Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr aug 17, 2018 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 8:59 am 

HHboos Wij hebben een apparaatje gekocht om katten uit de tuin te houden. Het geluid hoor ik niet maar kinderen wel?! Het schijnt een verschrikkelijk gruwelijk schelle pieptoon te zijn. De kinderen van onze buren kunnen niet eens meer normaal in de tuin bivakkeren door dit verschrikkelijk geluid. Onze honden reageren er niet heel snel op. Weet iemand hier meer van?

Het gaat om dit toestel:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1

Let op ik wil geen reclame maken van dit product alleen idee te geven wat voor toestel is. Helaas kon ik mijn foto hier niet op plaatsen in verband met ingewikkelde pixel verhaal. Indien iemand fotoshoot kan nemen en het er op kan zetten heb ik dat liever. Dan kan deze link naar deze verkoper weg gehaald worden. Overigens zij hebben er nu opeens wel waarschuwing bijgezet. Het lijkt mij niet gezond een geluid van 130 decibel dat 24 uur per dag in je tuin wordt gemaakt? Kennelijk kan niet iedereen dat geluid horen.

Laatst bijgewerkt door roderik op ma feb 17, 2014 1:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 10:35 am 

ik kom uit met je link bij een zoekveld?

Meestal is het een hoge tonen toestel, het idee is dat een mens dit niet kan horen maar dieren wel.
Jonge mensen kunnen wel degelijk de hoge tonen horen, zie het mosquito verhaal bij veel winkelcentra

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 1:14 pm 

Tegenstrijdige informatie?

http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/63/ ... ren-honden

Daar staat:

Citaat:
Hoe reageren honden?
Honden hebben een uitstekend gehoor en zijn zeker instaat deze frequentie waar te nemen. Uitgebreide tests in Engeland en eigen waarneming geven echter aan, dat het geluid honden en katten niet lijkt te hinderen. Het gehoor van honden heeft een veel groter bereik dan dat van mensen (tot 50 kHz) waardoor het geluid van de Mosquito niet zoals bij de mens tegen de grens van het gehoor aan ligt en daardoor irritant is. Het volume is zelfs op korte afstand niet harder dan veel straatgeluiden (sirenes, verkeer etc). Gelet op de waarschijnlijke toepassing van de Mosquito valt bovendien niet te verwachten dat honden (of andere dieren) langere tijd in de omgeving van een systeem zullen hoeven te verblijven.

Geluid van een Mosquito zit tussen de 17KHz en 20KHz > dit is de toonhoogte.

Terwijl op http://www.tuinwachter.nl staat:

Citaat:
0 : OFF
1 : 13.5kHz – 17.5kHz weert muizen, knaagdieren, …..
2 : 15.5kHz – 19.5kHz weert grote honden, vossen,……
3 : 19.5kHz – 23.5kHz weert honden, katten, vogels,……
4 : Led knippert
5 : Alle functies werken (1, 2, 3, 4)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 22, 2014 11:21 am 

roderik schreef:
HHboos Wij hebben een apparaatje gekocht om katten uit de tuin te houden. Het geluid hoor ik niet maar kinderen wel?! Het schijnt een verschrikkelijk gruwelijk schelle pieptoon te zijn. De kinderen van onze buren kunnen niet eens meer normaal in de tuin bivakkeren door dit verschrikkelijk geluid. Onze honden reageren er niet heel snel op. Weet iemand hier meer van?

Het gaat om dit toestel:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1

Let op ik wil geen reclame maken van dit product alleen idee te geven wat voor toestel is. Helaas kon ik mijn foto hier niet op plaatsen in verband met ingewikkelde pixel verhaal. Indien iemand fotoshoot kan nemen en het er op kan zetten heb ik dat liever. Dan kan deze link naar deze verkoper weg gehaald worden. Overigens zij hebben er nu opeens wel waarschuwing bijgezet. Het lijkt mij niet gezond een geluid van 130 decibel dat 24 uur per dag in je tuin wordt gemaakt? Kennelijk kan niet iedereen dat geluid horen.

Een beetje Hollander verjaagd de katten uit de tuin. Beter als een apparaatje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2015 11:23 pm 

de facebook pagina is inderdaad opgeheven. De website kun je alsnog vinden op http://www.tuinwachter.nl Volgens specificatie werkt het toestel met 140dB volume. De ultrasone geluidsgolven drukken nogal op je oren. Ik hoorde op Radio 1 dat het geluid zeer pijnlijk moet zijn voor honden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 1:00 pm 

Nou, dat kun je dan beter maar niet gebruiken. Om katten uit je tuin te houden zijn er ook sprays met geur die ze niet prettig vinden geloof ik?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur