Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu wo nov 21, 2018 9:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: dalton met grote bult
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2018 7:14 pm 

ja en dan weer een naar bericht na dat het even stil is geweest
we komen net van de da met dalton,
ik had al lang het vermoeden,dat een kleine bult onder zijn oog.
niet helemaal goed zit en geen abces is want hij is hard,
dus ja de da zei al gelijk het is toch wel een tumor zo hard,vanmorgen zat zijn oog half dicht, en was
de bult duidelijk groter,we hebben afgesproken dat we dalton zolang hij geen pijn heeft bij ons houden en de ontstekingen eromheen word bestreden met antibiotica,dus weten we ook niet hoe het gaat lopen.
we laten geen bot bioptie doen omdat het niet prettig voor dalton is.
hij had nu al zijn muilkorf kapot en was nog zo opgefokt dat chris hem bijna niet kon houden ,dus zolang hij dat nog doet,maar ja het is natuurlijk echt geen leuk nieuws,weer zorgen en verdriet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 18, 2018 7:45 pm 

getverderrie Sil wat een naar bericht zeg
Sterkte

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2018 6:00 am 

dank je theo!
ja heb vannacht niet geslapen,de gedachte dat ik dalton af moet geven,en wanneer?
ik geloof dat ik er niet meer goed mee om kan gaan :?
dus ik ga wel stoppen na deze roedel,wat er ook gebeurd,het word me te zwaar om steeds maar honden af te moeten geven,of met de ziektes en kwaaltjes om te gaan,
hopenlijk blijven deze jonge honden nog lang gewoon gezond,al is jessie ook al flink ziek geweest.
de zorgen en de stress heeft voortaan een flinke impact op me.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2018 8:02 pm 

He verdikkie,,dat is geen leuk nieuws
Beterschap/sterkte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 10:21 am 

Hoe gaat het nu met Dalton? Wil hij nog eten en verdraagt hij de antibiotica goed?
Die laatste tijd is altijd zo vreselijk, weten dat je afscheid moet nemen en je wilt nadien ook niet het idee hebben dat je te lang hebt gewacht, honden weten hun pijn zo goed te verbergen.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 7:16 am 

dalton is nog net zo fel als altijd,verdraagt de antibiotica goed en heeft geen vocht meer ,om de tumor.
verder krijgt hij pijnstillers ,op mijn verzoek,omdat dalton een hele harde hond is voorzichzelf dus weet je niet of hij pijn heeft,gisteren nog bij de da geweest,voor gesprek zodat ik wat geruster ben.
over 2dagen heb ik weer een gesprek hoe we het verder gaan doen dan is de antibiotica op,wel is gezegd dat het kort kan duren maar ook nog lang,tot nu toe is dalton gewoon zichzelf .en na wat ervaring met die rotziekte ,weet ik wel wanneer we gaan stoppen, nu eet hij nog en kluift dagenlijks en is gewoon nog erg aktief,de zachte kant van dalton zie je als de kleine hondjes buiten zijn,ook al reageert pelle als echte reu zijnde op dalton hij is er gewoon lief voor,
dalton is natuurlijk wel mijn alles ,maar weet ook dat ik nu optijd moet stoppen geen gedoe meer ,geen pijnlijke bioptie ,wat toch geen zin heeft,de tumor is op dit moment rustig,
maar dat ik weer veel verdriet krijg weet ik natuurlijk,en voorbereiden kan je nooit.
dalton is altijd een pittige hond geweest en daarom ben ik ook zo gek op hem,wil hem zeker niet te zwak laten worden ,gaat de tumor hard groeien stop ik optijd.!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 3:45 pm 

weer een gesprek gehad vandaag,en de da zegt eerlijk dat het waarschijnlijk nog maar 3 maanden duurt voordat ik moet ingrijpen,kan het gewoon niet geloven heeft deze da het wel goed?
mijn vaste vertrouwde da is hier natuurlijk niet meer,dus ja deze da is wel goed maar dalton is gewoon nog zo fel,en helaas is er nu alweer vuurwerk hier dat moet hij dan ook nog meemaken :?
ik geloof eigenlijk amper dat het zo is :shock:
intussen krijgt hij natuurlijk alles wat hij lekker vind vooral kippenpootjes is hij dol op,
maar kan het toch niet bevatten hoor twijfel toch wel een beetje nu,
de tumor blijft even groot nu,en merk verder niks aan hem.
ik hoop eigenlijk dat ze er helemaal naast zit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur