Ik stel me even voor

Speciaal voor de nieuwe leden. Stel je even voor zodat iedereen weet wie je bent...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sofia

Ik stel me even voor

#1 Bericht door Sofia » 10 dec 2014, 12:38

Hallo allemaal,
Ik ben Sophie, 31 en woon samen met mijn vriend in Den Bosch. We zijn allebei echte hondenliefhebbers, vroeger ook met honden opgegroeid, maar tot nu toe paste een hond nog niet echt in ons leven. We hebben allebei een drukke baan en daarbuiten waren we ook veel op pad. We waren bang dat we de hond dan niet genoeg aandacht konden geven. Nu hebben we echter het gevoel wat meer tot rust gekomen te zijn en wonen we ook op een plek waar we ons echt thuisvoelen. Dus we hebben besloten: het is tijd voor een hond! We hebben zelf nog nooit een Hollandse Herder gehad, maar we hebben er wel goede verhalen over gehoord. Onder andere van kennissen die ontzettend enthousiast zijn over het ras. Omdat ik me wat meer in de Hollandse Herder wil verdiepen, en er misschien nog wel wat vragen zullen komen tijdens onze zoektocht, heb ik me aangemeld op dit forum.

Rebekka

Re: Ik stel me even voor

#2 Bericht door Rebekka » 10 dec 2014, 21:53

Hoi Sofia,

Leuk dat je er bent. Goed dat je je wilt verdiepen in het ras VOORDAT je er een neemt. ;)

Wij zijn eigenlijk helemaal geen honden-mensen. Ook niet met honden opgegroeid. Totdat we een Hollandse herder zagen. We waren direct verkocht, heel raar. We hebben er nog zeker een jaar over nagedacht, maar hij kwam er. Inmiddels zijn we een jaar of 15 verder. We hebben sinds een half jaar Weer een nieuwe Hollander. Onze vorige is nl op 11 jarige leeftijd overleden.
Wat een geweldige hondenras is het zeg. Intelligent, actief, vrolijk en heel leuk om mee te sporten! (speuren, treibal, behendigheid, gedrag en gehoorzaamheid etc etc etc)

Succes met je onderzoek naar de Hollandse herder, er is hier veel informatie te vinden! Maar over het algemeen wel mensen die al verkocht zijn aan dit ras. HHlach

Theo Postma
Site Admin

#3 Bericht door Theo Postma » 10 dec 2014, 21:55

Welkom en gewoon vragen zou ik zeggen.

Theo
Hond lijkt op baas, of was het nu andersom? :-)

Borg
Contacteer:

#4 Bericht door Borg » 13 dec 2014, 12:43

welkom.
Tip: ga eens bij fokkers kijken
Tineke

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#5 Bericht door Pauline » 13 dec 2014, 20:53

welkom hier..... veel leesplezier, en vragen staat vrij HHwink

Jan (van Nel)

#6 Bericht door Jan (van Nel) » 14 dec 2014, 14:39

Succes met zoeken, welkom.
Afbeelding

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

#7 Bericht door Marjolein » 15 dec 2014, 23:52

Welkom hier! En inderdaad, ga ze gewoon "live" bekijken, bij fokkers, of op nestendag etc HHwink
Afbeelding

Sofia

#8 Bericht door Sofia » 18 dec 2014, 11:21

Dank jullie wel allemaal! En Rebekka, ik begrijp zeker dat de mensen die hier zitten sowieso al gek zijn op Hollandse Herders. Misschien is dan het advies niet helemaal ´objectief` meer. Maar ik word wel erg enthousiast van alle positieve verhalen hier!

Plaats reactie