Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr feb 23, 2018 7:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aura's aanlegtest
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 11:27 am 
Site Admin

http://www.youtube.com/watch?v=8OYyJqeRxSE

Dit is het filmpje van de aanlegtest van mijn dikzakje gisteren. Helaas zit er geen geluid bij, ik snap m'n camera nog niet helemaal :oops: Denk er maar een hoop geblaf bij :lol:
De kwaliteit is jammergenoeg ook afgenomen door het uploaden. Ze stak tijdens de test een stuk of 10 keer haar kop door het hek om bij die schapen te komen, en kwam steeds bijna klem te zitten, maar dat is niet goed te zien.

Aura loopt op het filmpje eerst even naar m'n moeder, die het filmpje heeft gemaakt. Daarna komt ze direct als ik roep, groet even, ziet dan de schapen en sprint er heen.
Verdere onderdelen:
- Baasje binnen de hekken: de hond moet dan aan de andere kant van de schapen werken, dus ik moest ze haar kant op drijven en zij moest ze mijn kant opdrijven. Ik had hier zelf meer moeite mee dan Aura, ik liep steeds de verkeerde kant op :oops:
- Terugroepen: de hond moet terug te roepen zijn van de kudde en mag daarna als beloning weer aan het werk. Stukje controle dus. Het is niet goed te zien, maar als ze bij me komt, geef ik een "vooruit"-gebaar en zeg "toe maar".

Als ik terugkijk, zie ik wel precies wat ik allemaal verkeerd deed. Bij het terugroepen kwam ze eerst netjes mee, vertrok weer naar de schapen toen ik even terugliep, en kwam daarna uiteindelijk pas toen ik me omdraaide i.p.v. achteruit liep. Allemaal heel logisch. Dom baasje :oops: :lol:

Het sociale gedeelte staat er helaas niet op, maar daar is ze dus ook voor geslaagd. Ik vond de hele opzet van de test heel leuk en goed uitgevoerd!

Van Chantal en Meike heb ik wel filmpjes van het sociale gedeelte en ook van het schapenhoeden. Zal wel even duren voordat ons trage internet dat heeft geupload...

edit: Youtube had blijkbaar even tijd nodig. De kwaliteit is nu beter.

Profiel  

Berichttitel: Re: Aura's aanlegtest
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 10:28 pm 

Heel erg leuk!
Aura had er zin in! :D

Nog bedankt dat je mij ook hebt gefilmpt! :smt023

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 10:49 pm 
Site Admin

Graag gedaan! Het is altijd leuk om zoiets op film terug te zien. Je bent zelf zo druk bezig op dat moment, dat je veel gedrag van je hond mist (zoals onder hekken door kruipen :lol: ).

Aura vond het geweldig! Je ziet het al aan haar sprintje in het begin, toen ging het knopje om. Op de familiedag-aanlegtest deed ze het ook al goed, maar ik had het idee dat ze nu veel stabieler en zelfverzekerder was in haar gedrag. Ben ik wel blij mee.
Alleen jammer voor haar dat ik schapen maar rare beesten vind :oops: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 8:30 am 

Ziet er leuk uit en ik vind het knap dat ze niet over de hekken is gegaan om bij jou te komen!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 10:14 am 
Site Admin

Irma schreef:
Ziet er leuk uit en ik vind het knap dat ze niet over de hekken is gegaan om bij jou te komen!!!

Ze probeerde er wel tussendoor te gaan, maar dat paste niet. Onder het hek was van dat oranje gaas gespannen (zie je niet goed op het filmpje), anders was ze er vast wel onderdoor gegaan :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur