Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za nov 17, 2018 11:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: loopsheid
BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2018 4:38 am 

bazinga had al loops moeten zijn geweest,maar tot nu toe helemaal niks,nou was ik gewend dat beans altijd netjes optijd was.
wanneer moet ik me dan zorgen gaan maken ?
of hoeft dat niet?
kan er echt langere tijd tussen zitten?

Profiel  

Berichttitel: Re: loopsheid
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 1:44 pm 

vind het jammer dat je weinig advies meer krijgt hier :?
bazinga is nu loops geworden maar weer met raar gedrag,na een gesprek vanmorgen met de da,
moet ze waarschijnlijk toch gesterriliseerd worden,maar ja vind het wel heel erg moeilijk,
want ja hoe gaat ze veranderen ? wat gedrag krijgt ze dan naar mijn reuen?
ze valt nu uit naar teven en is altijd heel erg schijnzwanger ,
ik moet voor november beslissen en krijg er nu al hoofpijn van,
bazinga trekt zich nu terug,wil weer niks met ons te maken hebben,
dus ja wanneer neem ik nu de juiste beslissing ?
vind het erg moeilijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 7:43 pm 

Ik kan je ook geen advies geven. Heb nooit teven gehad.
Snap best dat je het een moeilijke beslissing vindt.
Mijn reuen zijn gecastreerd en hier heb ik nooit spijt van gehad,vond hun gedrag ook nooit zo veel veranderen.
Sterkte met de beslissing nemen!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 10:17 pm 

Het is natuurlijk erg lastig om een goed advies te geven als je de hond, en de omstandigheden, niet goed kent. De tijd tussen twee loopsheden is gemiddeld 7 maanden, maar kan variƫren tussen 5 en 11 maanden. Dus het kan wel langer duren. Een schijndracht duurt soms net zolang als een dracht, ongeveer 63 dagen en is niet abnormaal of een ziekte. En wanneer heb je last van een loopsheid? Dat varieert ook. Wat vind je zelf hinderlijk en hoe kun je het teefje er, indien nodig, zo goed mogelijk doorheen helpen? Gaat het om veel bloedverlies, is haar gedrag heel anders en/of wil ze niet eten? Ben je er niet te veel mee bezig en breng je misschien je eigen zorgen/stress over op Bazinga? Is ze buiten vrolijker dan in huis? Hoever is ze nu? Snauwt ze de reuen nog weg en hoe houd je zelf de reuen in huis bij haar vandaan? Brengt dit veel stress in huis, wordt er gemopperd op de reuen, is de sfeer hierdoor minder ontspannen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2018 12:33 pm 

ik heb zelf niet zon last van haar loopsheid houd haarzelf ook keurig bij.
maar ze trekt zich terug in hoekjes gromt constant,en nee houd de reu niet bij haar weg,dalton loopt gewoon buiten met kennelpaneel ertussen,altijd zo gedaan,bazinga snauwt dalton ook weg als ze niet loops is,pelle loopt gewoon binnen bij haar,maar de schijnzwangerschap bij haar is wel exstreem,ze valt uit naar mensen,onderweg thuis klapt op jessie,ja bij mij doet ze dat niet ,ik ben ook niet zo snel onder de indruk :lol: ,loopt nog langzamer nu als ze al is,dus ja ik denk dat het haar meer in de weg zit,
ze is nu in haar eerste week,en ligt op dit moment ook weer opgekruld in een hoekje

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 4:07 pm 

intussen de fokker op de hoogte gesteld,en die is het gelukkig ook met me eens,dat wil zeggen dat ze toch gesterriliseerd gaat worden.
ze is nu ook ziek ervan loopt heel de dag alweer over te geven,en buiten heeft ze echt nergens intresse in
sjokt voetje voor voetje heeft gelukkig geen koorts ben wel alert op baarmoeder ontsteking,want ze staat waarschijnlijk toch al droog dus ik heb niks gezien eerder,wel reageerde dalton al eerder op haar,tussen het ziek zijn door bied ze zich letterlijk aan,pelle heeft haar zelfs al eens weggesnauwd ze is erg opdringerig dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2018 6:06 pm 

nou intussen toch de sterrilisatie voorlopig ingetrokken,
twijfel te veel,dierenartsen roepen het zo snel,en nu is bazinga weer vrolijk eet goed,nog maar even kijken wat de schijnzwangerschap doet,wil niet haar karakter verpesten,maar wil haar wel graag gezond houden
vroeger baziel kreeg ik een heel andere hond terug,daarom wilde ik beans ook niet laten helpen,en ja die werd wel ziek natuurlijk,maar in mijn omgeving zie ik ook honden die zonder klachten er gewoon heel oud mee worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur