Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu wo aug 15, 2018 7:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 12:49 pm 

Op 17 december is er een proeftest bij Dutchfields.
Als dit goed verloopt willen ze in NL een officiele CANT test (is een franse schapentest) gaan organiseren.
Bij CANT hoeft je hond niet alleen te hoeden (wat bij de Herding Working Test wel zo is) maar mag het op sommige stukken ook drijven.
Mensen kunnen zich nog aanmelden.
Het is voor alle herdersoorten behalve de Kelpie en de Border Collie.

Opgave kan bij Sandra Schonewille: info@dutchfields.nl

Volgens mij is de proeftest gratis maar weet het niet zeker.
Of het is bijna gratis en kost het geen drol. ;)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 1:18 pm 
Oeh, dat lijkt me heel leuk!

Alleen een klein probleempje: ben jarig dan... en alle visite komt nu eens een keer op mijn verjaardag zelf...

BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 9:45 am 

Dagje uit met de visite?! HHwink

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 2:33 pm 
Ik zou het wel een leuk cadeau vinden voor m'n verjaardag. Maar vrees dat ik dan naar die tablet kan fluiten...

Heb nog geprobeerd of ik een puppy op m'n lijstje kon zetten (gewoon beetje verdekt opgesteld tussen de sokken), maar helaas...

BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 6:56 pm 
Site Admin

Bieke v. Old-Diek schreef:
(gewoon beetje verdekt opgesteld tussen de sokken)

:lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 7:58 pm 
Site Admin

Ik zou het wel een leuk cadeau vinden voor m'n verjaardag. Maar vrees dat ik dan naar die tablet kan fluiten...

Waarom zou je een tablet willen dan?
Ik heb er nu tijdelijk eentje voor m'n werk, maar ik zie het nut er niet echt van. Het is net een hele grote smartphone, maar je kan er niet mee bellen. En een kleine computer is het ook niet, want je kan er geen muis of USB-stick inpluggen en dat vind ik knap onhandig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 9:18 am 
Whaha, heb 'm al.

Ik moet voor mijn studie heel veel artikelen lezen van internet. Op m'n laptop kan dat niet gemakkelijk, want die kan ik niet makkelijk meenemen in de trein. Om alles telkens uit te printen is niet te doen. Dan ben je A) uren aan het printen en B) in je eentje alle bomen om zeep aan het helpen.

Op de tablet kan ik alles gemakkelijk lezen. En een beetje rondsurfen op internet. Lekker met je vingers over het scherm.

Voor bellen heb ik een telefoon. Kan ik ook nog mee sms'en. Muziek luisteren doe ik met een mp3. Niet met de tablet, want dat vind ik niet handig.

In mijn tablet kun je trouwens wel een micro sd doen. Dus het is een fluitje van een cent om materiaal van de laptop op de tablet te krijgen en vice versa.

Heb trouwens een eee pc van asus.

BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 9:26 am 
Site Admin

Whaha, heb 'm al.

Ik moet voor mijn studie heel veel artikelen lezen van internet. Op m'n laptop kan dat niet gemakkelijk, want die kan ik niet makkelijk meenemen in de trein. Om alles telkens uit te printen is niet te doen. Dan ben je A) uren aan het printen en B) in je eentje alle bomen om zeep aan het helpen.

Ja ok, dan is zo'n ding wel ideaal. Om op te werken vind ik hem niet heel handig, maar artikelen lezen in de trein kan prima.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 9:36 am 
Typen is inderdaad niet heel simpel. Gaat op een laptop een stuk sneller...

Maar voor even 's avonds m'n mail nog checken en wat rondhangen op allerlei fora gaat het prima. Gelijk een reden om niet te veel te reageren.

BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 7:12 pm 

en als je hond geschikt is om het aan te leggen met schapen krijg je een tablet cadeau?

;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 10:32 am 
Zou handig zijn!

Nee, tablet en schapenaanlegtest zijn door mij aan elkaar gelinkt doordat ik op 17 december jarig ben en graag een tablet wilde voor m'n verjaardag. Geloof dat het zoiets was.

Bij de hondensportvereniging waar we gaan trainen zijn ook mensen met een Pyrenese Berghond. Die gaan, zodra het wat beter weer is, weer aan de gang met het schapenhoeden, een kwartiertje rijden vanaf Almelo. Mogelijk kunnen we daar een eerste aanlegtest doen.

BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 1:11 am 

Bij de hondensportvereniging waar we gaan trainen zijn ook mensen met een Pyrenese Berghond. Die gaan, zodra het wat beter weer is, weer aan de gang met het schapenhoeden, een kwartiertje rijden vanaf Almelo. Mogelijk kunnen we daar een eerste aanlegtest doen.

Ik dacht dat dat soort honden niet echt voor hoeden bedoeld was, maar alleen bij de kudde rondloopt ter bewaking tegen dieven en wilde dieren?
Op wat voor manier trainen zij, en doet-ie het goed?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 10:32 am 

Pauline schreef:

Ik dacht dat dat soort honden niet echt voor hoeden bedoeld was, maar alleen bij de kudde rondloopt ter bewaking tegen dieven en wilde dieren?
Op wat voor manier trainen zij, en doet-ie het goed?

de Pyrenese berghond is de bewaker van de kudde, het pyrenese herdershondje is de hoeder.
het is niet echt een hond om mee te trainen, ze leren wel: maar alleen wat zij willen, ze zijn heel onafhankelijk
niet het makkelijkste ras om te trainen. zou dus ook wel willen weten wat ze gaan doen.

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 12:45 pm 
Weet je, ik heb eigenlijk geen idee!

Maar dat zien we vanzelf wel. Ben allereerst alleen al benieuwd hoe ons Meike reageert op de schapen. Als ik dat kan bekijken bij iets wat een kwartiertje rijden is, dan is het nog wel te doen. Toch?

In januari starten we met behendigheid bij HSV. Dan horen we ook meer, als het goed is.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur