gebitssanering

Over medische zaken bij de hond...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pauline
Site Admin
Contacteer:

gebitssanering

#1 Bericht door Pauline » 08 aug 2019, 16:20

Zorro had al een tijd wat tandsteen in een hoekje achterin zijn bek. Niet de moeite om helemaal onder verdoving z'n gebit te laten reinigen, dacht ik zo, ik houd het zelf wel een beetje bij.
Dat was dus niet (goed) genoeg, want de laatste tijd begon het ook onfris te ruiken. Tijd voor een professionele schoonmaakbeurt dus.
Die heeft vanochtend plaats gehad. "Het achterste kiesje in de vieze hoek zal er wel uit moeten", verwachtte de dierenarts.
De achterste drie kiezen in z'n bovenkaak rechts zijn er dus nu uit, plus aan de andere zijde het achterste kiesje dat los zat.

Hij ligt nu languit in de kamer te dutten, nog wat doezelig van de verdoving. Ik had gedacht de bus naar huis te nemen om hem wat lopen te besparen, maar dat snapte hij niet en wilde liever rechttoe rechtaan naar huis wandelen. Om stress te besparen hebben we dat dan maar gedaan, zo ver is het ook weer niet.

Ik heb nog niet uitgebreid in z'n bek durven kijken, wel gezien dat zijn tong en tanden vol bloedresten zitten (hij laat ook bloedsmeren na op de plekken waar hij gelegen heeft) en de kant waar de drie kiezen getrokken zijn ziet er een beetje ingevallen uit.

Voor de komende dagen hebben we pijnstilling en antibiotica mee.

Straks maar eens zien of hij dan wel een slokje water wil, bij thuiskomst hoefde hij niks en momenteel wil hij alleen rust.

Sil

Re: gebitssanering

#2 Bericht door Sil » 08 aug 2019, 17:12

heel veel beterschap met zorro !

bij baziel ook laten doen ook tanden eruit,en die voelde zich de eerste dag ook niet echt lekker .
maar daarna ging het wel.
dus hopenlijk knapt hij ook zo weer op.
Afbeelding

Theo Postma
Site Admin

#3 Bericht door Theo Postma » 08 aug 2019, 19:05

Veel beterschap

Theo
Hond lijkt op baas, of was het nu andersom? :-)

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#4 Bericht door Pauline » 08 aug 2019, 20:00

hij heeft inmiddels wel een slokje water op, en verder hoeft hij niks behalve slapen/doezelen.
Ik vind het dan wel knap dat-ie zo rechtdoor van de dierenarts naar huis heeft kunnen lopen, maar daar was hij ook heel vastbesloten in: ik wil naar HUIS en dan zien we wel verder.

Morgen zal hij wel weer wat wakkerder zijn.

Sil

#5 Bericht door Sil » 10 aug 2019, 06:35

is zorro alweer wat opgeknapt ?
Afbeelding

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#6 Bericht door Pauline » 10 aug 2019, 12:22

Ja. Donderdagavond laat heeft hij een klein beetje gegeten (blikvoer met zijn medicijnen erdoor). Vrijdag was hij nog de hele dag 'herstellend', gaandeweg weer wat meer eten gegeven en een extra keertje uitgelaten omdat korte rondjes wel genoeg waren. Het nabloeden hield ook op. Vroeg in de avond liep hij alweer grommend naar het raam omdat er een 'verdacht persoon' voorbij kwam, en nu zaterdagochtend staan zijn ogen weer helder, hij loopt de trap op mee naar boven en de uitlaatronde + ontbijt zijn als vanouds. Operatie geslaagd dus. Volgende week moeten we even langskomen voor controle maar daar verwacht ik niets bijzonders van.

Plaats reactie