Even voorstellen

Speciaal voor de nieuwe leden. Stel je even voor zodat iedereen weet wie je bent...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
HHSky

Even voorstellen

#1 Bericht door HHSky » 25 nov 2019, 14:05

Hallo allemaal,

Ik ben Sabine en mag over een ruime 2 weken onze Hollandse Herder pup ophalen. Een lang gekoesterde wens, dus hier kijk ik dan ook erg naar uit.
Ondertussen probeer ik nog zoveel mogelijk informatie te vergaren. En zeg nou zelf, waar kan ik dit nou beter doen dan op een forum voor HH eigenaren en liefhebbers. 😊

Pauline
Site Admin
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door Pauline » 25 nov 2019, 14:11

Oh leuk, dus je zit nu middenin de voorpret. Ga je tussendoor nog een keer kijken bij het nest?
Uit welk nest komt hij / zij ?

Het wordt je eerste hollander, begrijp ik; wordt het ook je eerste hond?

(neuh, we lijken hier helemaal niet op onze honden en zijn helemaal niet nieuwsgierig :fluit: )

Zelf ben ik momenteel even hondloos, mijn oude langhaar is vorige maand overleden. Hij was mijn vierde Hollandse herder, heb alle haarvariëteiten gehad. Volgend jaar ga ik wel eens kijken voor een nieuwe.

Theo Postma
Site Admin

#3 Bericht door Theo Postma » 25 nov 2019, 18:52

Welkom alvast.
En nee hoor wij lijken helemaal niet op onze honden.
Eigenwijs zijn? mij totaal vreemd hoor hhonschuld

Theo
Hond lijkt op baas, of was het nu andersom? :-)

HHSky

#4 Bericht door HHSky » 01 dec 2019, 17:35

Wat leuk dat jullie op mijn voorstel berichtje hebben gereageerd. 😊
Sky wordt mijn eerste herder en is kortharig. We zijn pas twee keer bij haar geweest aangezien het een paar uur rijden is. Verder hebben we een Langharige Chihuahua van 3. (Heel wat anders).
Sky zelf heeft geen stamboom. Haar vader wel en is actief in de knpv. Haar moeder zal hier nog voor worden opgeleid.
Aanstaande zaterdag mogen we haar ophalen maar de voorpret is zeker al begonnen. Er worden gelukkig foto's en filmpjes toegestuurd. Kan ik op afstand al meegenieten van haar. Ook heb ik haar alvast aangemeld voor puppy cursus.

Doen of deden jullie ook een bepaalde sport met jullie Hollandse Herders?
Kan haast niet wachten tot ze er is. Aaah nog even geduld hebben.

Sterkte trouwens Pauline met het verlies van je laatste hond! PDT_Love_07

PDT_Love_17 hhlove

Sil

#5 Bericht door Sil » 02 dec 2019, 05:25

welkom!
als er knvp inzit dan word hij vast heel actief.
heb erzelf nog eentje bijna 11,en nog actief wel( gekruisd met de mechelse herder)
heb nu ook nog een hollandse herder langhaar van 3 bijna 4.
ja hollander bloed blijft altijd in je :lol:
alvast veel voorpret,en heb je vragen iedereen hier weet wel wat van de hollander
had hiervoor ook 2 kortharen.
Afbeelding

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#6 Bericht door Pauline » 02 dec 2019, 15:05

ja natuurlijk reageren we hier op voorstelberichten, zou wat zijn als we dat niet deden ;)

"Pas" twee keer gaan kijken, en dan nog een keer om de pup te halen, lijkt me mooi genoeg als het zo'n end weg is.

Ik ken twee andere mensen die ook de combinatie chihuahua en Hollandse herder hebben, die hebben allebei een ruwhaar HH.

Een stamboom reu die knpv doet.... is het die jonge reu uit het B-nest Nicudofaris, Brett geloof ik, met als roepnaam Drago of Dragon? Anders vind ik het wel leuk om te weten welke stamboomreu ook in de knpv actief is.

Met mijn eigen honden doe ik niet zoveel aan georganiseerde training. Ze leren huis-, tuin- en keukenfatsoen en we gaan er regelmatig samen op uit.

Een tijdje zonder hond went wel hoor. Mijn broer was hier gisteren en zei dat hij het wel wat stil vond zo, en ik moest een tel nadenken waar hij het over had.
Ik kan nu even wat vaker / langer van huis zijn, naar plekken waar een hond niet mee kan of niets aan heeft, zonder dat de hond thuis zit te kniezen. Voor een tijdje heeft dat ook wel eens wat. In de loop van volgend jaar zien we wel weer.

En voor jou nog maar vijf nachtjes slapen! Nog eventjes aftellen en dan is ze er.....

HHSky

#7 Bericht door HHSky » 05 dec 2019, 11:13

Kan ik mij goed voorstellen dat het na jaren zorg voor een hond wel even rustig is zonder hond in huis Pauline.. Komt vast wel weer wanneer de tijd daar naar is.:-)
Oohh ze hebben tijdens mijn bezoek wel een heel overzicht laten zien van de hele stamboom van papa hond alleen nu ben ik de naam vergeten. Ik ga er zaterdag nog even naar vragen.

Ik verwacht inderdaad wel dat ze een actieve tante zal worden, dus het lijkt mij wel leuk om in de toekomst een sport met haar te beoefenen. Alleen eerst maar eens starten met de puppy cursus:-)
Maar zowel mama als papa hond waren erg sociaal en naast werkhond ook huishond dus dat vondt ik wel fijn dat de pup dat ook nog meekrijgt in haar prille begin aangezien ze bij ons ook huishond zal worden.
Nog een paar nachtjes slapennnn hhlove

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#8 Bericht door Pauline » 05 dec 2019, 14:48

Hopelijk wel een puppycursus waar ze ook met wat actievere hondjes raad weten. Jaren geleden zat hier iemand op het forum (Marion met Ronja, misschien kun je er met de zoekfunctie nog wat over vinden) waarbij de puppycursus niet zo'n succes was. Ronja was nl. veruit het drukste hondje in de groep en de instructeur vond dat vooral 'raar'. Met de vervolgcursus is het bij een andere hondenschool wel goed gekomen.

Sil

#9 Bericht door Sil » 06 dec 2019, 06:16

heeft pauline gelijk in ,ik moest met mijn actieve herders ook uitwijken naar andere hondenschool,waar ze wel verstand hadden van actieve werkherders.
ben ook benieuwd naar stamboom,of is het een bep bloedlijn?
dalton heeft nl wel papieren van zijn bloedlijn,maar ja dat is wel weer wat anders,word vooral in knvp gebruikt.
maar ja je zal het wel weten toch?
heb eigenlijk nu pas een huishond met zacht karakter,ben met haar dan ook naar helemaal een andere puppy cursus gegaan.
Afbeelding

Plaats reactie