Doet Ronja dit goed of raar?

Over hondengedrag...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
marion
Contacteer:

Doet Ronja dit goed of raar?

#1 Bericht door marion » 10 jan 2008, 13:57

Vanmorgen tijdens de wandeling kwamen we weer de saarloos tegen, waar Ronja vaker mee speelt. Ronja is dan overenthousiast, waarop de saarloos met grommen reageert. Op een gegeven moment maakt Ronja het te dol en dan wordt het grommen heviger en dan gaat ze op haar rug liggen (de enige hond voor wie ze dat doet). Maar dan komt het: in plaats van stil te liggen gaat ze dan liggen fietsen. Ik dacht altijd dat de onderliggende hond dan stil moest liggen. Is dat fietsen normaal of heeft ze dat van kater Max geleerd? die doet dat altijd als hij onderligt.

Hanna
Contacteer:

#2 Bericht door Hanna » 10 jan 2008, 14:43

Is het niet gewoon speels met de poten naar de saarloos "slaan"? (weet even niet een betere omschrjiving) Of onderdanig proberen duidelijk te maken dat ze alleen maar wilt spelen?

PS: wij moeten nog steeds een keer gaan wandelen!

donja

#3 Bericht door donja » 10 jan 2008, 15:14

ik dacht dat dat ook onder kalmerings signalen viel weet het niet helemaal zeker
SylviaAfbeelding

Afbeelding

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

#4 Bericht door Marjolein » 10 jan 2008, 15:45

Ivil doet dat ook, als Dingo echt pissig wordt gaat ze pas helemaal stil liggen met staart tegen haar buik aan ;)
Afbeelding

Judith

#5 Bericht door Judith » 10 jan 2008, 15:48

Dat hangt van de persoonlijkheid van de jonge hond af. ;)
In mijn roedeltje zit er een die vreselijk wild en opdringerig speelt. Oudere honden worden daar wel eens zat van. De een zet hem op zijn nummer voordat hij iets gedaan heeft, de ander snauwt wat, waardoor het gedram alleen maar heftiger wordt. Dan wordt het grommen van de volwassen hond, met de jonge hond op de rug, onderwijl blij kronkelend van rechts naar links. De correctie heeft dan ook helemaal geen nut, want in een mum van tijd begint het gedonder weer opnieuw.
Er zijn ook jonge honden die na een grom gewoon ophouden, weglopen of plat op de buik liggen. Ik denk persoonlijk dat de speelse reactie op de correctie ook te maken heeft met de ernst van de correctie/communicatie. "Laat nou" van de volwassen hond is niet hetzelfde als "Ik maak je dood" van de volwassen hond.
AfbeeldingAfbeelding

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

#6 Bericht door Marjolein » 10 jan 2008, 15:55

Judith schreef: "Laat nou" van de volwassen hond is niet hetzelfde als "Ik maak je dood" van de volwassen hond.
precies, hier zie je dat heel goed, Dingo is echt een sjago naar Ivil, en dat neemt ze echt niet serieus. Maar als Dingo bv echt moe is, na zoeken, en hij MEENT het ligt ze meteen piepend op haar rug met staart tussen de poten.
Afbeelding

Irma
Contacteer:

#7 Bericht door Irma » 10 jan 2008, 16:04

Onderling weten de honden heel goed te onderscheiden wat welk grommetje betekent. Hier ligt Aislinn heel snel op haar rug voor Chess EN Brenna, ze doet zelfs onderdanigheid plasjes , maar Aislinn weet zich ook heel te redden als het vreemde honden zijn.

En ja, Brenna is de baas over Aislinn :?
Nu Brenna loops is hebben we een machtsspelletje :? Chess is altijd heel kort wat het Aislinn betreft dus Grom, weg bij mijn etensbak. Brenna mag gewoon langslopen en zelfs wel eten jatten. Gisteren stond Aislinn volgens Chess ook weer te dichtbij en idd grommen, komt Brenna van de andere kant en gaat ook grommen. Dan grijp ik dus in!!! Aislinn lokt door haar onzeker gedrag vaak het grommen van de honden uit maar dit is gewoon een samenspel van Chess en Brenna, Aislinn kon geen kant meer op, en dat wil ik dus niet IN huis. Buiten kan een hond altijd een andere kant op/ vrijheid kiezen. Binnen hebben ze vaak geen keus/ te klein.
Drie teven in huis geeft soms wat strijd( vooral rond loopsheden) maar even waarschuwen en de rust is wedergekeerd.

Maan
Contacteer:

#8 Bericht door Maan » 10 jan 2008, 16:24

Of ze werkt aan haar buikspieren? :lol: :lol: :lol:

Maan

marion
Contacteer:

#9 Bericht door marion » 11 jan 2008, 13:52

Maan schreef:Of ze werkt aan haar buikspieren? :lol: :lol: :lol:

Maan
Of ze heeft gehoord dat we met haar willen fietsen? :lol: :lol: :lol:

watervrouw

#10 Bericht door watervrouw » 11 jan 2008, 20:45

marion schreef:
Maan schreef:Of ze werkt aan haar buikspieren? :lol: :lol: :lol:

Maan
Of ze heeft gehoord dat we met haar willen fietsen? :lol: :lol: :lol:
Ronja is alvast aan het oefenen :lol: :lol:

Marjolein@
Cairo gromt/bromt ook vaak zat naar Dorian,maar die is daar ook niet van onder de indruk,hij blijft gewoon voor zijn neus heen en weer lopen met en lage kwispelende staart en een beetje gekromde rug.
Maar als Cairo het echt niet wil dan weet ie het wel!!!

Plaats reactie