(behendigh. bij) 30 graden, het is ECHT warm vandaag!

Voor ervaringen met behendigheid, combisport en flyball...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hanneke

(behendigh. bij) 30 graden, het is ECHT warm vandaag!

#1 Bericht door Hanneke » 01 jul 2009, 14:11

Wat vinden jullie: is het bij dit weer wel of niet verstandig om naar behendigheidstraining te gaan?
In de gevorderdengroep, met een hond die het allemaal heel opwindend vindt, vanavond van 19.00 tot 20.00 uur, op een open veld zonder schaduw. Voor genoeg water kan gezorgd worden natuurlijk, maar ik twijfel ...
Hier in het binnenland is het dus echt tegen de 30 graden.
Laatst gewijzigd door Hanneke op 02 jul 2009, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

jolanda

Re: behendigheid bij 30 graden?

#2 Bericht door jolanda » 01 jul 2009, 14:35

Ik zou dus niet gaan, veel te warm.
Ik zie nog mensen fietsen met hun hond, lekker in de middag als het goed warm is, ze zijn niet goed wijs :evil: :evil:
jolanda
Afbeelding

Heidi Jongen

#3 Bericht door Heidi Jongen » 01 jul 2009, 15:58

ik beperk zelfs de wandelingen met Saake, ik merkte maandag tijdens onze avondwandeling dat hij moeite had met de hitte, hij heeft nog nooit zo mooi gevolgd....kvond het zo zielig. Dus hij mag nu lekker in de tuin ravotten op eigen gevoel. Het liefst gaat hij onder een van de perenbomen liggen, lekker koel.

kga morgen wel naar de les gehoorzaamheid, maar meer om hem kennis te laten maken met zijn toekomstig maatje Mare. Das wel pas om 20.30, en als het te warm/benauwd is, doen we niet mee.

ron
Contacteer:

#4 Bericht door ron » 01 jul 2009, 16:20

Wat denk je zelf?............

Fietsen wordt afgeraden boven de 20 graden.

Ik weet niet hoe jullie lesopbouw er uit ziet, maar als het bestaat uit alleen maar een heel parcours lopen, dan zou ik het niet doen.
Als het bestaat uit telkens een stukje, om wissels, wendingen, sprongen te oefenen, dan kun je het nog wel aan denk ik.

En verder goed naar de hond kijken als je gaat, en er dan bijtijds mee stoppen.
ALS ER GEEN HONDEN IN DE HEMEL ZIJN, LAAT MIJ DAN MAAR NAAR DE HEL GAAN

Hanneke

#5 Bericht door Hanneke » 01 jul 2009, 17:35

We lopen ongeveer een half parcours per keer, zo'n 7 tot 10 hindernissen.
Het is hier in de zon meer dan 30 graden.
Ik heb ons zojuist afgemeld. De wedstrijd-fanaten moeten maar mooi gaan trainen, wij zijn recreant.
Waarom zou ik uitproberen of Zoran het aan kan als het niet hoeft.
Bijkomend voordeel: ik moet niet aan denken bij deze temperatuur de kattenloop en de schutting naar het veld te moeten dragen, om niet te spreken over het in de grond moeten hameren van de dikke pinnen waar de tunnels mee vast zitten....
Afbeelding

helga
Contacteer:

#6 Bericht door helga » 01 jul 2009, 23:14

Wij trainen ook zeer beperkt met IPO. Hooguit een klein stukje appel. Pakwerk niet!!
Honden raken door de drift in combinatie met de warmte zo gauw oververhit.

En ja......ook ik zag gisteren een man met z'n labje aan de fiets lopen. Vriendelijk gevraagd of hij van z'n hond af wilde.
Stomverbaasd.....nee????? hoezo?????
ff het e.e.a uitgelegd hoe dat bij honden werkt. Stapte af, liep naar het water en liet de hond rustig het water ingaan. Zei verder weinig maar geloof dat de boodschap begrepen werd. :)
Afbeelding

Jakko
Contacteer:

#7 Bericht door Jakko » 01 jul 2009, 23:15

:lol: Is ook een goeie graatmeter: als jij het te warm vind om iets te doen, moet je je hond ook niets laten doen.
Handig toch 8)

Yvonne

Heleen
Site Admin
Contacteer:

#8 Bericht door Heleen » 02 jul 2009, 15:37

Ik heb van de week nog wel een stuk met Aura gefietst. Het was toen bewolkt en tegen de 20 graden, maar ik merkte toen al dat het toch wat te warm werd. Nu is het helemaal niet te harden buiten. Ze heeft vanmiddag zelf met Lex de schapendoes mee opgelopen, zonder te snauwen, maar ook zonder echt te spelen.
Om 19.00 uur is het ook nog best warm. Gisteren rond die tijd lag ik zelfs nog lekker in de hitte bij het Hoornse Meer (en ontdekte dat ik me niet had ingesmeerd... au...)
Afbeelding

Hanneke

#9 Bericht door Hanneke » 02 jul 2009, 15:43

Ik heb er geen spijt van dat ik niet gegaan ben.
Vandaag is het hier nog warmer dan gisteren. Ik loop met de honden alleen maar naar het uitlaatterrein met de vijver waarin ze kunnen zwemmen en weer terug, rondje van 30 tot 45 minuten.
Het bos moet maar even zonder ons, want dat is alleen per auto bereikbaar.
Afbeelding

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

Re: (behendigh. bij) 30 graden, het is ECHT warm vandaag!

#10 Bericht door Marjolein » 03 jul 2009, 22:42

ik heb gisteren ook afgebeld, slaat nergens op, die honden voeren geen klap uit, logisch. Heb om uur of 10 heel kort in de tuin wat apporteren en appèl gedaan, maar verder niks hoor. Je kan er dan ook niet met goed fatsoen druk op zetten vind ik, en dus is het volkomen zinloos om te trainen.
Bij de Liemers gaat de training dan ook niet door maar gaan ze met zijn allen zwemmen, wie wil dan.
Afbeelding

Plaats reactie