Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr aug 17, 2018 1:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gescheurd voetzooltje
BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 5:18 pm 

Potverdikkie, wat wij gisteren nou weer hadden. Ik was wezen wandelen met Tijn, heerlijk gespeeld en het een en ander aan appeloefeningen gedaan. Helemaal leuk... Komen we thuis en vanaf een halve meter voor onze voordeur (kennelijk) begon Tijn zijn poot te bloeden als een rund. HEEL mijn huis onder het bloed... Van die vlekken ter grootte van een pootafdruk. her en der flinke druppels... ieuwww… Ik Tijn snel de achtertuin ingedaan. Tijn had zelf nergens last van, maar er zat een flinke scheur in zijn voetzooltje. Ik heb hem even een uurtje laten liggen zodat de wond kon drogen. Leek mij huis-schoonmaak-technich beter. Ik onder tussen mijn vloer gedweild.
Vervolgens heb ik Tijn naar binnen gelaten en heb begon wederom weer te bloeden. Tijn had nog steeds nergens last van, liep normaal, begon ook bovenop zijn poot te likken, omdat hij nog steeds niet wist waar het bloed vandaan kwam.

Ik heb er maar een verbandje om gedaan... Twee keer mijn huis dweilen vond ik namelijk genoeg.

OMG.... vanaf dat hij dat verbandje om had was hij echt zielig. Althans, zo voelde hij zich, ik moest er wel een beetje om lachen. Er niet meer op staan, blijven liggen als hij geroepen word en zelfs als er iemand binnen komt. Niet meer met zijn poot omhoog kunnen plassen en heeeeeel zielug kijken... hahahaha

Inmiddels zijn we een dag verder. Verbandje is weer af. Nu doet het hem denk ik wel zeer. Hij gaat er niet (veel) op staan en wandelen wil hij niet. Volgende wandeling doe ik toch maar tijdens de wandeling een verbandje om voor het comfort en hygiëne. Nu is Tijn dus echt zielig. :D

Ik kijk het een paar dagen aan en anders toch maar naar de dierenarts.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 5:05 am 

wel balen ik smeerde er altijd groene leem op speciaal voor voetzolen en gewoon natuurlijk als ze er aan likken.niet giftig of zo.
baziel kon ook altijd zo zielig doen :lol:
vooral als ik zei oh doet jou pootje zo zeer heel erg zielig.
heb wel altijd babysokjes in huis voor zoiets blijft trouwens meestal wel erg lang open.
deed het dan ook regelmatig in een bethadine badje.
maar toch beterschap hoor arme tijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 6:36 am 

Ik laat hem weken in zout water. Ik heb een grote teil. Daar doe ik een emmer zoutoplossing in en dan laat ik hem spelen. Hij vindt het nl helemaal geweldig om te spetteren. En zo is het voetenbadje een feestje voor hem, haha...

Gisteren idd een sok erom gedaan. ( heb een dochter van 9, te kleine sokken genoeg haha) maar de sok wel vast gezet met een zelfklevende verbandje en een pleister. Pleister ook ter hoogte van de pijnlijke plek gegaan als extra bescherming tijdens het lopen. ( mini rondjes want ver lopen lukt niet)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 12:03 am 

Acederm wondspray is ook wel fijn spul om in huis te hebben. Is bij welkoop/boerenbond te koop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 8:33 pm 

Bedankt voor de tips...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die minirondjes nu wel zat ben hoor. Ik hoop snel weer te kunnen spelen... :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 2:59 pm 

ja het wordt nogal sloom leven met een hond die niet goed uit de voeten kan..... Zorro had een paar jaar geleden een fikse snee in een kussentje, kon ook alleen kleine ommetjes lopen met verband en schoentje om, en ik ging ook niet zoveel zonder hem weg omdat ik dat ongezellig voor hem vond als hij toch al weinig uit mocht. Het waren een paar stilstaande weken, we waren allebei opgelucht toen het weer geheeld was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 14, 2018 5:44 am 

hoe gaat het nu met tijn?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur