Smuldier, carnibest en Prins

Alles over hondenvoeding...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maria

Smuldier, carnibest en Prins

#1 Bericht door Maria » 18 feb 2013, 17:28

Vanmiddag in overleg met DA besloten Jambo voorlopig op vers vlees te zetten. Ik heb me er nooit in verdiept en was al blij dat ik Smuldier kon noemen, maar toen bleek dat er nog tig soorten zijn. Bij de DA kon ik een rol Carnibest meenemen, 1000gr voor €3.55. Maar de gehele rol moet in de koelkast ontdooien en is dan genoeg voor (nu) 2.5 dag. Daarna heb ik Ruitersport gebeld wat deze heeft aan vlees. Hebben alleen Prins, rollen maar dan met soort hamburgerplakken verpakt, lijkt me weer erg handig, want voor dat die Carnibest rol ontdooid is in de koelkast.... De Agri zou smuldier moeten verkopen. Behalve de prijs, is er nog verder verschil tussen deze merken? Is er 1 beter om mee te beginnen of maakt dit niet uit?
Groeten, Ria

Marleen vd V

Re: Smuldier, carnibest en Prins

#2 Bericht door Marleen vd V » 18 feb 2013, 20:18

Bas krijgt Smuldier, af en toe afgewisseld met Tammenga of Lotgering en doet het daar erg goed op. Smuldier is het makkelijkst als je weinig vriesruimte hebt omdat je het overal kan krijgen. De pakjes van 400 gram zijn ook makkelijk te ontdooien.
Smuldier heeft verschillende soorten, als je alleen smuldier geeft zijn er 2 soorten compleet namelijk vlees compleet en pens compleet. Je kan het onder andere kopen bij Jumbo, C1000 en Hoogvliet.
Afbeelding

Bas, geb. 01-07-2009 Onyx v.d. 's-Gravenschans

Elke - Ago
Contacteer:

#3 Bericht door Elke - Ago » 18 feb 2013, 22:19

Carnibest kan makkelijk buiten de frigo ontdooien hoor! (zou nogal wat zijn moest ik 5kg in de frigo moeten ontdooien...)

Je hebt wss een rode rol Carnibest meegenomen? Deze bevatten rijst, iets wat ik niet aan Jambo zou geven.
Laat even weten aan welke merken je makkelijk kan komen bij jou in de buurt, ik kan nl tig merken opnoemen, maar daar ben je niets mee als je ze niet kan krijgen in de buurt.

liduina

#4 Bericht door liduina » 19 feb 2013, 00:03

lees even wat er in zit en geef even alleen vlees.
misschien is het gluten allergie.
er is van smuldier ook puur vlees.
voor ander vlees zou ik eens kijken op i-net.
hoe meer staarten ,hoe meer lol
Afbeelding

Trudy

#5 Bericht door Trudy » 19 feb 2013, 20:20

Vaak wordt pens aangeraden om mee te beginnen. Ik heb goede ervaringen met Farmfood pens/hart kompleet dit zit in bakjes van 400 gram.
Thor heeft heel lang Carnibest gegeten, de laatste maanden biologisch en deed het er goed op. Er zijn ook verpakkingen van 500 gram. Sinds 6 weken voeren we Darf KVV, dit is biologisch en kompleet door 5 diersoorten en groente. Het zijn makkelijk te ondooien stukken van ong. 250 gr en wordt verkocht in omdozen van 5 kg. (17,00) Er zijn vrij veel verkooppunten en wordt ook (gratis boven euro 50,00) bezorgd. Thor eet gemiddeld drie plakken per dag. Onze honden hebben weinig en stevige ontlasting.

Maria

#6 Bericht door Maria » 19 feb 2013, 23:33

Bij de Agri hebben ze smuldier compleet voor €0.79 Smuldier ( vlees/pens/kip)voor €0.59 en doosjes met 4 Rodischijven a 100gr voor €0.93. Bij de buurtsuper kon ik niets vinden. En Ruitersport heeft Prins. Geen idee wat t kost daar. En dan de Carnibestrol van de DA voor €3.55 1000gr.

Aangezien Jambo niets meer aan brok heeft gegeten vanaf donderdag, heb ik Jambo vandaag kleine porties carnibest gegeven. Beetje heet water erop.. neergezet... beetje snuffelen, voorzichtig hapje en toen werd het een gesmek en geknabbel en was t op. Blijkbaar vulde het lekker want ze viel in een diepe slaap. Nu moet ik eerlijk zeggen dat als ik kijk naar een bak cavom en dit schaaltje met vlees, dat het voor een hond wel aantrekkelijker moet zijn om in zo'n smeuige vleesbrij te happen.

Nu maar eens kijken hoe dit gaat. In ieder geval zijn we er vannacht nog 3x uitgeweest, maar tot heden heeft ze geen diarree meer gehad. Hopelijk is het gestopt. Nachtje doorslapen trekt me ook wel.
Groeten, Ria

liduina

#7 Bericht door liduina » 20 feb 2013, 23:49

het principe van rauw is dat het niet verhit wordt.
ik snap dat je voorzichtig bent,maar sinds lizzy van de brok af is ,heeft ze geen last meer van overgeven of diaree
hoe meer staarten ,hoe meer lol
Afbeelding

Maria

#8 Bericht door Maria » 21 feb 2013, 11:22

We hebben gezien hoe gretig Jambo het op at en er zichtbaar van genoot. In overleg met de nieuwe DA gaan we als alle problemen met de darmen opgelost lijken, het opnieuw proberen met het kvv.
Groeten, Ria

Elke - Ago
Contacteer:

#9 Bericht door Elke - Ago » 21 feb 2013, 19:15

Maria schreef:We hebben gezien hoe gretig Jambo het op at en er zichtbaar van genoot. In overleg met de nieuwe DA gaan we als alle problemen met de darmen opgelost lijken, het opnieuw proberen met het kvv.
Wat krijgt ze nu dan?

Maria

#10 Bericht door Maria » 21 feb 2013, 23:24

Nu krijgt ze tijdelijk Eukanuba Hond Intestinal Formula.
Groeten, Ria

Anouk
Contacteer:

#11 Bericht door Anouk » 22 feb 2013, 13:15

Niet elke hond is een KVV hond, misschien heb je wel gewoon een brok hond HHwink

Maria

#12 Bericht door Maria » 22 feb 2013, 15:29

Zou ook nog kunnen!
Maar nu eet ze even niks. Geen vlees en geen brok....maar zit wel klaar als er een pil verpakt in kipfilet aankomt....
Groeten, Ria

watervrouw

#13 Bericht door watervrouw » 28 feb 2013, 20:41

Als je wat meer info wilt,kijk dan even op Barfplaats!

Hier de link met verschillende merken
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html
Kan je zelf even kijken welke voor jouw in de buurt is

Pauline
Site Admin
Contacteer:

#14 Bericht door Pauline » 01 mar 2013, 18:07

Maria schreef:want voor dat die Carnibest rol ontdooid is in de koelkast.... De Agri zou smuldier moeten verkopen. Behalve de prijs, is er nog verder verschil tussen deze merken? Is er 1 beter om mee te beginnen of maakt dit niet uit?
nee maakt niet uit, zie maar gewoon wat je krijgen kan en hoe dat in het gebruik bevalt. En dat het per se in de koelkast dagenlang moet liggen ontdooien is onzin hoor, gewoon inschatten hoe lang het duurt voor het ontdooid is en dan uit de koelkast / vriesvak halen. Als je voor jezelf iets ontdooid wilt hebben haal je het toch ook gewoon uit de koelkast?

Je laatste bericht was van een week geleden, hoe is het nu met haar?

edit: sorry, zie dat onder 'medisch' het vervolg staat....

Plaats reactie