Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za okt 20, 2018 10:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2016 12:25 pm 

Misschien vooral voor de langharen in de lijn van Thor: kijk uit met producten waarin tea tree is verwerkt, of let op reactie wanneer je tea tree (verdund) op zijn huid aanbrengt!! HHschrik
Thor heeft een hotspot. Dat is schrikken als je wakker wordt en ziet dat je glanzend gezonde hond van de avond ervoor ineens heel zielig kijkt naar een vieze natte, kapot gebeten plek op zijn huid. Ondanks dat er geen vlooien te vinden zijn en de nieuwe borstel de klitjes uit zijn ondervacht en de dode haren heeft verwijderd. Balen! Hij is er gevoelig voor, het is niet de eerste keer, en als het gebeurd is het in juni of juli. Het zal aan bomen of planten liggen, we weten het niet.
Omdat we graag met natuurlijke middelen werken had ik een fles Espree Hotspot foam besteld. Dit zou de huid kalmeren en bijdragen aan een snelle genezing. De eerste uren merkten we niets, lekker uitgelaten, mee in de auto, gegeten. Maar toen ik gisteravond rond 18:00 uur thuis kwam bleef hij liggen, geen enkele reactie! Dit heeft geduurd tot laat in de avond, wankelend mee naar buiten genomen, 's nachts steeds wezen kijken, pas vanmorgen kwam er weer wat beweging in zijn staart.
Ik heb gezocht naar bijwerkingen/reacties op dit middel, nergens gevonden. Pas toen ik apart op de ingrediënten ging zoeken vond ik heel nare reacties op tea tree. Verlammingen en zware depressiviteit werden omschreven.
Terug naar het wassen en de calendula gel, never change a winning team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2016 6:32 pm 

Zooooo das effe schrikken zeg!!!!
Denk je iets natuurlijks te gebruiken en dan verwacht je niet zo reactie.
Ik heb het bij Dorian weleens gebruikt in een mengsel ,maar ook bij mijn vorige honden.gelukkig hebben die er geen last van gehad,had ook wel een paar druppels gebruikt,mss dat er in jouw fles een hogere doss zit.
Ik weet wel dat het voor kattten ook gevaarljk kan zijn.

Gelukkig gaat het weer beter met Thor
Knuffel voor je mannetje

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2016 12:11 pm 

Weet je zeker dat het de Tea tree was ? Ik zelf gebruik het regelmatig maar nooit last gehad.
Ze mogen het niet oplikken . Is dat misschien gebeurt ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2016 12:51 pm 

Bij onze vorige hond Tarda, had dat ook om de zoveel tijd.
Compleet kapot gelikt.
En dat gaat heel snel, verbazend snel.
We gebruikten hier vetaderm voor van de dieren arts.
Dit nam de jeuk weg zodat er niet meer gelikt gaat worden.
Werkt effectief.

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2016 7:53 pm 

Citaat:
Weet je zeker dat het de Tea tree was ? Ik zelf gebruik het regelmatig maar nooit last gehad.
Ze mogen het niet oplikken . Is dat misschien gebeurt ?

Nee, ik weet het helaas niet zeker en ik heb hem niet zien likken en als het toch gebeurd zou zijn moet dit middel zo bitter smaken dat ze het verder wel uit hun hoofd laten. We zijn na de toediening direct naar buiten gegaan en als we erbij zijn zie je hem ook niet bijten of likken. (Ook niet krabben, dat maakt het zo onvoorspelbaar.) Pas uren later, in de middag, is hij even alleen geweest. Onderstaand vond ik op internet:
Uit onderzoek is gebleken dat lokale toediening van tea tree olie kan leiden tot geestelijke en spierzwakte, tremor, loopproblemen, slechte coördinatie en vertraagde hersenactiviteit. En dan zal het ook met de hoeveelheden en met de gevoeligheid van de hond te maken hebben maar we herkenden bovenstaande symptomen (alleen geen tremor) en denken daarom dat dit de boosdoener was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 12, 2016 11:12 am 

Dan maar voorzichtig zijn .. Ik ben zelf ook een veel gebruiker van Vetramil honingzalf. Zweer erbij .
Al regelmatig honden met gaten gehad , dot zalf er in en met 2 dagen is het helemaal dicht en rustig. Met een week is alles weer heel. Alleen wit omdat daar de huid eerst weer pigment aan moet maken ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2016 7:01 am 

gebruik dat nooit
maar wel fijn dat je even waarschuwd
ik heb voor kapotte poten groene leem
voor andere wondjes hetzelfde als theo
van de dierenarts
kleine wondjes ontsmet ik met betadine en laat het dan zo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur