Hallo allemaal

Speciaal voor de nieuwe leden. Stel je even voor zodat iedereen weet wie je bent...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Karen

Hallo allemaal

#1 Bericht door Karen » 30 apr 2019, 14:26

Hey hallo,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Karen Pedro. Mijn man Rui en ik zullen hopelijk binnenkort onze langharige Hollander in ons gezin verwelkomen. We zijn al enige tijd informatie aan het verzamelen en contacten aan het leggen, nadat we kennis gemaakt hadden met een korthaar van een kennis. We zijn gevallen als een blok voor het ras en dan speciaal de langhaar. Het zoeken naar informatie wordt steeds gerichter en daardoor ben ik hier beland.

Wij zijn 50+ ers en hebben beiden ons hele leven honden gehad. Te veel om op te noemen meegemaakt met honden, maar in het kort; Karen is jaren gastgezin/opvangadres geweest voor dierenbescherming en herplaatsing stichtingen en is in haar jongere jaren actief geweest in de obedience met Mechelaars; we hebben gezamenlijk een Tervueren gehad, meerdere Malamutes en een Whippet. Met alle honden zijn we altijd erg actief geweest in diverse takken van sport, passend bij het ras.
Daarnaast hebben wij nog een andere intensieve hobby: fretten. Karen runt een Frettery en is zeer actief binnen allerlei organen rondom fretten; fokkerij, internationaal keurmeester, gezondheid werkgroepen, oprichtster van diverse fora en Facebook pagina’s en verzorgd regelmatig gastlessen op MBO/HBO scholen en is (internationaal)spreker op symposia en informatiedagen.

Ik ben inmiddels al jaren rolstoelafhankelijk en de leeftijd begint te tellen. Onze toekomstige Hollander zal dan ook opgeleid gaan worden tot assistentie hond voor mij. Daarnaast zijn we ook vast van plan om allerlei andere takken van (neuswerk) sport te ondernemen. Rui zal daarbij ook een deel voor zijn rekening nemen.
Maar...allereerst is elk dier bij ons in huis ons vriendje, maatje en gezinslid en staat samen genieten voorop PDT_Love_07
Everything is a present-Alice Herz Sommer

Pauline
Site Admin
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

#2 Bericht door Pauline » 30 apr 2019, 15:39

zo, hier komt een boel ervaring binnen als ik dit zo lees :smt023 welkom hier!

Je zegt dat 'binnenkort' de Hollander al komt; heb je al een bepaalde fokker / nest op het oog?

Karen

#3 Bericht door Karen » 30 apr 2019, 17:54

Dank je wel.

Ja, het klopt dat we al een fokker op het oog hebben.

Als we mazzel hebben komen we in aanmerking voor een pup uit het komende nest van Francisca (Trajectum ad Mosam)
Mocht dit niet lukken, dan staan we op de wachtlijst bij 2 andere fokkers.

Duimen dus dat we een pup kunnen krijgen van die lieve Iris hhlove
Everything is a present-Alice Herz Sommer

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#4 Bericht door Pauline » 30 apr 2019, 19:01

als Iris genoeg pupjes krijgt, zit er eentje voor jullie bij dus. Daar gaan we dan maar voor duimen ;)

Sil

#5 Bericht door Sil » 01 mei 2019, 05:11

hoi welkom !
leuk echte dierenliefhebbers !
heb zelf een langhaartje van 3 jaar.
en ze passen zich idd goed aan als je wat mankeert.
heb ook een hamsteropvang !
dus net als jullie ook nog een passie voor een bep soort dier
dus duimen voor een puppie komt vast goed!
ben zelf ook 50 + :D
houd ook van de mechel !!
en heb er ook nog eentje van 10 mechelXhollander van de knvp !
Afbeelding

tamar
Site Admin
Contacteer:

#6 Bericht door tamar » 03 mei 2019, 20:24

Welkom!
Leuk weer een langhaartje erbij. Ik heb er zelf 3.
Duimen dat er een pupje voor jullie bijzit!
-------------------------------------------------------
groetjes Tamar

Afbeelding
www.vantnoordererf.weebly.com

Plaats reactie