Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu zo maart 24, 2019 6:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: reuenboek ruwharen
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 11:12 pm 

Marjolein schreef:
rita schreef:
in zoo easy kan ik wel honden vinden, maar om nu mensen zo maar te bellen?

Wel doen!!
Alleen zo kom je verder ;) Valt soms niet mee, maar je leert het vanzelf ;) Zelfs in een andere taal *ugh* :oops: Mensen zijn misschien wel heel blij/trots dat je belt, en soms kun je het idee dak dekken slecht zou zijn voor het gedrag uit de weg helpen, en help je het ras vooruit hhruwhaar

weet ik Marjolein,, maar hierin ben ik een watje.......durf echt niet te bellen......lijkt wel of ik een fobie heb in die dingen HHroll baal daar zelf het meeste van, kan er kwaad om worden, maar ik vreet me gewoon op van de zenuwen.(dom hé?)

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 11:12 pm 

dubbel geplaatst............

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 8:59 am 

Geweldig toch!! Hebben we minimaal 3 manieren om een geschikte reu te vinden...
Zoo-easy, via de FAC en... via onze de ruwhaarfandag-website!
En ook al zou er een RH-reuenboek op de NHC site staan... kan het nog geen kwaad om een 2de reuenboek op onze site te hebben. Wat maakt het uit?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 9:12 am 

Rob Cordes heeft ook al jaren een soort van reuenboek op zijn site dus het moet kunnen!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 8:25 pm 

Met het organiseren van de ruwhaarfandag hadden wij slechts één doel voor ogen, nl. Een gezellige dag voor,door en met ruwhaarliefhebbers en eigenaren om zo de ruwhaar te promoten, contacten te leggen etc.
Nog steeds krijgen we leuke reacties uit verschillende hoeken, dat we in die opzet geslaagd zijn spreekt dan ook voor zich.

Toen hadden wij zoiets van, hoe nu verder.... De ruwhaar staat er ook nu nog slecht voor en waar vind je, los van het feit dat de fac-ruwharen je volgens mij echt wel helpen wil, informatie met foto's en andere gegevens per hond(reu) bij elkaar, zodat je zelf alles kunt bekijken, voordat je allerlei anderen inschakelt.
Nergens dus, want in zoo-easy staan geen foto's, op de site van de NHC is ook (nog) niet veel te vinden., dus vandaar.
Met het maken van een reuenboek hopen wij zoveel mogelijk ruwhaar-reuen uit binnen- en buitenland voor te stellen, zodat het voor de teveneigenaar wat eenvoudiger wordt om te zoeken naar een geschikte reu.
En natuurlijk zijn er veel meer reuen dan de reuen op zo'n lijst of boek die ook zouden mogen dekken, ook die willen we graag plaatsen. Uiteindelijk beslissen de eigenaren zelf of er een dekking plaastvindt.

Nogmaals het gaat ons erom de ruwhaar te behouden, en daar willen we ons graag voor inzetten. hhruwhaar

http://www.ruwhaarfandag.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 8:06 am 

De spijker op de kop, Sieg!!!!!

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 9:23 am 

Het initiatief is geweldig. maar ik word heel verdrietig dat de fokkers e liefhebbers elkaar nog steeds niet hebben kunnen vinden voor het voort bestaan van de ruwhaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 12:56 pm 
Site Admin

Pauline schreef:
die uitleg had je ook gewoon hier kunnen plaatsen, want die kwam simpelweg neer op "we vinden dat het binnen de club niet vlot genoeg gaat allemaal, en willen graag iets nuttigs doen".

Het maken van een reuenboek op de NHC-site is best veel werk. Volgens mij hebben de kortharen hier hulp voor gevraagd van mensen die het leuk vonden om de bestanden op te stellen. Als de wil er bij de FAC Ruwharen wel is, maar ze komen mankracht te kort, bied dan aan om ze hiermee te helpen. Of je het nou op een externe site zet of op de NHC-site, dat is net zoveel werk. Fokken gaat sowieso (meestal) via de rasvereniging, dus laten we het dan ook via hen regelen.
En als de FAC het niet wil, trek je mond dan open op de ALV.

Wat ik jammer vind, is dat de ruwharen nu zo apart gepromoot worden. Ook met de langhaar gaat het niet zo goed. Dit jaar zijn er maar weinig langhaarnesten geboren (minder dan ruwhaarnesten zelfs). De kortharen hebben zo hun eigen problemen. Het is 1 ras in 3 verschillende jasjes, dus laten we het hele ras promoten. Op die manier kan je ook wat aan elkaar hebben.
Overigens ben ik bezig met het organiseren van een soort Hollanderdag, voor alledrie de varieteiten, alle soorten fokkers, NHC-leden, VVHH-leden en niet leden. Meer info volgt later! ;)

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het fantastisch hoeveel enthousiasme er is onder de ruwhaareigenaren! Maar laten we onze krachten bundelen i.p.v. allemaal apart te gaan werken. Dan kunnen we veel meer bereiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 5:51 pm 

Heleen,
zelf heb ik diverse malen aangegeven bij verschillende mensen binnen de NHC met dit soort werkzaamheden te willen helpen. Als daar dan niets mee gedaan wordt, houdt het voor mij ook op (blijkbaar vinden die mensen het niet belangrijk genoeg of willen ze het niet uit handen geven). Daarom ook het ruwhaarfandag initiatief en het vervolg daarop.

Dat wij de ruwhaar apart promoten is ontstaan uit het idee van de Laekenfunday, binnen de Belgische herdervereniging is er een groep enthousiaste fokkers die zich gezamelijk inzetten voor het behoudt van de Laeken. Dat is wat wij met de ruwhaarfandag ook voor ogen hebben.
En Jan, je hebt gelijk als je zegt dat liefhebbers en fokkers (en fokkers onderling) nog steeds mijlenver bij elkaar vandaan zitten, helaas . Laten we hopen dat hier verandering in komt.

Ik ben het met je eens dat het 1 ras in 3 verschillende jasjes is, die het allemaal verdienen om aandacht te krijgen en gepromoot moeten worden, de ruwhaarfandag heeft dan ook vele mensen aan het denken gezet en wij hebben van de aanwezige kort- en langhaar mensen ook vragen/opmerkingen gehad over een dag voor alle variëteiten.
Geweldig dus dat je bezig bent met een dag voor alle Hollanders, mocht je hulp nodig zijn dan hoor ik het graag ;) .

De ruwhaarfandag blijft een dag die eens in de 2 jaar in Nederland georganiseerd wordt, los van een dag voor alle Hollanders :D

http://www.ruwhaarfandag.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 8:04 pm 
Site Admin

rita schreef:
weet ik Marjolein,, maar hierin ben ik een watje.......durf echt niet te bellen......lijkt wel of ik een fobie heb in die dingen HHroll baal daar zelf het meeste van, kan er kwaad om worden, maar ik vreet me gewoon op van de zenuwen.(dom hé?)

Dom is het zeker niet, eerder lastig... Ik moet me er ook vaak overheen zetten, zeker in een andere taal, door de telefoon versta ik bv veel slechter Duits dan "live", om over Frans maar helemaal te zwijgen...maar als je maar graag genoeg iets wilt, dan komt het wel ;) En anders iemand vinden die hier geen moeite mee heeft en het voor je wil doen ;) :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur