Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu ma mei 21, 2018 11:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 7:47 pm 

heb nu 3 honden en voor deze had ik er ook 4 tegelijk thuis zalig !!
dus dan heb je ook al snel veel honden gehad ,
ook als kind hadden we thuis altijd honden.
de doberman heb ik helaas nog geen jaar gehad ,
hadden we meegenomen bij iemand waar hij erg mishandeld werd.
dus was geen makkelijke hond .
helemaal verpest door de andere eigenaren en mankeerde van alles,
dus helaas weet ik niet echt hoe een doberman echt van karakter is
deze was behoorlijk vals en helaas ook ziek.
erg zonde ,maar dat is ook al heel lang geleden
mijn hollandertje nu word 2 en is een kleintje maar 17 kilo
mijn mechel is nu 32 kilo
ben trouwens benieuwd of dat de oren ook echt blijven staan bij zino.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 8:52 pm 

Hoi welkom hier
Ik woon niet meer in Rotterdam,vroeger wel maar dat is nu bijna 10 jaar geleden. Ik heb achter de Goudsesingel gewoond.
Dorian is ook mijn eerste Hollander,haha hij is nu alweer 10 jaar oud.Het is idd geen ras voor iedereen,maar dat is de Turkse herder ook niet. ;) Een Hollander is erg slim en heeft alle oefeningen snel door. Dus in een training moet veel afwisseling zitten. Ik heb getraind bij kringgroep Rotterdam en Fenny(de instructrice,die zelf 2 Hollanders heeft) weet precies hoe zo les eruit moet zien. Ik heb er altijd met veel plezier getraind.Ik heb daarvoor op 2 andere hondenscholen getraind en elke les was een herhaling van de week daarvoor,Dorian verveelde zich rot op zo les en ik ook
:badgrin:

Veel plezier met Zino!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 14, 2018 10:50 pm 

Zojuist op Rijnmond tv: een hondenuitlaatservice in Rotterdam Overschie. Wat komt er uit het rode busje? Een Labrador, Golden en een ruwhaar Hollander! hhruwhaar Alleen de Hollander vrij van de lijn HHwink [i](Zal nog wel herhaald worden, het programma heet iets van 'mag ik even meelopen').[/i]

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2018 12:13 am 

Teabubble schreef:
Zeg, jij hebt echt veel honden gehad! Super leuk, hoop dat ik dat op een dag ook kan zeggen :lol:
Ben trouwens benieuwd naar je Doberman, hoe was die van karakter? Ik weet weinig van dat ras, ben wel benieuwd naar hoe die zijn.
Oh ja, trouwens over hoe groot dat Zino waarschijnlijk word; wat is eigenlijk een gemiddeld gewicht voor een hollander korthaar? Want volgens google zou dat 30 kg zijn maar dat lijkt me weinig..
Zino is nu 18.5 kilo, als ik dat vergelijk met standaard groeicurves verwacht ik dat hij ongeveer 40 kilo wordt als hij volgroeid is, is dat meer dan een volras hollander of is dat normaal?

Een Hollander is maar een middelmaatje. Reuen mogen tot 62 cm zijn. Een reu van 30 kilo heb je al heel wat.
Vergeet niet dat er ook een Turkse herder inzit. Totaal andere hond dan een Hollander.
Dus alles is niet te vergelijken met een stamboom Hollander.

Afbeelding
www.vantnoordererf.weebly.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2018 10:23 am 

Max even na gemeten, hij is 64 cm hoog en weegt nu 37 kilo.

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2018 3:15 pm 

Dankjewel Trudy! Nu heb ik ook iets om mee te vergelijken, denk dat Zino dan gewoon netjes op schema zit. Misschien nu heel even net ietsjes zwaarder maar dat kan altijd nog veranderen natuurlijk :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2018 3:47 pm 

Zooooo, ik zie nu pas dat er een tweede pagina is aan reacties, dacht dat Trudy voor het laatst bericht had, sorry mensen :lol:, ik ben nieuw natuurlijk hahaha

Sil: Sneu van die Doberman zeg, zal dan inderdaad geen goed voorbeeld zijn voor dat ras nee.. jammer.
17 kilo is licht inderdaad! Is hij dan ook klein qua schofthoogte? Is hij wel gezond verder? Wel heel speciaal als je een klein hollandertje hebt! Want meestal zijn ze niet zo licht toch?
Ik ben ook heel benieuwd of de oren van Zino gaan staan, want soms staan ze en soms hangen ze, en de turkse herder heeft hangoortjes natuurlijk. maar met hangoortjes zou ik Zino ook heel leuk vinden want dat maakt hem dan schattiger toch? :D

watervrouw: bedankt voor je welkom! Ja de turkse herder schijnt niet veel makkelijker te zijn nee, dus hoop dat zino daar niet teveel karakter trekjes van zal hebben :D en als dat wel zo is dan leer ik daar wel mee omgaan, heb daar uiteraard rekening mee gehouden. Zino heeft oefeningen tot nu toe nog niet bijzonder snel door maar dat zal wel een combinatie zijn van ikzelf die nog niet helemaal weet hoe je een hond iets leert en een beetje zijn jonge leeftijd misschien :lol: of ik heb te hoge verwachtingen.. gelukkig zijn ik en Zino geduldig dus we komen er wel haha en we hebben allebei veel plezier in het leerproces.
In februari gaan wij voor het eerst met Fenny en de kringgroep meetrainen, dan is de winterstop voorbij. Welke hondenscholen had je geprobeerd? Wij zitten nu bij kynologenclub, zit die ertussen?

Trudy: Wat grappig! Dat programma ga ik zometeen opzoeken, ben wel benieuwd. En dat betekent dat er hollanders in Rotterdam bestaan! Ik besefte me laatst ook dat ik eigenlijk ook nog nooit duitse of mechelse herders ben tegen gekomen hier.. Ik denk dat ze in Rotterdam geen fan zijn van herders :o haha

Tamar: Ja precies dat dus, juist omdat er een beetje turkse herder in zit ben ik dus zo benieuwd of hij dan ook groter gaat worden dan een hollander.

Theo; Oh kijk! Dan kan een hollander toch tegen de 40kg zitten, of heb jij ook een mix? En bedankt voor het meten :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2018 4:23 pm 

:lol: heb idd een klein hollandertje :lol:
het is een teefje maar ze is wel klein,en ik wilde nog 1 grote hond :cry: :lol:
ze heeft wat achterstand opgelopen ,ze at bijna niet het eerste jaar en had vaak diarree.
maar ben ook helemaal dol op haar!
ze heeft een heel apart karaktertje :D

en wat moeilijke honden betreft,ik ben daar eigenlijk een groot liefhebber van,dat is een uitdaging.
helaas heb ik daar de kracht niet meer voor,dus mijn kleine hollandertje past nu heel erg goed bij me.
en ben zooo !!! blij dat ik toch nog een hollandertje kon nemen.
al heb ik nu echt een huishond en geen werkherder meer.

ik heb ooit een turkse herder zo groot gezien die me gewoon recht in mijn gezicht aan keek
maar ik ben maar een klein vrouwtje natuurlijk :lol:
helemaal geweldig zon erg grote hond !
goed dat je gaat trainen want als die gaan trekken houd je het niet meer :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 2:49 pm 

Teabubble schreef:
maar met hangoortjes zou ik Zino ook heel leuk vinden want dat maakt hem dan schattiger toch? :D

Zorro heeft het puntje van zijn linkeroor hangen, dat hoort niet volgens de rasstandaard maar het maakt hem wel helemaal Zorro ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:47 pm 

Sil schreef:
:lol: heb idd een klein hollandertje :lol:
het is een teefje maar ze is wel klein,en ik wilde nog 1 grote hond :cry: :lol:
ze heeft wat achterstand opgelopen ,ze at bijna niet het eerste jaar en had vaak diarree.
maar ben ook helemaal dol op haar!
ze heeft een heel apart karaktertje :D

en wat moeilijke honden betreft,ik ben daar eigenlijk een groot liefhebber van,dat is een uitdaging.
helaas heb ik daar de kracht niet meer voor,dus mijn kleine hollandertje past nu heel erg goed bij me.
en ben zooo !!! blij dat ik toch nog een hollandertje kon nemen.
al heb ik nu echt een huishond en geen werkherder meer.

ik heb ooit een turkse herder zo groot gezien die me gewoon recht in mijn gezicht aan keek
maar ik ben maar een klein vrouwtje natuurlijk :lol:
helemaal geweldig zon erg grote hond !
goed dat je gaat trainen want als die gaan trekken houd je het niet meer :lol:

Ideaal dat ze klein is gebleven! Dat past nu dan perfect bij je. Snap ook wel dat je dat een klein beetje jammed vindt, ik heb ook voorkeur voor grote honden haha!
Gelukkig is Zino niet zo'n trekker hoor want zelfs zonder dat beetje turkse had ik hem echt niet kunnen houden als ie volgroeid is :lol: Wordt nog wel wat met duiven later want soms neemt ie een sprong naar een duif en hij trekt mij nu al bijna omver hahah.

Pauline schreef:
Zorro heeft het puntje van zijn linkeroor hangen, dat hoort niet volgens de rasstandaard maar het maakt hem wel helemaal Zorro ;)

Ach leuk! Creëert karakter he? :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 1:50 pm 

Teabubble schreef:
Wordt nog wel wat met duiven later want soms neemt ie een sprong naar een duif en hij trekt mij nu al bijna omver hahah.

Probeer het maar wat af te remmen nu hij nog jong is. Bij Zorro is het altijd een 'dingetje' gebleven, duiven.

Citaat:
Ach leuk! Creëert karakter he? :)

Ik heb ooit een foto van hem gemaakt waar het lijkt of allebei zijn oren helemaal staan, en dat ziet er vooral saaai uit :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 3:42 pm 

Bij welke kyno club zit je?
Kyno club rotterdam daar heb ik ook ooit getraind,maar toen met mijn yorkshire terriër en x doberman.
Ik heb daar vele jaren met heel veel plezier getraind. Ik heb daar gehoorzaamheid,behendigheid en
Flyball gedaan,met beiden honden. Met de X dober zelfs flyball in wedstrijdverband.
Toen ik Dorian kreeg heb ik daar ook nog ringtraining gevolgd.

Leuk dat je nu bij Fenny gaat trainen,doe haar maar de groeten van mij en Dorian.
En(mocht je er zin in hebben)wip dan even de Intratuin in Rhoon in.Ik werk daar nml(kassa)
Wil jullie Zino weleens in het echt bewonderen.
Veel plezier bij Benny.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2018 7:03 pm 

Toen Newton 4 maanden oud was woog hij 18.6 kilo. Hij is nu bijna 8 maanden oud en weegt 29,5 kilo. Volgens de rasbeschrijving zit hij al ruim op zijn volwassen gewicht. Hij wordt echter als alles zo doorgaat rond de 34 kilo. Overigens hij is nu 64 cm op schofthoogte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2018 7:07 pm 

Toen Newton 4 maanden oud was woog hij 18.6 kilo. Hij is nu bijna 8 maanden oud en weegt 29,5 kilo. Volgens de rasbeschrijving zit hij al ruim op zijn volwassen gewicht. Hij wordt echter als alles zo doorgaat rond de 34 kilo. Overigens hij is nu 64 cm op schofthoogte.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur