Ruwhaar Grace v. Brabantstad en ik hebben gisteren een superwedstrijd gelopen met als resultaat een 5e plaats op de jumping en... een 2e plaats op het vast parcours. Dat was onze derde podiumplaats dit seizoen en dus zijn we op basis van podiumplaatsen gepromoveerd van B1 naar B2. Dat lukt per seizoen maar zo'n 10% van de deelnemers, meestal Border Collies. Is het niet gaaf dat daar zomaar een ruwhaar Hollandse Herder tussen zit?
Eigenlijk waren we al eerder gepromoveerd. Bij een wedstrijd in Almere had ik met Grace een 2e plaats gelopen op de jumping, en daarmee de derde podiumplaats. Heel blij heb ik het resultaat laten bijtekenen in het logboek en de beker in ontvangst genomen. Bij thuiskomst zag ik echter dat de 2e plaats op naam stond van mijn andere hond, Clara. En ineens snapte ik wat er was gebeurd: ik had op de jumping per ongeluk met Grace gelopen toen ik met Clara moest lopen, en omgekeerd. Ik heb dat braaf gemeld aan degene die de uitslagen verzorgde, en die vond het nodig de Commissie Agility van Cynophilia in te schakelen. Je voelt het al aankomen... na een paar dagen kreeg ik een brief thuis met de mededeling dat mijn resultaten waren geschrapt.
Mijn eerste gedacht was 'dan loop ik gewoon nog een podiumplaats'. Beetje overmoedig, want de wedstrijd daarna lukte dat niet.
Daarom ben ik des te blijer dat het gisteren wél is gelukt. Eerlijk duurt het langst, zullen we maar zeggen.
Adrienne