Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za okt 20, 2018 7:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: vlooien en tekenmiddel
BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2016 12:36 pm 

Er bestaat een facebook groep en website onder de naam is bravecto veilig? Er zouden mogelijk veel slachtoffers zijn van bijwerkingen waaronder Hollander Rico. HHschrik
Zijn er hier ervaringen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2016 1:11 pm 

ken het niet maar gebruik die middelen nooit allemaal gif

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2016 3:39 pm 

Wij wonen hier in tekenland en bescherming is echt nodig. Wij hebben nu al twee seizoenen Bravecto gebruikt en we hebben geen bijwerkingen kunnen bespeuren. Ik was er eigenlijk niet van bewust dat er zo'n ophef over is. Ik ben meteen even gaan googelen. Wat mij opvalt is dat er hier in Zweden vrijwel geen negatieve reacties op Bravecto zijn. Als je de reacties die er wel zijn (veelal positief) vergelijkt met de reacties in Nederland, Duitsland en op engelstalige sites dan vraag je je af of het wel over hetzelfde middel gaat. Bij de facebookpagina in Nederland valt mij op dat mensen worden uitgenodigd om te reageren als " ook zij een hond hebben die doodziek is geworden van Bravecto!", daarmee sluit je je mensen met andere ervaringen uit om te reageren. Dat smaakt nogal naar stemmingmakerij. Ook valt mij op dat in veel reacties een beschuldigend vingertje in de richting van de DA gaat. Dat neemt niet weg dat je een beetje nerveus wordt van al die negatieve berichten. Volgende keer als ik de DA weer spreek (in december gaan we Svintos heupen bekijken) zal ik eens doorvragen over het gebruik van dit middel. Het tekenseizoen is weer voorbij dus we hebben de hele winter om er goed over na te denken.

Groeten uit een herfstig Zweden

Martin

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2016 6:48 pm 

Ik gebruik helemaal geen gif!!! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2016 9:05 pm 

Gelukkig heb je nu even 'tekenrust'. HHlach

Maar heb je op de site ook de duidelijke en uitgebreide uitleg van de bioloog dr F. Garbers over de gevaren van de werkzame stoffen in het lichaam van het dier gelezen? (Staat tussen alle "eigen ervaringen"). Hierin wordt ook aangegeven dat overbrenging van ziekten door parasieten met dit middel niet wordt uitgesloten. HHschrik

Blijft een enorm probleem die teken, niets doen geeft een groot risico en haast alles wat je gebruikt om aanhechting te voorkomen heeft bijwerkingen. HHtwijfel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2016 5:52 am 

snap al die middelen niet
gewoon hond nakijken
het is zon rotzooi wat je allemaal gebruikt
en dan dat is een pil met gif voor de vlooien en teken
kan toch nooit goed zijn voor je hond
nee ben er geen voorstander van

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2016 8:04 am 

Vrijwel alle medicijnen zijn giftig. Dit geld ook voor veel homeopatische en natuurlijke geneesmiddelen. Zeker als het gaat om het bestrijden van parasieten. Die beestjes gaan nu eenmaal niet weg door hard boe te roepen. Als ik geen medicijn tegen teken zou gebruiken dan kan ik elke dag tientallen teken kunnen verwijderen als ik ze allemaal al kan vinden ( ruwharen hebben zo hun nadelen). Niet zo fijn voor de hond, sterker nog erg gevaarlijk. Teken brengen ziekten over. Ik spray mijn kinderen zomers ook in tegen muggen ( Deet is ook giftig) dus bescherm ik mijn hond ook tegen parasieten. Omdat Svinto erg van zwemmen houdt, wat niet werkt met druppels, en hij graag van alles opeet, wat niet werkt met een halsband, hebben wij gekozen voor Bravecto en is ons erg goed bevallen. Ik kan geen studie vinden van een professor Garber maar wel een zweedse studie waarin een samenvatting werd gemaakt van 46 aparte onderzoeken naar antiparasitaire middelen waaronder bravecto maar ook seresto, nobivac etc. Daarin werd geconcludeert dat de teek doodgaat zodra de onderhuidse vetlaag wordt bereikt en er dus geen stoffen in de bloedbaan komen. Geen van de middelen is 100 procent effectief of veilig. Alle middelen hadden bijwerkingen. De bijwerkingen voor Bravecto waren in de meeste gevallen misselijkheid, jeuk en diarree en werden 3.6 keer gerapporteerd per 10000 verkochte pillen. De vraag is wat je moet geloven. Een van de anti Bravecto sites in NL is een regelrechte reclame voor advantix en Bayer staat niet echt bekend voor eerlijke concurrentie.
Maar zoals gezegd waar rook is is meestal vuur. Ik ben blij dat ik nu op de hoogte ben van de ophef over dit middel. Zeker iets om over na te denken voor het volgende seizoen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 12:47 pm 

zo te lezen is het behoorlijk veilig. en wat je zegt: je geeft het middel niet voor niets !

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 11:27 am 

Hier geen vergif . In of op mijn honden.

Biokill dood ook vlooien en teken en is biologisch afbreekbaar.
Mocht je echt een plaag hebben kan je daar je hond mee inspuiten. Dat is beter dan al die middelen die in de bloedbaan komen. En nog iets leuks.. Het kost geen drol ;)

Ik spuit ze in voordat ik naar het bos ga en heb sindsdien geen teek meer gezien ! Werkt super !!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 12:29 pm 

Biokill bevat toch permethrine?

Thor draagt nu buiten een band met een hangertje, de 'tickless pet' een elektronisch apparaatje, werkt met ultrasone geluidsgolven. We wonen hier niet in een tekengebied dus ik durf het niet aan te bevelen, voor ons werkt het, we hebben sinds het gebruik geen aanhechting gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 1:25 pm 

heb het net mijn da over bravecto gehad
hier nog geen gekke gevallen gehad zegt hij
maar beveelt het ook niet aan
de mensen moeten zelf kiezen
ik gebruik niks
maar mijd wel bos en struiken in het hoogseizoen van de teken
en kijk ze na
krijgen ze wel een keer vlooien zal ik
eerst goed nakijken wat ik dan wil gebruiken

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 6:08 pm 

Trudy schreef:
Biokill bevat toch permethrine?

Klopt . Uitkijken met katten dus ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 10:51 pm 

Opnieuw aandacht voor Bravecto. In Avro/Tros Radar werden vanavond verschillende gevallen besproken waar mogelijk het middel de oorzaak zou zijn voor ziekte en zelfs overlijden van honden. Ook de fabrikant en dierenartsen kwamen aan het woord.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2017 11:06 am 

een paar maanden geleden kwam hier al een man in paniek vragen of ik iets van bravecto af wist.
had zijn honden ze net dat middel gegeven.
geen gekke dingen gelukkig ,maar zei hem dat ik het niet zou geven voor alle zekerheid.
hij heeft het idd niet meer gedaan en gelukkig zijn de honden nog gezond.
ik denk na het filmpje te zien.
dat de honden waarschijnlijk idd een overdosis hebben gehad ,omdat het spul veel langer werkt dan aangegeven word.
heel erg akelig dit. :?
ik gebruik echt nooit niks.
baziel werd al helemaal gek van de pipetjes gelijk gestopt met dat spul.
en nooit meer gedaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2017 11:06 am 

een paar maanden geleden kwam hier al een man in paniek vragen of ik iets van bravecto af wist.
had zijn honden ze net dat middel gegeven.
geen gekke dingen gelukkig ,maar zei hem dat ik het niet zou geven voor alle zekerheid.
hij heeft het idd niet meer gedaan en gelukkig zijn de honden nog gezond.
ik denk na het filmpje te zien.
dat de honden waarschijnlijk idd een overdosis hebben gehad ,omdat het spul veel langer werkt dan aangegeven word.
heel erg akelig dit. :?
ik gebruik echt nooit niks.
baziel werd al helemaal gek van de pipetjes gelijk gestopt met dat spul.
en nooit meer gedaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur