Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu wo aug 15, 2018 7:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: castratie
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 6:55 pm 

Rebekka schreef:
watervrouw schreef:
Dorian heeft ook heel erg gejaagd, maar na de castratie is het ineens een stuk minder geworden

Opvallend, je zou dat niet verwachten, omdat dit volgens mij geen hormoon gedrag is.

Maar de scherpe kantjes zijn er na het castreren vanaf,dus ook het jagen op knijnen.
denk door het stukje testosteron wat minder is

watervrouw schreef:
En aan de ene kant heb ik zoiets waarom een TT om als je weet dat je hond jaagt en hem in een omgeving loslaat wat gevaarlijke situaties kan opleveren voor je hond, dan hou je hem toch aan de lijn.

Ik lees dit in deze discussie idd meer, maar kom op zeg... Je kan dat toch niet vermijden? Die konijnen (en eenden en reigers en zwanen en fazanten, maar die vliegen allemaal weg, dus is minder eng) Die zitten hier OVERAL. Kun je je hond nooit meer loslaten in een bos, in de polder, in de grienden, in het hondenlosloopgebied of where ever...Een aantal maanden geleden was mijn man Tijn kwijt... zelfs een haas op een voetbalveldje in de wijk!
Kijk ik ga niet op dergelijke plaatsen niet in de schemer lopen... want dan kom je ze heel veel tegen... Alhoewel.... misschien moet ik dat juist gaan doen...

Dorian heeft weleens lopen jagen achter de knijnen in het schemer,wat dus idd een hele gevaarljke situatie was voor hem..Een wonder dat hij niet onder een auto is gekomen.Dus ik heb hier mijn lesje wel uitgeleerd
Ik laat Dorian dus niet los op plekken waarvan ik weet dat er knijnen lopen,wat dus gevaar kan oplopen voor Dorian(als hij erachter zou gaan jagen) In de schemer en S 'ochtends vroeg lopen er ook meer knijnen dan wat later op de dag( dan gaat hij op deze gevaarlijke plekken ook niet los,en anders zorg ik op die plek dat ik constant bezig met hem ben.Bijv voertjes zoeken hij vind dat geweldig en de knijnen zijn dan minder interessant voor hem)).
Weet niet hoe bij jullie het bos is,maar hier kan Dorian in het bos dus geen kwaad,dus daar mag hij los.
En aan beweging komt hij niks tekort,als ik een uurtje loop,hoeft hij ook niet een heel uur los te lopen,vind ik. Van een heel uur loopt hij dan een 15 a 20 minuutjes vast.
Maar soms loopt hij ook een heel uur aangelijnd en dan mag hij de laatste 15 a 20 minuutjes los.(loop ik dus 5 kwartier in totaal)Aan de riem ben ik ook met hem bezig met dogdance of gehoorzaamheidsoefeningen.
Mijn vorige honden liepen ook niet constant los,met Cairo liep ik vaak na het werk zo anderhalf uur,en aangezien ik toen in het centrum(van Rotterdam woonde) liep hij ook maar klein half uurtje los en de rest aangelijnd.Zo heb ik het altijd gedaan en ben het gewend. ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur