Loek uit Watergang, Waterland

Speciaal voor de nieuwe leden. Stel je even voor zodat iedereen weet wie je bent...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bregtje

Loek uit Watergang, Waterland

#1 Bericht door Bregtje » 02 feb 2020, 14:11

Hallo allemaal,
Ik heb 5 jaar geleden een Hollandse herder pup (teefje, genaamd Loek) gevonden in Purmerland, ik heb geen idee of ze een stamboom heeft, maar sinds ik haar heb is het mijn fantastische Hollandse. Ik zou heel graag met haar een nest krijgen en hopelijk een aantal van haar fysieke, mentale en sociale eigenschappen voortplanten in een nieuwe generatie.

Ik zoek een paringspartner en mijn voorkeur gaat uit naar een Hollandse reu. Een hond met een niet-dominante maar ook niet-onderdanige positiedrang. Of, een eigenaar die zich aangesproken voelt bij dit bericht van mij.

Het is een grote teef, met een stevige kaaklijn. Ze is kortharig goudgestroomd, zeer fit, alert, diplomatiek, ze houdt enorm van zwemmen, spelen met stokken, stronken en ballen. Ze luistert ondanks haar intelligentie erg goed naar de baas.

Ik ben benieuwd of er een mooie match gemaakt kan worden en hoor graag een idee.

En oh ja, ik ga even kijken hoe ik een paar foto´s kan plaatsen. Wordt vervolgd!

Groeten,
Bregtje

Pauline
Site Admin
Contacteer:

Re: Loek uit Watergang, Waterland

#2 Bericht door Pauline » 02 feb 2020, 15:36

hoi en welkom hier!

Of Loek een stamboom heeft kun je aan de hand van het chipnummer achterhalen. Iedere dierenarts heeft wel een afleesapparaat daarvoor. Of anders staat ze misschien bij een databank voor gezelschapsdieren geregistreerd, dan weet je ook meteen hoe oud ze precies is.

Heeft er niemand zich gemeld destijds toen je haar gevonden had? Merkwaardig.

Of er hier veel respons komt is maar de vraag, het is nogal stilletjes de laatste tijd.
Loek klinkt als een fijne hond!
'Voor het plaatsen van foto's, zie uitleg in de rubriek vraagbaak/testhoek. Ben benieuwd.

Sil

Re: Loek uit Watergang, Waterland

#3 Bericht door Sil » 03 feb 2020, 15:52

gevonden ?bedoel gekocht toen je een herdertje vond?
en of er hier iemand zijn reu daar voor wil gebruiken ,weet ik niet hoor.
ikzelf zou het niet willen,zonder medisch rapport enzo,maar wie weet ?
heb ook eigenlijk nog nooit een hollander gehad die niet luisterd naar de baas :lol:
maar ze zal wel een leuk karakter hebben als je een nestje ervan wilt
Afbeelding

Plaats reactie