titeren

Over medische zaken bij de hond...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Trudy

titeren

#1 Bericht door Trudy » 19 mei 2016, 20:14

Weten maakt het niet altijd makkelijker! Uit het bloedonderzoek blijkt dat Thor alleen geënt zou moeten worden voor Hondenziekte (Laatste enting jan. 2013). Echter, het is niet mogelijk om alleen het Canine Distemper virus toe te dienen. Keuze is nu: de cocktail of het risico nemen. (Gezien de ernst van de ziekte gaan we voor de enting). De dierenartsen willen dus wel maar de fabrikanten laten het nog afweten! HHboos

watervrouw

Re: titeren

#2 Bericht door watervrouw » 19 mei 2016, 21:45

Was het streepje nog (minmaal) zichtbaar?

Tannetje(D.A ) en die zegt dat als een volwassen hond ooit een titer heeft gehad voor hondenziekte dat je die dan niet meer hoeft te herhalen. Hondenziekte komt hier nl helemaal niet meer voor en mocht er toch een uitbraak komen dan is hij alsnog voldoende beschermd vanwege de aangemaakte geheugencellen. Een lage titer geeft sowieso nog gewoon bescherming en zolang er nog antistoffen zijn kun je ook niet enten.

loontjuh

#3 Bericht door loontjuh » 20 mei 2016, 10:15

Je hoeft GEEN cocktail te geven , je zou ook de puppyDP kunnen enten dan. Dierenartsen weten zelf vaak niet wat de mogelijkheden zijn. Het enige wat je bij de DP extra geeft is de Parvo dan.
Wat ik zou doen is wat hierboven ook al gezegd word.
Afbeelding

Trudy

#4 Bericht door Trudy » 20 mei 2016, 11:33

Er waren geen antistoffen aantoonbaar. De dierenarts heeft de keuze aan ons gelaten, ook zij merkte op dat Hondenziekte bijna niet voorkomt in Nederland.
Maar helaas denken tegenwoordig veel mensen dat ze geen rashond moeten kopen en beter een arm hondje uit het buitenland "kunnen redden" (zo houd je de handel in stand) waardoor ik het risico niet durf te nemen en dit zou dan zijn laatste enting (is bijna 5 jaar) worden.

Trudy

#5 Bericht door Trudy » 20 mei 2016, 13:37

Bleef twijfelen HHtwijfel , nu hebben we toch besloten om alleen Weil te geven en dan volgend jaar maar weer kijken ...........

Sil

#6 Bericht door Sil » 20 mei 2016, 16:03

de coictail maken ze zelf hoor
ze doen gewoon alle vloeistoffen in 1 spuit tenminste mijn dierenarts wel
heb eigenlijk ook een hekel aan al die zogenaamde geredde hondjes
laat lekker daar wat moet je er mee die straathonden worden echt niet gelukkig aan een riempje hoor :?
Afbeelding

watervrouw

#7 Bericht door watervrouw » 20 mei 2016, 16:06

Trudy schreef:Er waren geen antistoffen aantoonbaar. De dierenarts heeft de keuze aan ons gelaten, ook zij merkte op dat Hondenziekte bijna niet voorkomt in Nederland.
Maar helaas denken tegenwoordig veel mensen dat ze geen rashond moeten kopen en beter een arm hondje uit het buitenland "kunnen redden" (zo houd je de handel in stand) waardoor ik het risico niet durf te nemen en dit zou dan zijn laatste enting (is bijna 5 jaar) worden.

Die "arme" hondjes uit het buitenland moeten ook worden ingeent als ze naar Nederland komen!! HHroll

loontjuh

#8 Bericht door loontjuh » 20 mei 2016, 18:18

Trudy schreef:Bleef twijfelen HHtwijfel , nu hebben we toch besloten om alleen Weil te geven en dan volgend jaar maar weer kijken ...........
Nogmaals ;-) .. Je kan ook alleen de puppyDP enten als je het niet fijn vind te wachten... Dit is Distemper (hondenziekte) en Parvo. Hier moeten ze dan alleen het gewicht aanpassen en dan is hij gewoon geschikt voor een volwassen hond.
De weil is bij mij sowieso "not done". Het risico van entschade weegt voor mij niet op tegen de kans dat ze het oplopen. Oliver krijgt deze dan ook helemaal niet. Ik neem het risico wel. Ook mijn DA erkent namelijk inmiddels dat de nieuwe L4 (weil) enting ernstige bijwerkingen kan geven.
Wat ik wel fijn vind is dat de weil nu los geent is en dus geen extra druk op het immuumsysteem geeft in combinatie met de rest.

Denk er even over na en als je alsnog wil enten met de puppyDP kan dat. Nu eerst wel even 4 weken wachten zodat hij de weil goed verwerkt heeft . HHwink
Afbeelding

Trudy

#9 Bericht door Trudy » 20 mei 2016, 19:31

puppyDP Weet je, daar hebben we ook over gedacht maar dan zitten we toch met het parvovirus waarvoor nog voldoende antilichamen aanwezig zijn.

Voor wat betreft Weil is voor ons het risico te groot om het niet te doen. Wij wonen (tuinkant) aan een grasstrook met aansluitend een sloot. (Aan de andere kant van de sloot is de begraafplaats). Aan het einde van de straat ligt de Vaart, volg je deze dan kom je in de polder. Vossen komen steeds dichterbij, ratten zien we af en toe bij de sloot en muizen eten af en toe mee uit de vogelhuisjes. Verder zwemt Thor in de Vaart en af en toe staat hij ook ineens in de sloot. Als we in een andere omgeving zouden wonen zou ik anders beslissen.

Met die arme hondjes uit het buitenland bedoel ik vooral de honden die met busjes vol illegaal de grens overkomen.

Sil

#10 Bericht door Sil » 21 mei 2016, 07:01

andere omgeving maakt niks uit
hier zitten misschien wel meer ratten als in een buitengebied
ik heb bv een verzamelaar naast mij wonen met heel veel opgespaard huisvuil
soms laat ik het ruimen door weer de woningbouw in te schakelen
de bejaarden in het tehuis hier gooien alles naar buiten zogenaamd voor de vogels ook daar zijn ratten aanwezig echt niet alleen bij water
vind weil dus wel erg belangrijk
Afbeelding

loontjuh

#11 Bericht door loontjuh » 21 mei 2016, 09:16

Trudy schreef:puppyDP Weet je, daar hebben we ook over gedacht maar dan zitten we toch met het parvovirus waarvoor nog voldoende antilichamen aanwezig zijn.

Voor wat betreft Weil is voor ons het risico te groot om het niet te doen. Wij wonen (tuinkant) aan een grasstrook met aansluitend een sloot. (Aan de andere kant van de sloot is de begraafplaats). Aan het einde van de straat ligt de Vaart, volg je deze dan kom je in de polder. Vossen komen steeds dichterbij, ratten zien we af en toe bij de sloot en muizen eten af en toe mee uit de vogelhuisjes. Verder zwemt Thor in de Vaart en af en toe staat hij ook ineens in de sloot. Als we in een andere omgeving zouden wonen zou ik anders beslissen.

Met die arme hondjes uit het buitenland bedoel ik vooral de honden die met busjes vol illegaal de grens overkomen.
Is allicht beter dan de HCC ook bij te geven ;-) .. Vandaar de optie mocht je het alsnog willen.
Ik zou helemaal niet meer enten maar dat is mijn mening . De hond heeft echt wel antilichamen ook al geeft de test geen bloedwaardes meer aan. Geheugen cellen kunnen ze namelijk niet meten.
Afbeelding

watervrouw

#12 Bericht door watervrouw » 21 mei 2016, 20:12

Trudy schreef:puppyDP Weet je, daar hebben we ook over gedacht maar dan zitten we toch met het parvovirus waarvoor nog voldoende antilichamen aanwezig zijn.

Oooohhhh HHwink

Plaats reactie