Flyball

Voor ervaringen met behendigheid, combisport en flyball...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
watervrouw

Flyball

#1 Bericht door watervrouw » 12 apr 2010, 20:41

Zooo heb mij opgegeven voor de Flyball op de KC Rotterdam.

Ben zondag geweest voor een proeflesje,en Dorian vond het helemaal leuk.

De bak had ie na 2 x al door,dus ben benieuwd hoe de volgende les zal gaan.Tijden het weggegooien van de bal,moest Dorian terug over de hindernis heen, toen had ie wel heel veel interesse in de andere honden.
Waar ik mij dus wel een beetje zorgen over maak,hij is zoo gericht op andere honden,als tie maar niet dadelijk achter een andere hond aangaat,als die over de andere baan heenrent.

Ik heb er iig wel zin in.

Ik wilde eerst Treiball gaan doen met Dorian.(schapendrijven maar dan met grote ballen ipv schapen)maar helaas is de curus op zaterdagochtend en dan train ik Gehoorzaamheid.

Jan (van Nel)

Re: Flyball

#2 Bericht door Jan (van Nel) » 16 apr 2010, 15:54

Dat is leuk Judith. Zelf ben ik na er een flink antal maanden uit te zijn geweest afgelopen zaterdag weer met Bas begonnen te trainen op de hondenclub met een cursus Gehoorzaamheid/Behendigheid, een combi-cursus dus en flyball is daar een onderdeel van. Het is erg fijn om dit weer op te pikken na alles wat er is gebeurd, en Bas vindt het geweldig om weer op het veld te zijn, hij is nog even enthousiast als voorheen. I
Ik heb voor deze vorm gekozen omdat me dat erg leuk lijkt voor hem vanwege zijn enorme beweeglijkheid en souplesse, naast het blijven doen van gehoorzaamheidstraining.

www.shg.nu
Het woord zegt het al , het is n.l. een combinatie van eerder genoemde gehoorzaamheidstraining (op niveau van minimaal basis 2) en behendigheidstraining.
Aan de hand van allerlei appèloefeningen – die ook voorkomen bij GG1 en GG2 – wordt aan een betere verstandhouding tussen baas en hond gewerkt.
En door middel van stuur- en aandachtsoefeningen met hindernissen uit de behendigheidstrainingen, wordt dat plezier nog eens vergroot.
Deze cursus bestaat ook uit 12 lessen, maar wordt afgesloten met een spel in plaats van met een examen. Deze cursus is dan ook geschikt voor mensen die niet op examenstress zitten te wachten, maar wel graag lekker willen trainen met hun hond.
Afbeelding

helga
Contacteer:

#3 Bericht door helga » 16 apr 2010, 18:12

Welnee Judith, als Dorian dat spelltje leuk genoeg vindt gaat ie heus niet achter de andere honden aan. Issie niet te groot voor de snelle wendingen bij het apparaat?
Afbeelding

watervrouw

#4 Bericht door watervrouw » 16 apr 2010, 20:43

Jan vd Veen schreef:Dat is leuk Judith. Zelf ben ik na er een flink antal maanden uit te zijn geweest afgelopen zaterdag weer met Bas begonnen te trainen op de hondenclub met een cursus Gehoorzaamheid/Behendigheid, een combi-cursus dus en flyball is daar een onderdeel van. Het is erg fijn om dit weer op te pikken na alles wat er is gebeurd, en Bas vindt het geweldig om weer op het veld te zijn, hij is nog even enthousiast als voorheen. I
Ik heb voor deze vorm gekozen omdat me dat erg leuk lijkt voor hem vanwege zijn enorme beweeglijkheid en souplesse, naast het blijven doen van gehoorzaamheidstraining.

http://www.shg.nu
Het woord zegt het al , het is n.l. een combinatie van eerder genoemde gehoorzaamheidstraining (op niveau van minimaal basis 2) en behendigheidstraining.
Aan de hand van allerlei appèloefeningen – die ook voorkomen bij GG1 en GG2 – wordt aan een betere verstandhouding tussen baas en hond gewerkt.
En door middel van stuur- en aandachtsoefeningen met hindernissen uit de behendigheidstrainingen, wordt dat plezier nog eens vergroot.
Deze cursus bestaat ook uit 12 lessen, maar wordt afgesloten met een spel in plaats van met een examen. Deze cursus is dan ook geschikt voor mensen die niet op examenstress zitten te wachten, maar wel graag lekker willen trainen met hun hond.

Zo combisport lijkt mij ook heel leuk,maar hier in de buurt kan ik er niks van vinden.

watervrouw

#5 Bericht door watervrouw » 16 apr 2010, 20:45

helga schreef:Welnee Judith, als Dorian dat spelltje leuk genoeg vindt gaat ie heus niet achter de andere honden aan. Issie niet te groot voor de snelle wendingen bij het apparaat?

Tja een Jack of Border zal sneller draaien denk ik.

Ik heb het met Cairo ook gedaan,en die kon ook vrij snel draaien.

Maar ik heb voorlopig nog helemaal geen itentie om wedstrijden te gaan doen.

Heleen
Site Admin
Contacteer:

#6 Bericht door Heleen » 19 apr 2010, 10:58

watervrouw schreef:Waar ik mij dus wel een beetje zorgen over maak,hij is zoo gericht op andere honden,als tie maar niet dadelijk achter een andere hond aangaat,als die over de andere baan heenrent.
Nicky Gootjes vond flyball een erg ongeschikt sport voor honden, vooral voor herdershonden :oops:
Een stoot adrenaline in combinatie met rennende (concurrende) andere honden, geeft aanleiding tot najagen en agressie. De Hollander kennende, kan ik me goed voorstellen dat hij liever achter die andere hond aangaat (om welke reden dan ook), dan over de hindernissen springt...
Misschien geen reden om hiermee te stoppen hoor, maar je kan er wel rekening mee houden en zorgen dat je het voor bent. Duidelijk je grenzen aangeven hierin en goed opbouwen ;)
Afbeelding

watervrouw

#7 Bericht door watervrouw » 19 apr 2010, 20:27

Heleen schreef:
watervrouw schreef:Waar ik mij dus wel een beetje zorgen over maak,hij is zoo gericht op andere honden,als tie maar niet dadelijk achter een andere hond aangaat,als die over de andere baan heenrent.
Nicky Gootjes vond flyball een erg ongeschikt sport voor honden, vooral voor herdershonden :oops:
Een stoot adrenaline in combinatie met rennende (concurrende) andere honden, geeft aanleiding tot najagen en agressie. De Hollander kennende, kan ik me goed voorstellen dat hij liever achter die andere hond aangaat (om welke reden dan ook), dan over de hindernissen springt...
Misschien geen reden om hiermee te stoppen hoor, maar je kan er wel rekening mee houden en zorgen dat je het voor bent. Duidelijk je grenzen aangeven hierin en goed opbouwen ;)

Had het zondag ook al aangegeven.
Dus we gaan het idd goed proberen op te bouwen.

En mocht het niet lukken zoeken wij toch een andere hondensport.

Plaats reactie