend. :D

zwergje

#9 Bericht door zwergje » 24 dec 2015, 01:54

Afbeelding

Geinponem

Sil

#10 Bericht door Sil » 24 dec 2015, 06:36

hoi welkom hier en wat een mooie hond is dusty
en een leuk baasje :D
ik weet niet waar hij vandaan kan komen
misschien dat de fokkers hier op het forum wat weten
fotos zien we hier altijd graag hoor kan je in het foto hoekje zetten
Afbeelding

Theo Postma
Site Admin

#11 Bericht door Theo Postma » 24 dec 2015, 08:14

Grappig, Max is ook op dezelfde datum geboren, wel een jaar later
En komt ook uit de grens streek, in dit geval echt uit Duitsland.
Wel van een Nederlandse fokker.
Maar wat een leukerd is hij op de foto hhlove

Theo
Hond lijkt op baas, of was het nu andersom? :-)

loontjuh

#12 Bericht door loontjuh » 24 dec 2015, 13:25

Ik zal eens rondvragen in de KNPV of IPO of er toen een nest lag en welke bloedlijn er dan achter zou kunnen zitten. Als de hond opgeleid zou worden tot Diensthond ( waar ik op gok vanwege je "waakwoef" ;) ) Dan heb je grote kans dat er geen stamboom op zit. Dit word vaak wel gezegd helaas. Als ik de bouw van de hond zo bekijk denk ik ook meer aan een xHH . Maar wie weet , Ik ga even voor je rondneuzen ! Er zijn maar weinig kennels die dat type uiterlijk fokken in de Stambomen ;)
Afbeelding

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#13 Bericht door Pauline » 26 dec 2015, 12:43

op www.hollanderhuis.nl/stamboek.htm zie ik geen nest van die datum, wel van 7 oktober 2010 in Leusden, maar dat is wel erg ver van de Duitse grens af.
Op bloedlijnen.nl kan ik wel een nest vinden dat op 4-10-2010 geboren is, van gemengd Hollands-Mechelse afstamming, de eigenaar van de moederhond zou in Wezep moeten wonen, dat ligt vlak bij Zwolle dus ook nog niet echt tegen Duitsland aan.
Zou hij ook in Duitsland geboren kunnen zijn? En staat er geen naam of adres van de fokker in het paspoort? Van welke datum is de oudste enting in het boekje?

zwergje

#14 Bericht door zwergje » 28 dec 2015, 13:23

Dank je lieve mensen voor de leuke en relevante reacties, en natuurlijk de prachtige Hollanders waarvan ik al wat fotootjes zag! hhlove
Dusty was erg te spreken over de complimentjes!

Theo, wat apart dat het welliswaar een jaar verschilt maar verder precies dezelfde dag is! Lijkt Max veel op Dusty? Ook is het mogelijk dat Dusty toch in Duitsland geboren is. In informatie sluipt immers snel een foutje. Maar Dust is echt van 2010, dus is Max uit een ander nest.

Loontje, bedankt voor je reactie ook, ik ben erg benieuwd wat je precies bedoeld met xHH. Ik ben helaas nog geen kenner!
Laatst gewijzigd door zwergje op 28 dec 2015, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.

zwergje

#15 Bericht door zwergje » 28 dec 2015, 13:23

Pauline, wat frapant dat je een nest op die datum wist te vinden! Wezep is inderdaad niet heel dicht bij de Duitse grens, maar misschien vond de vorige eigenaar van wel, die woont in Lisse, vlak bij de kust. Dusty's eerste inenting is van 19-11-2010. Een fokker kan ik niet ontdekken in Dusty's inentingenboekje. Maar toch was het nuttig om na te speuren, want er staat wel een naam plus contact van de dierenarts die die eerste inentingen heeft gedaan. Ik ga die dus bellen voor informatie!

Wellicht zet zo'n dierenarts ook maar een datum in het paspoort op basis van inschatting bij de eerste inentingen, als de precieze datum niet bekend is: een weekje speling naar onder en boven lijkt me realistisch. Ook heb ik de adresgegevens en een ander telefoonnummer van de eerste eigenaar achterhaald, en ga weer een poging wagen contact op te nemen met hem.

To be continued! :)

Update: het nummer dat ik heb weten te achterhalen is idd van de vorige eigenaren van Dusty! Ik heb iemand gesproken die mij wist te vertellen dat Dusty bij een fokker uit Süsterseel vandaan komt. Dat is net over de grens met Duitsland. Dusty is dus in Duitsland geboren. Natuurlijk heb ik naar de naam van de fokker gevraagd. Maar die dame voelde zich niet goed, en wilde dat op een ander moment wel opzoeken en naar me toe mailen. Ik wacht dus af, en ben blij dat er beweging in zit!

Update 2: de dierenarts die Dusty als eerste ingeent heeft, wist mij te vertellen dat er geregeld een fokker uit Süsterseel bij hem komt die Cuppen heet. Kortom: Dusty (vroeger Dex) komt waarschijnlijk uit een nest van (rond) 4 oktober 2010 van fokker Cuppen uit Süsterseel!

Googelen levert niet direct een contact op. Is deze fokker bekend op het forum?

HHlach :D

Groetz en Blafz

Serge & Dusty
Laatst gewijzigd door zwergje op 28 dec 2015, 14:15, 6 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie