Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr aug 17, 2018 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jambo ziek
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 8:34 am 

Nadat we er helemaal van overtuigd waren dat alle problemen met het geven van kvv opgelost waren, is Jambo toch weer ziek. Verloop eender als de vorige keren. Tot s nachts niks aan de hand. Rond 2-3 uur begint er een enorm gepiep en gerommel in bench. Het borrelen van dr buik hoorden we al in de slaapkamer... Naar buiten, gras eten en daarna aan de dunne. En Jambo wil weer niet meer eten. Geen vlees, geen kip, niets. De DA had dit absoluut niet meer verwacht. Ook overtuigd dat het een brokkenprobleem was. Jambo gebruikt nog steeds maagzuurremmers. En we zorgen dat ze voor dat gaat slapen haar maag niet te leeg is. Al die tijd ging het prima. Ik weet het niet meer zo goed. Weer nachtenlang om de 1-2 uur uit bed, en de wekker gaat hier al om half 6. We worden knorrig, snel geirriteerd en ik wordt er behoorlijk nerveus van. De DA gaat er weer over nadenken met collega's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 11:16 am 

Hier word je toch moedeloos van? wilde dat ik je kon helpen. kan jullie alleen sterkte wensen.
misschien toch naar een andere da? want dit moet stoppen, dit hou je niet vol *en Jambo al helemaal niet......

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 9:40 am 

Heb je er al eens over gedacht om Jambo te voeren voor het slapen gaan?

Hoe is ze als je haar in de bench opsluit? Vindt ze dit vervelend, gaat ze er met een lage houding in? Wat zou ze doen wanneer ze niet wordt opgesloten, zou ze bv voor jullie slaapkamerdeur gaan liggen?

Kan het zijn dat ze iets heeft gegeten wat haar darmen van streek heeft gemaakt? En dan denk ik aan: dentasticks, kauwstaafjes, of andere hondensnacks.

Heeft ze iets gegeten uit de tuin? Bijna alle planten en zeker bolgewassen zijn giftig en denk ook aan meststoffen.

Is haar voeding of drinkwater niet te koud geweest? Tip is om de voerbak even in warm water te zetten, lauw wordt het vaak ook nog extra gewaardeerd.

Hoe los je het op dit moment op? Voer je kleine porties over de dag verdeeld of kook je nu rijst met kip?

Sterkte, we voelen met je mee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 10:28 am 

Jambo krijgt voor t slapen gaan een vleesburger v Rodi. Dat is rond 23.30. De volgend vleesburger krijgt ze tussen 6.30 en 7.00. Dan nog een pak smuldier v 400 gr in drie verdeeld over de dag. Een half uur voor smuldier een maagzuurremmer. Gekookte kip krijgt ze met de maagzuurremmer , want anders kokt ze m gewoon weer uit. Alles krijgt ze op kamertemperatuur. Water gaat met de kou eraf in de bak en ververs 2x per dag. Als t warm is vaker, maar dat is het nog niet geweest..

Wat ze uit de tuin snabbelt weet ik niet precies. Dooie diertjes laat ze liggen. Ze kauwt wel eens op een zelfgesnoeide tak. Ze is buiten afwisselend in de kennel of los in de tuin. Daar heeft ze de ruimte, er is 2000m2 waar ze mag komen.

De bench. Daar ligt ze s nachts in. Ze rent erin na de laatste p&p ronde. Gaat liggen en slapen. De laatste tijd is er wat veranderd. s Nachts kan ze wel eens even piepen erin en meestal heeft ze dan het kleedje aan wat flarden gescheurd. Lijkt een soort frustratie. Eigenlijk zou ze los mogen snachts, ze moet dan toch in de bijkeuken blijven, kan in t halletje naast onze slaapkamer liggen en zelfs boven in de hal. Reden van de bench: Ik heb 3-4x pw 3 oppas(klein)kinderen. Die komen om 6.15u. Tot half 9, heb ik de ruimte nodig met badderen, eten geven ed. Jambo is erg wild en blafferig met kinderen en deze zijn te klein, 2, 1.5 en 15 mnd. Als het beter weer wordt laat ik Jambo s morgens na de snelle p&p ronde in de kennel buiten.

De DA heeft gisteren overlegd en wil het heel even aankijken. Zij zegt, Jambo kan ook gewoon even niet lekker zijn, zonder dat het direct betekend dat dit hetzelfde is als de vorige keren. Laten we haar even de tijd geven of het uit zichzelf hersteld. Het lijkt iets beter te gaan, vannacht maar 1x uit bed. En vanmorgen wilde ze voor het eerst weer een rodi burger eten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 12:45 pm 

Opgeknapt. Zonder medicijnen. Goed teken zegt de DA. Ze mag nog wel wat aankomen, maar t is gewoon geen grote eter, en zo kieskeurig...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 7:26 pm 

Gelukkig gaat het beter met haar.

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 9:06 am 

Ik zou nog eens goed naar de struiken en planten in je tuin kijken. Zijn er toch geen exemplaren bij met giftige stoffen?
Zus Yara laat onze heg ook niet met rust. Op heterdaad betrappen, een standje of eens flink schelden......niets helpt.
Zelfs niet wanneer ze er beroerd van wordt en over moet geven.
"Het is goed om te horen" dat het weer beter gaat met Jambo. Houden zo.........groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 12:54 pm 
Het verhaal van Jambo lijkt ontzettend op het verhaal van Meike...

Om je een heel lang verhaal (van ruim 2,5 jr dierenartsenbezoeken) kort te maken: ze krijgt hypoallergene brokken van Royal Canin en 's avonds vis (rauw, geen kvv, maar gewoon rauw).

Als je vragen hebt, mag je me altijd mailen!

BerichtGeplaatst: za mei 18, 2013 12:37 pm 

En hoe gaat het nu met Jambo??

Hoop nog steeds goed HHwink

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2013 9:14 am 

Vorige week heeft Jambo er weer last van gehad. Maar na 1 dag ging knapte ze zienderogen op. Verschijnselen waren dezelfde als iedere keer. We hebben contact gehad met de Da uit Utrecht die ook de echo heeft gemaakt. We kregen van hem hetzelfde advies als van onze eigen DA. Dat het zo ag ten toe terugkomt, daar kan hij geen verklaring voor geven. Ziet verder geen noodzaak voor andere onderzoeken. Waren we het mee eens. Het is niet over, maar ze ze herstelt er steeds sneller van, dus wie weet blijft het op een keer weg.

Gisteren moesten we voor controle naar de da. Dar kwam erg goed uit, want toen ik s middag thuiskwam, zei mijn zoon dat Jambo vreemd deed. Ze bleef hijgen en erg trillen. Kwispelde wel, maar laag. Liep je voortdurend achterna en tegen je hangen. Ging niet liggen. Temperatuur was 38.7. Bij de da 38.6. hartslag was prima, temp goed, longen ok, buik soepel, gaf nergens pijn aan, behalve dat ze het draaien van haar kop niet lekker leek te vinden. Duidelijk was dat ze zich niet comfortabel voelde. Da heeft besloten om pijnstillende injectie te geven en te kijken hoe het verder zou gaan.
Er was 1 opmerkelijk iets. Jambo komt nooit op de bank. Dat mag niet, en dat weet ze. Bij thuiskomst rende ze in 1 run naar de bank en sprong erop. En dat heeft ze een half uur lang onophoudelijk gedaan. Zelfs al ik er op ging zitten, bleef ze doorgaan. Opeens stopte ze, werd rustiger en ging liggen en wilde even later weer in de tuin. Eigenlijk vond ik het wat raar..maar op den duur bekijk je dr met argusogen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 9:20 pm 

Denk dat je gewoon bang bent voor alle veranderingen en dit is heel logisch. zou het ook niet vertrouwen.
balen dat er geen antwoord gegeven kan worden..wens je en jullie sterkte toe

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 10:58 pm 

''Wat ze uit de tuin snabbelt weet ik niet precies. Dooie diertjes laat ze liggen. Ze kauwt wel eens op een zelfgesnoeide tak.''

Misschien kun je ze toch beter een poosje niet zonder toezicht in de tuin laten. Wat zijn de dode diertjes en hoe zijn deze aan hun eindje gekomen? Waarvan komt de gesnoeide tak?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 11:11 pm 

Dooie diertjes zijn vogeltjes, mollen, muisjes. Takken zijn van drooghout, meest fruitbomenhout. Maar juist de laatste tijd zit Jambo in de kennel omdat we in de tuin bezig zijn met de hekken.

Ik had zelf de gedachte dat het met komende loopsheid te maken zou hebben, maar de DA vond Jambo wel heel vreemd gedrag vertonen voor zoiets. De volgende dag was het er weer, zij het wat minder. Nu heeft ze pijnstilling en maagbeschermer gekregen, omdat de DA denkt dat ze toch pijn heeft in dr nek. Of een lichte vorm van epilepsie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 8:26 pm 

Maria schreef:
Ik had zelf de gedachte dat het met komende loopsheid te maken zou hebben, maar de DA vond Jambo wel heel vreemd gedrag vertonen voor zoiets. De volgende dag was het er weer, zij het wat minder. Nu heeft ze pijnstilling en maagbeschermer gekregen, omdat de DA denkt dat ze toch pijn heeft in dr nek. Of een lichte vorm van epilepsie.

Epilepsie ziet er heel anders uit en bovendien hebben ze geen koorts (bij mijn weten).

De voorgangster van Ezra (mv Jambo); Chaya heeft 2x nek (hernia) pijn gehad, daar krijg ook heel raar gedrag van o.a niet kunnen liggen, als ze gaan verliggen doet het pijn, elke beweging die ze maken doet pijn. Dat leidde bij Chaya tot complete gil partijen overdag en 's nachts en humeurig naar ons toe (zou ik ook zijn). Ze kreeg toen prednision en pijnstilling. De oorzaak van Chaya haar nekpijn was dat ze nooit normaal ging rollen, maar zichzelf eerst op de grond smeet/gooide (vaak op haar nek).

Groeten,

Carolyn

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 9:14 am 

Was Jambo misschien kort ervoor behandeld tegen vlooien/teken?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur