Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za dec 15, 2018 9:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Stank??
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 6:35 pm 
Site Admin

hihi HHlach

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 6:06 pm 

Marjolein schreef:
Hier hetzelfde, kammen doe ik alleen in de rui, en soms zomaar omdat ik er zin in heb HHlach
Nagels bij beide nog nooit hoeven knippen, lopen vrij veel op asfalt en "snoeien" ze ook zelf wel.
Trimsalon kennen ze niet
tegen teken en vlooien doe ik ook druppels, ik vind die banden zo lelijk :oops: en tot nu toe met druppels goede resultaten
Dierenarts alleen voor röntgenen voor de fok idd, en controle moeder + pups, en bij sportblessures (Ivil is soms wat...lomp en onhandig, hihi HHroll )

Kortom, hond met weinig onderhoudt HHlach

ja druppels dus........vorig jaar drie van die banden kwijtgeraakt. Jarda dan. Loopt redelijk in de papieren dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 8:31 pm 

Die van mij (korthaar) komt minstens 1x per week in de trimsalon.
Niet voor haar zelf, maar omdat ze me komt "helpen" als ik een hondje te trimmen heb. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 11:07 pm 

Taiga schreef:
Die van mij (korthaar) komt minstens 1x per week in de trimsalon.
Niet voor haar zelf, maar omdat ze me komt "helpen" als ik een hondje te trimmen heb. :lol:

Hahahah!
M'n schoonzusje heeft ook een trimsalon in Epe, zelf heeft ze Rhodesian Ridgebacks gefokt en daar heeft ze nu nog drie van rondscharrelen in en om haar salon, ze helpen haar niet, maar ze zijn lekker rustig.
;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 10:29 pm 

mijn hollandse herder geef ik brokken en ik was hem geregeld als hij erg ruikt ook zwemt hij in de zee
en schone plassen
ik borstel hem goed en spoel hem af met schoon water
hij ruikt heerlijk ......en glanst mooi

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 1:53 am 

Ik vind Tadej (krijgt ook versvoer) juist lekker ruiken! :) Had haar laatst gewassen (doe ik misschien 1 keer per jaar ofzo), en was blij dat ze na een tijdje tenminste niet meer naar shampoo rook, maar gewoon lekker als Tadej.
Onze Duitse Dog reu ruikt dan minder lekker eerlijk gezegd... :oops: Krijgt ook vers voer.... Denk dat het dus ook gewoon per persoon (hond) verschilt.

Ik kam Tadej ook bijna nooit. Alleen in de rui (zoals nu) een paar keer. Dan komen er bossen en bossen met haar uit, en dat is nadat ik haar eerst al geplukt heb. Is ook een teken dat ze bijna weer loops wordt. Ze heeft dus niet veel te zoeken bij een salon. Nagels hoef ik ook niks aan te doen, slijten vanzelf (als ik dat weer vergelijk met onze DD, die nagels moet je dus regelmatig knippen), en oren hebben eigenlijk ook geen speciale aandacht nodig.

Ik ga alleen met Tadej naar de DA als ze iets mankeert eigenlijk... Enten doe ik niet aan (vanwege mogelijke ernstige bijwerkingen en geringe bescherming tegen besmetting van virussen ed die veelal bovendien niet levens bedreigend zijn of waarvan de kans op besmetting sowieso nihil is voor een gezonde hond met een goede weerstand... dat is mijn mening althans) Ik ben een paar keer bij de DA geweest inmiddels die dan ook even een checkup doet. Ben wel een keer speciaal naar een DA geweest om haar te laten rontgenen (is heel gaaf om te zien, en ik vind het ook belangrijk om te weten of t allemaal goed is, maar in eerste instantie was het nodig voor haar training).

Voor vlooien gebruik ik ook alleen iets wanneer dat nodig is. En dan ook meteen gif. Alternatief spul heb ik geen goede ervaring mee, en uiteindelijk moet je toch nog naar gif grijpen dus dan maar meteen advantage erop, helaas. Vlooienband gebruik ik niet en nooit gedaan ook. Is denk ik ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar naast dat het mij sowieso vervelend lijkt, is een vlooienband denk ik meer preventief en ik wil niet preventief gif op mn honden gebruiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 9:12 am 

inmiddels is isis klaar met de rui en lizzy begint net...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 9:49 am 

liduina schreef:
inmiddels is isis klaar met de rui en lizzy begint net...

Hahaha, ze houden je lekker bezig. Stofzuigen als ochtend-gymnastiek...
:-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 8:49 am 

hier stonk de hollander ook niet.
Maar omdat wij met vakantie geweest zijn en de honden hierdoor brokken gevoerd werd (normaal krijgen ze vers vlees van lotgering) stinken de honden nu wel :(
gelukkig zijn de brokken bijna op :D en gaan we weer terug op het vlees.
groetjes Bianca

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 4:30 pm 

onze spike komt een keer in het jaar bij de dierenarts mits ik dingen niet vertrouw natuurlijk doe ik ook meteen bloed onder zoek op lever nier en anderen aandoeningen. en kamen doe ik hoog uit 5 keer in het jaar . ik geef spike iedere maand vlooien druppels en een keer in de 3 maanden ontworm ik hem van wegen dat hier kinderen over de vloer komen

groetjes Patricia en Pascal
Spike en Nora

http://hollandstrots.webklik.nl/page/spike-
http://englishtoyterriermalekennel.webklik.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur