Combisport met Borka

Voor ervaringen met behendigheid, combisport en flyball...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ayesta
Contacteer:

Combisport met Borka

#1 Bericht door Ayesta » 09 feb 2008, 18:58

Ik doe nu een paar maanden combisport met Borka. In het begin dacht ik: dit wordt net zo'n ramp als met apporteersport... hij kon namelijk niet op zijn beurt wachten en was superfanatiek (blaffen... na een kwartier was het net een zeehond, helemaal schor :roll: :roll: ). Achteraf denk ik dat hij toch veel last van zijn Lyme had... :cry: Tegenwoordig kan hij zich veel beter concentreren en begint door te krijgen dat hij na ieder toestel even naar mij terug moet (voor beloning) zo leert hij bij me te blijven. Bij combisport is de maximale afstand tussen hond en baas 1 meter, je moet dus echt samenwerken. Borka loopt graag vlak bij me. Tijdens wandelingen moet ik hem soms wegsturen om met Hasse te rennen ofzo.
Ook tijdens het op zijn beurt wachten gaat het nu beter: ik leid hem wat af met kunstjes en oefeningetjes maar hij let nu ook veel beter op en is meer op mij gericht. Fijn hoor. :D :D :D
Groetjes,
Ayesta

http://www.dorestee.nl

Afbeelding

Maan
Contacteer:

Re: Combisport met Borka

#2 Bericht door Maan » 09 feb 2008, 20:33

Zoals ik in het topic "opmerkingen" al vertelde.... ik doe het af en toe met Doerak, maar die is zo gek als een deur. Vliegt over de toestellen of wil ze meenemen.... :shock: :?
Die meter tussen ons in kan je dus rustig een aantal x vermenigvuldigen :lol:
Hij is nog maar 2,5 jaar en hij heeft er lol in, dus ik ook. Ik doe geen wedstrijden of wat dan ook.

Maan

watervrouw

#3 Bericht door watervrouw » 09 feb 2008, 21:54

Op Dordrecht waar ik met Cairo heb gesorteerd,geven ze ook zondagcursu(tja zo noemen ze dat)
Is stukje gehoorzaamheid,behendigheid,apporteren en zoeken
Mss dat dat ook leuk voor Dorian is(sla ik de behendigheid voorlopig gewoon over)

Ayesta
Contacteer:

#4 Bericht door Ayesta » 09 feb 2008, 22:12

watervrouw schreef:Op Dordrecht waar ik met Cairo heb gesorteerd,geven ze ook zondagcursu(tja zo noemen ze dat)
Mss dat dat ook leuk voor Dorian is(sla ik de behendigheid voorlopig gewoon over)
Ja ik vind zo'n combi perfect voor Hollanders: lekker afwisselend!!(vooral Borka haakt af als het te saai wordt :oops: )
Groetjes,
Ayesta

Afbeelding

Becca

#5 Bericht door Becca » 09 feb 2008, 22:30

Ayesta schreef:
watervrouw schreef:Op Dordrecht waar ik met Cairo heb gesorteerd,geven ze ook zondagcursu(tja zo noemen ze dat)
Ja ik vind zo'n combi perfect voor Hollanders: lekker afwisselend!!(vooral Borka haakt af als het te saai wordt :oops: )
Jammer dat mijn conditie k* met peren is. Dat vervelen als het saai wordt heeft Breeze ook.

Ayesta weet jij trouwens in de buurt een plaats dat ik kan doggydancen met Breeze. Dat lijkt me heel leuk
Afbeelding
Becca * 09.01.1997 - † 08.07.2011

Tanneke en tante Breeze

Maan
Contacteer:

#6 Bericht door Maan » 09 feb 2008, 22:52

Jup, die "verveling" is soms heel "vervelend"... Hier idem dito dus (Doerak dan, van Noa weet ik dat nog niet)

Maan

Ayesta
Contacteer:

#7 Bericht door Ayesta » 09 feb 2008, 23:09

Becca schreef: Jammer dat mijn conditie k* met peren is. Dat vervelen als het saai wordt heeft Breeze ook.
Tanneke, Flyball is nou bijvoorbeeld een sport waarbij je, na de aanleer fase, niet zoveel meer hoeft te doen behalve je hond aanmoedigen. Je hond rent zich rot en jij stuurt haar weg en haalt haar binnen.
Nadeel kan wel zijn dat je niet hoeft samen te werken, bij behendigheid, gehoorzaamheid, combisport, doggydance etc ben je meer op elkaar aangewezen wat de band tussen baas en hond kan verstevigen.
Groetjes,
Ayesta

Afbeelding

Ayesta
Contacteer:

#8 Bericht door Ayesta » 09 feb 2008, 23:11

Becca schreef: Ayesta weet jij trouwens in de buurt een plaats dat ik kan doggydancen met Breeze. Dat lijkt me heel leuk
Uhm.. nee eigenlijk niet, niet in de buurt van Hoofddorp.
Groetjes,
Ayesta

Afbeelding

marion
Contacteer:

#9 Bericht door marion » 10 feb 2008, 12:48

Ayesta schreef:
Becca schreef: Jammer dat mijn conditie k* met peren is. Dat vervelen als het saai wordt heeft Breeze ook.
Tanneke, Flyball is nou bijvoorbeeld een sport waarbij je, na de aanleer fase, niet zoveel meer hoeft te doen behalve je hond aanmoedigen. Je hond rent zich rot en jij stuurt haar weg en haalt haar binnen.
Nadeel kan wel zijn dat je niet hoeft samen te werken, bij behendigheid, gehoorzaamheid, combisport, doggydance etc ben je meer op elkaar aangewezen wat de band tussen baas en hond kan verstevigen.
Das waar, maar als Tanneke gaat combisporten of behendigheid gaat doen, is het wel weer goed voor haar condidite. Of zeg ik nu iets wreeds...?
@Ayesta, ik wil dat ook gaan doen, maar zijn die horden die je moet nemen niet erg hoog? Anders kies ik toch voor behendigheid, denk ik.

Becca

#10 Bericht door Becca » 10 feb 2008, 12:54

@Marion vorig jaar heb ik 1x een proefles flyball met haar gedaan omdat ze toen nog net te jong voor behendigheid was. Een groter rampenplan bestaat er niet. Breeze en wachten. Ze vond er werkelijk niks aan. Daarom ben ik al behendigheid met haar gaan doen en dat vindt ze geweldig. Het grootste probleem bij mijn conditie zit erin dat ik dingen te krampachtig doe. Waardoor ik dubbel zo hard op mijn neusje ga. Maar ik ga er aan werken. Breeze verdient het.
Afbeelding
Becca * 09.01.1997 - † 08.07.2011

Tanneke en tante Breeze

marion
Contacteer:

#11 Bericht door marion » 10 feb 2008, 13:17

Ja, we zijn niet meer de jongsten......gelukkig mag je met behendigheid de binnenbocht, denk ik dan maar.

Ayesta
Contacteer:

#12 Bericht door Ayesta » 10 feb 2008, 14:56

marion schreef:@Ayesta, ik wil dat ook gaan doen, maar zijn die horden die je moet nemen niet erg hoog? Anders kies ik toch voor behendigheid, denk ik.
Nee die horden zijn helemaal niet hoog, hihi!! Wat zal het zijn... 40 cm? Hoe "oud" ben jij dan als ik het vragen mag, Marion? Ik ben 43. Nee die hordes zijn niet moeilijk en staan uit elkaar, het zijn er ook geen 100. (tijdens de training 3, ik weet niet hoeveel er op een wedstrijd staan). Het zwaarste lijkt mij, in de toekomst als mijn honden alles begrijpen, om ze bij te houden vanwege die 1 meter regel. Ze moeten leren om bij jou te blijven, maar in hun enthousiasme verwacht ik dat de baas ook wel eens een pasje harder zal moeten lopen om de hond bij te houden :D . Daarbij gaat het natuurlijk ook om tijd.

@ Tanneke: Wachten is altijd moeilijk. Tijdens Flyball zal je in de "wachtmomenten" ook je hond moeten bezig houden. Breeze is ook nog jong en moet misschien wat zelfbeheersing leren. (Net als Borka, die al bijna 4 is :oops: )..
Groetjes,
Ayesta

Afbeelding

marion
Contacteer:

#13 Bericht door marion » 11 feb 2008, 12:09

@Ayesta tel er maar 10 jaar bij! Maar 40 cm red ik wel, lijkt me. Ik jog ook met Ronja (nu 2 keer 5 minuten)maar Harry zegt: wat dribbel jij grappig met de hond.... :( Tja......Harry is een stukje jonger dan ik, dan krijg je dat. :roll:

Dorien

#14 Bericht door Dorien » 12 feb 2008, 15:57

Bij een wedstrijd staan er 4 horden dus dat valt wel mee. Op 27 april is er bij ons in Haaksbergen een combi-sportwedstrijd, zijn er nog mensen die hier ook aan mee doen????
Afbeelding

Groetjes Dorien en een poot van Rossi, Indy en Dingo.

Plaats reactie