Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu zo jan 20, 2019 4:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 11:49 pm 

Hallo allemaal. Ik ben Rene en woon in de Hoeksche Waard met mijn vrouw en dochter. Komende zondag gaan wij kijken bij onze toekomstige pup bij Cassowary's. Het wordt een teefje. Wij hebben inmiddels 26 jaar honden. Onze eerste hond was een Bull Terrier, daarna twee labradors, die we helaas 6 weken geleden 2 weken na elkaar hebben moeten laten inslapen. De oudste was ruim 13 en was gewoon versleten en de andere zou in mei 11 worden maar had helaas schildklier kanker. Nu hebben we nog een ruwhaar teckel van 4,5 jaar oud, een reutje. En nu krijgen we dus een Hollandse herder, een korthaar. Wij hebben hier voor gekozen omdat wij herders al een hele tijd erg mooie honden vind, en dan met name de Hollandse Herder. Ook spreekt het karakter, trouw waakzaam aanhankelijk etc van de Hollandse Herder ons erg aan. En ook niet onbelangrijk is de goede gezondheid van het ras. Ik heb met de labradors gejaagd maar daar is door omstandigheden een eind aan gekomen, en wij vinden het nu tijd voor een ander type hond. Ik ben van plan er veel mee te gaan trainen aangezien ik het belangrijk en erg leuk vind. Een goed opgevoede hond is voor iedereen leuk. Voor het gezin maar ook voor de omgeving. Ik heb mijn labs ook voor de jacht getraind, en heb wat trainen betreft wel ervaring. Ik besef dat een herder geen lab is, maar mijn motto is, een hond is een hond, en met consequentie en een hoop liefde moet je toch een eind kunnen komen. Ik heb er erg veel zin in en hoop hier nog het een en ander op te steken en hopelijk ook te kunnen delen. Tot schrijfs!

Laatst bijgewerkt door jalumi op di maart 18, 2014 9:35 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 9:13 am 
Site Admin

Welkom!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 10:18 am 

heej, wat leuk dat je er bent. Wij wonen ook in de Hoeksche waard en wij krijgen ook binnenkort een Hollandse herderpup! Hij is nu 4 weken, dus nog ff een paar weekjes wachten :D

Ga je een Puppycursus doen? Zo ja, waar?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 11:33 am 

Da's leuk! Ik ben van plan de puppie cusrsus te gaan doen bij HOC, klik hier . Als het allemaal goed gaat krijgen wij de hond in het weekend van 20 april. Als we zondag zijn wezen kijken ga ik volgende week eens bellen wat de mogelijkheden zijn bij HOC.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 12:01 pm 

hoi,
Ik twijfel nog. HOC schijnt beter te zijn, maar ook veel duurder. Jij hebt waarschijnlijk bij HOC "jagen" gedaan, denk ik. Ik wil in ieder geval gaan speuren bij haar. Ik heb gemaild en het kan al na 9 weken. Wat betreft puppycursus twijfel ik dus nog. Misschien dat ik naast het speuren nog een puppycursus bij KCHW ga doen. En als dat daar niet bevalt kan ik altijd nog overspringen naar HOC. :D
Speuren is voor mij op een vreselijk rotmoment, namelijk zaterdagochtend. Onze zoon (9) moet dan altijd voetballen en er is daarom regelmatig een auto nodig. Hierdoor twijfel ik of het haalbaar is voor mij, maar ik wil het in ieder geval gaan proberen.

Wij krijgen een pup van het Pullenland. Ik moet nog overleggen met de fokker, maar ik wil voorstellen om hem op 7 april naar ons te verhuizen. Mijn man heeft dan een vrije dag, dus dat komt dan goed uit. De kinderen zitten die dag op school, zodat hij rustig een paar uurtjes kan wennen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 12:53 pm 

De reden dat ik bij HOC wil gaan trainen is dat een vriend van mij jachttraining geeft. Zelf heb ik er nog nooit getraind. Naar de prijs heb ik, nog, niet gekeken. Leuk dat je gaat speuren, ik heb met mijn teckel zweetwerk gedaan. Ik wil met Senna, ja de naam hebben we al, in eerste instantie gehoorzaamheid gaan doen. Misschien dat er nog iets anders uit voort vloeit, maar dat zien we dan wel weer. Wel grappig dat er straks 2 Hollander pups in de Hoeksche Waard lopen, er zijn er niet zo heel veel in Nederland toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 1:22 pm 

Klopt er zijn er niet veel en zeker niet in de HW. Ik geloof in al die jaren dat wij een Hollander hadden dat ik maar 1 keer aangesproken ben door iemand die ook een Hollander had. Verder nooit 1 gezien. Wel een keer kruisingen trouwens.

Ik pb je ff, ben nu erg benieuwd uit welk dorp je komt!

edit: hm pb lukt niet... probeer ik later wel nog een keer

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 20, 2014 10:40 am 
Site Admin

Welkom hier, en veel plezier straks met pupjes kijken HHlach HHhelp

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 20, 2014 3:49 pm 

Veel plezier alvast met jullie pup.

Laatst bijgewerkt door Zilverspar op wo apr 02, 2014 6:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 24, 2014 10:04 pm 

Welkom :D :) HHhelp

Carolyn

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 17, 2014 11:51 am 

Krijg jij niet eerdaags je pup? Spannend hoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 7:57 am 

Welkom!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur