Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do apr 17, 2014 4:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 28, 2009 7:31 pm 

Hasse is nu 31 dagen drachtig. Mijn honden krijgen 2x per dag eten: 's ochtends vaak kvv of biogarde met een ei, 's middags nrv. Sinds deze week laat ze haar ontbijt staan. Ze loopt er gewoon bij weg. zo ook gisterochtend maar toen heeft ze het later op de dag ruimschoots ingehaald: 3 kuikens, 1 eendenrug en ze groef nog een penslap op uit de tuin die ze blijkbaar 4 dagen geleden begraven had :oops: . 's avonds heeft ze nog 3 witvisfilets gegeten.
Vandaag eet ze weer vrijwel niets, alleen 3 kuikens.
Borka staat steeds vooraan, die wil wel opeten wat Hasse laat staan :roll: Maar Borka is mooi op gewicht en moet niet dikker worden...

Hoe gaan andere fokkers hiermee om??

http://www.dorestee.nl

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 28, 2009 8:58 pm 
de moeder van perle wou op een gegeven moment geen brokken meer eten tijdens de dracht(slimme hond) dus ik denk dat het natuurlijk gedrag is,dat een teef die drachtig is bepaalde voorkeuren heeft van wat ze wel of juist niet wil eten.

BerichtGeplaatst: za maart 28, 2009 9:19 pm 

Ik heb er geen ervaring mee..............maar wil wel meedenken. ;) :D
Misschien dat je kunt kijken wat ze wel wilt eten? Dus eerst meer variatie (alleen geit, een ander moment alleen struisvogel, weer een ander eetmoment alleen sardienes etc. etc. ) en kijken wat ze wel en niet wilt. Ik geloof er wel in dat ze zelf kiest wat ze op dit moment het hardste nodig heeft. Geef je ook een groenteprakkie? (misschien heeft ze daar op dit moment juist meer behoefte aan?)

Hoe ik zo bij dit idee kom? Door Co. Hij kan heel duidelijk aangeven waar hij in welke periode behoefte aan heeft.

Hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 8:05 am 

Het kan zijn dat je te veel in 1 keer geeft dan eten ze vaak niet probeer de portie kleiner te maken, Goldie eet normaal maar als de pups beginnen te bewegen in haar buik dan eet ze over de hele dag wat kleine beetjes...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 1:06 pm 

Sabina schreef:
Het kan zijn dat je te veel in 1 keer geeft dan eten ze vaak niet probeer de portie kleiner te maken, Goldie eet normaal maar als de pups beginnen te bewegen in haar buik dan eet ze over de hele dag wat kleine beetjes...

Klinkt inderdaad logisch. Vooral als ze alle negen tegelijk bewegen. :shock: Ik geloof dat ik dan geen hap meer durfde te nemen. :lol:

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 1:41 pm 

Is ook wel bekend dat een drachtige teef meerdere keren per dag behoefte heeft aan eten. Hier kreeg Chess drie keer per dag eten. Je kan zelf bepalen wat de hoeveelheid is, eet ze alles op dan is het genoeg, laat ze iets staan dan kan de volgende keer minder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 2:57 pm 

Bedankt voor de reacties! Gelukkig heeft Hasse gisteravond nog een aardige portie Carnibest gegeten. Vanmorgen weer wat Cb en net wat konijnenbout. Vanavond krijgt ze weer Cb. Ik ga haar inderdaad maar wat vaker voer aanbieden.
Ik had gisteren en vandaag haasbout en konijn. De haas is behoorlijk bloederig (beetje horrorvlees) en dat eet ze dus niet. De wat "blankere" konijnenbouten eet ze wel... :roll:
Gelukkig "vreet" Borka alles.

http://www.dorestee.nl

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 3:42 pm 
de haaskarkas van Bandit is niet bloederig,vergeleken met die van Herby, ben benieuwd of ze het na de bevalling weer wel lust.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur