Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu zo dec 16, 2018 8:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 17, 2007 2:41 pm 

Hallo hondenvrienden,

momenteel hebben wij een 5-jarige beauceronreu, Cobra genaamd. Onze reu heeft nog gecoupeerde oren. Gezien dit tegenwoordig uit den boze is, zijn we op zoek naar een alternatief voor het beauceronras.
Wie kan er mij iets vertellen over de verschillen en gelijkenissen qua karakter tussen beide rassen?
Wie kan er mij een 'goed en betrouwbaar' kennel doorgeven van grote, donkere kortharige types?
De bedoeling is om er gehoorzaamheid, speuren, bijtwerk en objectbewaking mee te gaan doen.

Groetjes

Marian

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 17, 2007 5:12 pm 

wat is er tegen een beauceron met oren? bij de hollanders staan ze ook mooi ;) Karin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 17, 2007 5:45 pm 

Mja, mijn tante heeft ook een Beauceron, maar ik heb eigenlijk nog nooit gekeken naar gelijkenissen en verschillen met onze honden.

Werklust zal wel een gelijkenis zijn.
En ik denk dat Hollandse herders kleiner zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 17, 2007 8:10 pm 

KASTAAR schreef:
Hallo hondenvrienden,

momenteel hebben wij een 5-jarige beauceronreu, Cobra genaamd. Onze reu heeft nog gecoupeerde oren. Gezien dit tegenwoordig uit den boze is, zijn we op zoek naar een alternatief voor het beauceronras.
Wie kan er mij iets vertellen over de verschillen en gelijkenissen qua karakter tussen beide rassen?
Wie kan er mij een 'goed en betrouwbaar' kennel doorgeven van grote, donkere kortharige types?
De bedoeling is om er gehoorzaamheid, speuren, bijtwerk en objectbewaking mee te gaan doen.

Groetjes

Marian

He,toch maar even wat info komen halen hier op het forum. ;)

Wel leuk dat er ook een Hollander komt!!
Ik kan je niet echt veel verschillen tussen de HH en B vertellen,qua karkater dan,qua uiterlijk wel. :lol: (weet het flauw geintje)
Maargoed Dorian is iig een ontzettend leuk,alert hondje,gauw getriggerd op iets.Hij is gauw verveeld,bijv op de pupcursus,te lang stil zitten is niks voor hem.Oefeningen moeten afwisselend zijn.Dat zijn volgens mij wel eigenschappen die ik nu al wel herken van een HH.Een ding weet ik wel heel zeker van mijn HH.Ze zijn ontzettend slim!!!Ze winden je zo om zijn pootje.Vind de HH ook een zacht karakter hebben.
Oja en de HH's zijn iig kleiner dan je Beauce.Een reu is max 63 cm terwijl een B reu max 71 cm is ofzoiets
:roll:
Volgens mij zijn Beauce's meer honden voor 1 baas,terwijl de HH dat niet is,iig dat is wat ik er nu van merk.Weet eigenlijk niet zoveel van een B.qua karakter.Maargoed als wij de karkatereigenschappen van een HH hierneerzetten kan je zelf de verschillen zien met je B.

Maar de meer ervaren HH eigenaren kan je wss meer vertellen dat ik nu weet!! ;)
Er zitten ook fokkers hier op dit forum.

Laatst bijgewerkt door watervrouw op zo nov 18, 2007 8:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 17, 2007 10:22 pm 

Gewoon fokkers van HH gaan bezoeken, dan ze je verschillen en misschien overeenkomsten met een beaceron.

Tineke

http://www.sgravenschans.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2007 7:06 pm 

KASTAAR schreef:

dan verwacht je dus dat mensen op dit forum ook goed thuis zijn in de beauceron, en dat zijn er hier maar weinig denk ik.......... maar als je een beetje rondleest op het forum kun je je wel een beeld vormen van de Hollandse herder, en of dat iets voor je is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2007 8:42 pm 
Site Admin

Ik vind beaucjes ook leuk! ook met oren hoor!
Denk dat ze veel overeenkomsten hebben qua gedrag. De HH is wel een stukje kleiner.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur